Even voorstellen

Started by Frajoko, September 20, 2017, 20:34:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Frajoko

 ::new:: Ik ben Frank Kosterman en woon in Amersfoort. Vissen doe ik gewoon voor mijn plezier 8) en zoals iedereen begint dat met een vaste stok. Dat was dus ruim 13 jaar terug, en sinds dit jaar de uitstap naar het vliegvissen. Mijn eerste ervaring met de vlieghengel staat ook al vermeld in een topic over Scandinavië. Maar voor hen die dat gemist hebben nog even een korte uit één zetting.
Omdat we zeer goede vrienden in Noorwegen hebben, die een camping aan de Glomma bij Koppang runnen, was het dit jaar eindelijk de tijd om die kant weer eens op te gaan na 10 jaar. Vanaf het voorjaar werd al alles voor ons geregeld waaronder de nieuwe visuitrusting, een waadpak en een "zweep". Alles lag klaar bij aankomst, zelf had ik nog niets gezien of gepast. Maar éénmaal gepast kon het niet lang meer duren om te water te gaan. Maar voordat dat ging gebeuren eerst nog even een spoedcursus omgaan met de hengel. Dus in die week toch nog even een middagje "slaan" in de Glomma, vanwege het hoge snelstromende water was het voor mij al een kunst om te blijven staan. Dus ook niets gevangen, in tegenstelling tot mijn gids die de ene na de andere vlagzalm en forel ving.
::hulp:: Er valt dus nog een hoop te leren, en hoop dan ook via dit forum die informatie te vinden.

Gerrit59

Welkom op dit forum Frank.

Gerrit

lambert63


HappyFisherman

Welkom en veel plezier op het forum.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

guidogast

Welkom! Klinkt goed je eerste ervaring ;-)
::agree::