Welkom JoachimM

Started by Vliegvissers.nl Team, June 14, 2019, 16:20:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo JoachimM welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


JoachimM

Dag allemaal,
Ik ben een Belgische vliegvisser uit de regio Tienen.
Vanaf een jaar of 14 (intussen 26 j geleden) heb ik mezelf leren vliegvissen, dankzij talloze boeken over vliegvissen, en wat creativiteit.

Heb in mijn jeugd zowat alle zoetwatervismethodes doorzwommen (karpervisserij, feeder, vaste stok, roofvis op alle mogelijke manieren, ...) en in al die technieken veel en dikke vissen gevangen. Als 16-jarigen vingen we karpers van >20 kg, maar op de duur was daar ook het plezier van af. Jaren later is enkel het vliegvissen me bijgebleven. Een tijd op een laag pitje geweest, maar terug regelmatiger aan de waterkant met twee vaste vismaten.
Fervente no-kill, en adept van het KISS-principe: keep it super simple. Minder is meer.
Ik zoek eenvoud in het vliegvissen, en duurzaam beheerd viswater. Heb het virus doorgegeven aan mijn drie jongste kinderen, die regelmatig mee wapperen in de rivier.
Word niet bepaald blij van massale visuitzettingen (een symptoom van overbeviste of vervuilde rivieren), en al helemaal niet van panvissers. Ik vis niet omdat ik wil eten, ik eet omdat ik wil vissen. 

Onregelmatig in de Ardense beken en rivieren te vinden, jagend op forel, kopvoorn, barbeel, vlagzalm ... maar ook beken en vijvers dichter bij huis kunnen me soms bekoren.
Zoek nog goede stekken in Belgisch Limburg en Brabant voor vliegvissen.  Paar keer Grensmaas tot nu toe was geen succes, maar ik blijf proberen. Tips altijd welkom.

All-time favoriete droge vlieg: coachman met red tag.

J


Scaramouche

Welkom Joachim, mooie introductie alvast!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

guidogast

Welkom Joachim, goed te horen wat je visie is! Heb geen tips voor je helaas, denk gezien je ervaring dat je eerder mij tips kunt geven  ;)
::agree::

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Raymond

Welkom Joachim, veel plezier hier op het forum
::wtf::

HappyFisherman

Welkom en veel plezier op het forum.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Herman

Welkom op t forum!

Speciaal aandacht gevraagd voor de vandaag geopende coachman swap 8)
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gerrit59

Welkom op dit forum.

Gerrit