spiders

Started by HappyFisherman, June 04, 2011, 20:47:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Vanavond een paar spidertjes gebonden (naar voorbeeld van Bas), maar hoe vis ik daar het meest effectief mee? Net heel even geprobeerd met korte stripjes binnenvissen, maar geen beet gezien...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Het mooiste is om er mee op stromend water te vissen...

Stroom opwaarts inwerpen... 5 keer strippen, stap verder en opnieuw

Stroom afwaarts... Schuin op de stroming, stroomafwaarts me laten driften, lijncontacthouden door de hengel met de drift mee te laten bewegen.... Als de lijn recht voor je ligt de hengel langzaam liften (hier komt ook vaak een aanbeet), ff wiebelen... opnieuw...

Ik vis ze in een montage met een verzwaarde nymph als dropper.... Dus spider aan de punt, ong. 50-60 cm erboven een zijlijntje met een goudkop (tungsten) nymp eraan... De tippet wordt zo mooi naar beneden gebracht en de spider zweeft erachter aan...

Heb het op stilstaand water nog niet geprobeerd, maar volgens mij een beetje gevarieerd binnen strippen zou moeten werken (snel/langzaam..)

Gewoon blijven proberen... ;)


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

op 'groot' water laat ik hem gewoon op de wind drijven.
wel leader een stuk ingevet, op laatste stuk na.

op voorn(tjes)...net onder het water oppervlak langzaam binnenstrippen

HappyFisherman

Ok, ik blijf wel proberen met kleine stripjes of ik moet naar Ierland op vakantie geloof ik ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Quote from: HappyFisherman on June 05, 2011, 10:37:26
Ok, ik blijf wel proberen met kleine stripjes of ik moet naar Ierland op vakantie geloof ik ;)

In Duitsland wil het ook hoor... En volgens mij moet het hier ook lukken.... ;)


Sieger

Vincent

ik gebruik ze meestal 's winters in combi, net als Sieger schreef, met een verzwaarde nimf,
toch ook wel los op winde (die vang ik in de winter trouwens ook altijd aan de (olijfgroene) spider, terwijl voorn vaker voor de (verzwaarde) nimf gaat),
en alle mogelijke manieren van binnenvissen: laten driften,korte rukjes,lange halen met rust...etc...
succes, spiders zijn gaaf!

HappyFisherman

De eersten gevangen vanavond. Veel voorntjes bovenin en lekker veel beet gehad ;)

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Mooi zo Bram...  fotootje van de Spider?


Sieger

HappyFisherman

Op #18, bruine floss als lijfje, zilver geribbed, thorax van pauwefiber en een groene hackle...



Slechte camera, slechte foto :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Ziet er goed uit... lijkt een beetje op een Greenwell spider..  :D


Sieger

HappyFisherman

Daar lijkt ie inderdaad erg op, maar dan is dit een Breenwell spider HAHA.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Inderk

Ik vis heel graag met spiders in de bovenste waterlagen.
Vooral op forel, dan heb ik meestal een grote droge vlieg (b.v. een royaal uitgemeten sedge) als Bung/attractor en een 20 a 30 cm daar onder een onverzwaarde spider.
Deze combinatie het liefst een beetje haaks op de wind ingooien en mooi op het kabbeltje mee laten drijven.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


HappyFisherman

Ik heb er een nieuwe favoriet bij ;D Vanavond in een uurtje toch gauw 30 voorns, waarvan een stuk of 5 hele mooie en 2 dikke ruisvoorns van zo'n 20cm. Eentje daarvan sprong mooi na aanslaan!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

Mooi spidertje Bram.

ja dat piele ligt je wel he ;)


HappyFisherman

Heerlijk ;)

Met zo'n kort stokkie kun je in de regen mooi onder een boom staan zwiepen zonder iets te raken...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

nou weet nog,dat ik geen boom of brug achter me had ;) maar gooide de zooi in de war,wat een fraai stokkie is dat.

hahahaha leuk voor op je pet.
Bram piel

HappyFisherman

Hap piel fisherman :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

 8)

zal ik onthouden