Al eens in de vijvers van de Ruigenhoek Utrecht geweest?

Started by erikdenoorman, January 07, 2013, 21:50:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

#25
24 feb. gaan Abraxas Bassie, Christof "the Perchinator" en ik zei de gek, na lang plannen en afzeggen, eindelijk proberen een forel te snaaien op de Ruigenhoek!

Eerst ff met het hele gezin de zon opzoeken voor een weekje, daarna zien we wel verder!!

Buenos noches compadres Pescatores!! ;) ;)

Juan ;)
"Petri Heil"


Hilco

Muchos pleziros in los zonnos!

24 feb komos ik okis kijkos  :)

ben

Nou Hilco als je zometeen echt in een Forrellen Put gevist hebt, hopen we allemaal dat je ons een klein verslagje wil delen!!! ::goodjob:: :-X :-X :-X ;D ;D ;D

Hilco

uiteraard!!  ( heb mijn #6 met zo'n opwind ding eronder niet voor niets gekocht)

ben

Tjonge jonge en dat na minstens een jaar zeuren!!!!! ::agree:: ::hulp:: ??? ??? ???

Hilco

was onderdeel van de functie eisen "moderator"  :P

pas

Quote from: gijsie20 on February 08, 2013, 17:53:38
Ik ben vandaag weer even geweest. Met het zonnetje was het prima te doen ondanks de lage temperaturen.
Hierbij de mooiste van vandaag en erg mooi gekleurd:


Ik kon gelijk mijn nieuwe afgebouwde hengel testen, en deze is goed bevonden!Zal in mijn ander topic van het weekend even foto's plaatsen.

Ook nog een collega forummer aan de telefoon gehad bij Rick. Ik denk jou Pas?

Groet Gijsbert

jep en nog bedankt voor de info.
::wtf::

gijsie20

Hoi Pascal,

Succes morgen. Ik ben er niet bij morgen, heb een bierproeverij in Amersfoort met wat vrienden, het kan slechter verkeren  ;D
Olijf groene streamertjes moeten werken.

We spreken nog wel eens af anders.

Groet Gijsbert

Hilco


Hilco

Vanochtend bezoekje gebracht aan de forelvijver Ruigenhoek.

Daar de klusbus warm staat te overnachten in de garage (vrijdag hield ie er ineens  mee op) de fiets bepakt en bezakt met 1 schepnet 1 tasje en 1 hengelkoker de sneeuw en gladheid getrotseerd ,naar de vijver gereden.

Pascal was er al , de hout gestookte kachel snorde heerlijk in de serre en de eigenaar gaf me direct te verstaan dat hij wel eens even een gesprek met mij wilde hebben :o (ik heb wat met die vijvers hoor  :-X )

Ik had vorig jaar allerlei dingen over de vijver en de eigenaar gemeld , waar ik dat allemaal wel niet vandaan haalde...........
Het bleek dat de chemotherapie ons gesprek van toen uit zijn geheugen had gewist...........
De lucht was dus gelukkig opgeklaard , mijn AM#6 goed gekeurd , mijn Tenkara stok bewonderd.
De eigenaresse bood vriendelijk koffie aan , het kan dus wel  :P. aanbod afgeslagen wegens mogelijk overmatige toiletgebruik .

Binnen lekker warm de hengel opgetuigd en op de vang-en-terugmik vijver begonnen.
straffe zijwind en temperaturen die ik niet echt bij vissen vind passen .
Pascal kreeg soort van aanbeet; iets op de bodem besloot om niet meer los te laten maar zeker niet naar de kant te komen ( zou het de steur zijn geweest die daar zwemt)  hengel flink krom en schudden maar helaas de 22/100 lijn knapte.

De tweede aanbeet volgde tijdens een telefoon gesprek, waarop ik de hengel van Pascal overnam maar de lijn net niet goed strak hield , zodat de vis zich los kon maken.

Dan richting de kleine vijver (volgens Mike de homo vijver) geen aanbeten gezien, enige dat wou blijven hangen waren de klompen sneeuw onder viltzolen van Pascal.  Hj was ineens stukken groter  ;D

Tijd voor opwarm pauze boven de allesbrander....

Toch nog even met Mike en Pascal in de grote vijver gevist en toen besloten te stoppen . (had niets te maken met de streamer die zich aan een boom vasthield)

Heb helaas niets mogen vangen , maar ik lul ook beter dan dat ik vis  8)

12 euro afgerekend en huiswaarts gefietst.

Het was een geslaagde ochtend!!




Hilco

Gezellig was het zeker,  en hengeltje gooit zo goed dat het net lijkt of ik kan vissen  :P

Troutbuster

Pffff het zat niet mee de laatste tijd! :(
Sneeuw, ijs en andere winterse ongemakken, gooiden roet in ons uitje naar de Ruigenhoek, maar....
Het schijnt er nu toch van te komen!! ;D :P

3 maart as. gaan Bas (Abraxas) Christof (the Perchinator) en ik naar de Ruigenhoek, om de forellen aldaar aan de "tand(jes)" te voelen!!

Verslagje volgt uiteraard!

Gr

Jan
"Petri Heil"


ben

Quote from: Troutbuster on February 26, 2013, 07:39:44
Pffff het zat niet mee de laatste tijd! :(
Sneeuw, ijs en andere winterse ongemakken, gooiden roet in ons uitje naar de Ruigenhoek, maar....
Het schijnt er nu toch van te komen!! ;D :P

3 maart as. gaan Bas (Abraxas) Christof (the Perchinator) en ik naar de Ruigenhoek, om de forellen aldaar aan de "tand(jes)" te voelen!!

Verslagje volgt uiteraard!

Gr

Jan

We volgen jullie met belangstelling!!! ::goodjob::

A{b}r{a}xa{s}

ik ben ook wel benieuwd, het is al weer veel te lang geleden dat ik gezwiept heb :)

Troutbuster

Bassie, we staan voor 7:00 uur al bij je op de stoep!! ;D ;D ;D

Ja,ja.... ook dat is veel te lang geleden dat je "op tijd" uit je nest moest om te vissen ;) ;) ;)

See ya

Gr

Jan
"Petri Heil"


erikdenoorman


Team

NUNC  AUT  NUNQUAM

weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Team

Quote from: weerwolf on February 26, 2013, 23:29:04
resultaat is hetzelfde team!  ;D

Bij dicht is het zaterdag wel open en kunnen de mannen vissen, komen een eind rijden.
Bij dichtgevroren rijden ze voor niets kunnen ze niet vissen.
NUNC  AUT  NUNQUAM

erikdenoorman


hilco

vanochtend met nog wat forumleden en bazen  gevist.

matige vangsten ,  ik helemaal niks.


Gelukkig hebben ze in de Eemhof ook niks gevangen hoorde ik  van Speycast ..(op die kleine 80 forellen na  :-X  )


Troutbuster

Het viel niet mee daar,

Toen we aankwamen stond Jan Damman al te wachten in zijn Volvo??? (verwacht je niet hè, je weet, als er en Camper staat, van wie die is, maar nu.... ;))
Ton (Team) kwam ook nog ff kijken en Pas kwam, na Hilco ook een lijntje strekken

Een paar aanbeten en af en toe een vis aan de oppervlakte, maar verder alles heel rustig.
Te rustig??.......

Bas haakte al snel een mooie vis, maar deze wist zich voor het onthaken al zelf te lossen (makkelijk toch?)

Daarna kreeg ik een mooie aanbeet op de buzzer, maar ook deze schoot los! (de vis, niet de buzzer!)
Toen was het de beurt aan Christof, die een mooie (van formaat dan ;)) haakte aan een zwarte Wooly Bugger ::goodjob::







Na nog een paar missers van Chris maar ook van mezelf :-[ eindelijk een hanger van  formaat!





Na 13:00 uur was er helemaal geen vangst meer te bespeuren op heel de Ruigenhoek!!

Nog ff hier en daar geprobeert (tenminste Chris en ik dan want Jan Damman en Bas zaten met rode konen naast de gloeiendheet gestookte houtkachel sterke verhalen te vertellen!! ;))
Maar het mocht niet meer baten.

om 14:00 uur naar huis!

Al met al een leuk dagje vissen ondanks het grijze mistroostige weer!

Gr

Jan

"Petri Heil"


Christof van den Berge

Al met al een zeer geslaagde dag zo, lekker beetje OHen en vissen...

En je hebt er weer een mooi verslagje van gebakken Jan! ::goodjob:: ::goodjob::
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Jan Damman

Was weer gezellig mannen, goed om weer eens een paar zeeuwen te zien en spreken!!
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

hilco

ja, verstaan doe je ze niet, maar je ziet ze spreken  :P