A/M czech Nimph 4in1

Started by Peter68, January 17, 2016, 19:02:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peter68

Goedenavond heren / dames.
Ik wilde vragen of iemand van jullie ervaring heeft met de am chechnimf 4 in 1 hengel.
Ben op zoek naar een hengel voor de havenvisserij in de winter en voor de nimfvisserij op bijvoorbeeld de Kyll.
Ik hoor graag over jullie bevindingen.

Mike

Een maatje van me, Hanafi Saleh, regelmatig te zien op beurzen als binder en werper, heeft deze hengel een paar jaar geleden aangeschaft.
Hij is naar Tsjechiƫ geweest voor een masterclas Czech nymphen.
Hij heeft les gehad van Jan Siman (bekende vliegvisser) en het eerste wat hij zei is dat deze hengel niet geschikt is.
Hengel is log en zwaar en de actie is niet in orde.

Voor de genoemde visserijen zou ik gaan voor de Greys Streamflex of voor de Streamtec als het niet te veel mag kosten.
Beide zijn verkrijgbaar in 10 ft #2 en deze zijn zeer geschikt voor de door u genoemde visserijen.

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

maurice

Heb hem zelf, geen probleem gehad met het zowel op volle lengte als 9ft vissen en kan niet zeggen dat ik hem zwaar vinden kan.

En zo zijn er hier meerdere vissers met goede ervaringen hebben mrt deze stok.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Troutbuster

Makkers,

Ik heb onlangs van een vismaat deze A&M stok aan de tand gevoelt en het is zoals Maurice zegt een prima hengel op alle beschikbare lengtes echter op de volle lengte wat zwaar en "zwabberig"

Natuurlijk staat het vergelijk van Mike in een schril contrast en ruim 2x duurder, maar waar is waar, (en ik spreek uit ervaring want ik heb er een aantal!) de Streamflexen van Greys zijn perfect voor dit werk. (en voor een hoop andere technieken/vliegvismethodes!!)

Het is een vergelijk tussen een raspaard en een werkpaard ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


maurice

het voordeel is wel dat je hem in meerdere lengtes kunt vissen.

onbelangrijk voor dit topic, maar misschien wel voor jou keuze.
hou er rekening mee dat je op steeds meer stukken Kyll maar mag vissen met 1 vlieg, meerdere stukken zelfs al niet meer verzwaard
::bbq:: ::proost:: ::proost::