fintvliegen?

Started by Scaramouche, June 14, 2016, 15:55:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

Ik ga eerdaags voor het eerst eens proberen een fint te vangen. Zijn daar nog speciale patronen voor die ik absoluut in mijn doos moet hebben, of zijn kleine streamertjes eigenlijk altijd wel goed?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Team

Als het maar fel groen is googl maar op fint vliegen,  flyfishingdutchman  heeft fintvliegen
NUNC  AUT  NUNQUAM

Menno_siemensma

Cm of 3 tot 5cm Chartreuse kleur of kleine streamertjes werkten iig wel bij mij. Maar een spinvisser ving er ook een op op een shad van 7cm. Zoek op YouTube even op fintvlieg en je vind genoeg voorbeelden.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Scaramouche

Thanks, ik zal eens kijken of ik nog groen heb liggen. De voorbeelden die ik heb gevonden zien er simpel genoeg uit.  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

merijn1982

Hier een voorbeeldje van wat ik gebruik. Simpel maar effectief!
Tight lines!!

MarcelN

#5
Dat kan veel feller hoor,
krystal flash pearl chartreuse staart,
fluor chartreuse laser dub, Hends spectra dubbing No.93 en fluo brass bead 3.8.

Ik zou het de werpmeester even vragen Scara....die staat er weer vrijwel elke dag, als lijn gebruikt hij de Bottom Express van uiteraard Vision ;)
Je moet snel de diepte in ook al zie je alles aan de oppervlakte spetteren ;)

Oja als haak gebruik ik de Gamakatsu LS-5213 #6 scherpe krengen >:( vergeet de weerhaak niet te verwijderen, ze moeten er het liefst voor je voeten afvallen.

Scaramouche

Zo groen heb ik het niet, moet ik toch weer ff shoppen. Ik heb wel wat geknutsled met chartreuse backing, onder een UV lamp licht dat op alsof het in de fik staat, daar heb ik wel vertrouwen in. Zinklijn heb ik, en tips van de master daar ga ik ook nog even achteraan.

Ben benieuwd hoe het gaat, vissen op die tsjernobylharingen, zoals het er nu uitziet wordt zondag een vis-vaderdag  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Bone F

Toen ik nog in de experimentele fintfase was kon ik ze ook niet vangen op al die glitter en oogverblindende kleurtjes dus greep ik terug op mijn vertrouwde beige Gotcha's en kleine Pattegrisens en ik ging vangen. Ongetwijfeld hebben de prima adviezen die ik kreeg een grote bijlage geleverd aan het succes. Ik wil maar zeggen als je de truuk door hebt maakt de vlieg niet zoveel meer uit. (volgens mij😕)

wh82

Ik denk dat zo fel inderdaad niet heel erg uitmaakt. Ik ving ze op een donkergroen lepeltje.