Haken voor zeebaars"vliegen"

Started by JB, June 12, 2014, 13:59:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JB

Welke haken kan ik het beste gebruiken voor zeebaars"vliegen"?

Ben in het bezit van het "standaard model" zoutwater haak maar ik heb ook nog een voorraadje Circlehooks (langstelig) van mustad beide modellen in de maten 2 t/m 4/0

Ben van plan de volgende typjes te gaan binden;
-clousers
-shrimps
-vispatroontjes

::hulp::
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

HappyFisherman

Daar zal ReneV of BertJ wel een antwoord op moeten weten :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bert J.

Ik bind mijn streamers  (vis patroon) voor de zeebaars op de Kamakatsu F314 #1. Lekker scherp, met een wijde haakbocht en niet duur. 25 stuks voor € 5,50. Shrimps en clousers op wat kleinere maten. Maar eigenlijk vis ik alleen maar met ep-streamers.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

@ Bert : ik gebruik dezelfde haken, maar in maten 2/0 en 1/0

en ik gebruik ook circle hooks zoals C71S SS in maten 2/0 en 1/0  (8,55 euro voor 25) of gewone zeehaken mustad 92247 (7 stuks voor 1,95 euro) ook in de maten 2/0 en 1/0
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

JB

Zat er dus niet ver naast met mijn haken, die 314 haken heb ik ook ga van de week maar eens beginnen met binden. En wanneer mijn voorraadje voldoende is maar eens achter die zeebaarzen aan   ;D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Dick

zelf gebruik ik tmc 8089 N indentiek de zelfde bocht als een 314 alleen dunner van draad

Dick

hallo rene is ook een n type voor zout water, en zo lang heb je ze toch niet dat ze kunnen gaan roesten, zijn ze allang verspeeld


FSCHAMP

Dick,

alleen de TMC 8089 NP kan je gebruiken, dit is nl. een nickel plated



[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>