Slovenië/Kroatië

Started by FSCHAMP, January 20, 2014, 22:15:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Net mijn zomervakantie in Kroatië geboekt.  We verblijven een weekje begin juli in Senj bij de zee. Van hieruit kan ik me verplaatsen naar de Gacka (+/- 80 km), Vitunjčica en de Dobra (beiden ook zo'n 80 km, maar in de andere richting). Verder verblijf ik ook nog 5 dagen in Brod Na Kupi bij mijn vriend Mladen, waar we samen opnieuw gaan vissen naar de Kupa, Kupica en/of Curak. Verder probeer ik ook nog 4 dagen te boeken in de buurt van Bled (Zgornje Gorje) waar ik kan gaan vissen op de Radovna of Sava Bohinjka.  Ziet er weer goed uit en misschien vang ik dit jaar een 50+ vlagzalm of een 60+ bruine forel.  We gaan het in ieder geval proberen.

Nu, heeft er iemand van jullie tips of info (bv. welke vliegen voor deze periode) ivm de Gacka, Vitunjčica en de Dobra (deze laatste staat bekend voor Hucho Hucho of Donau zalm)?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

De Sava, daar kan je veel vis vangen ::agree:: maar de Soca is mooier qua omgeving en zo ver is het niet hemelsbreed..voor rivier kennis moet je WielSlovenië aanschieten, die woont daar 50/50 met België.
Wel erg veel controle daar hoor op de Sava, heb ze wel 3x daags gezien, op de Soca nooit, vraag je het de controleur welke vlieg, zegt hij steevast...'Streamers'!

FSCHAMP

Marcel,

de Sava ken ik, ik heb er al gevist, hier zoek ik geen info voor.  Ik zoek vooral info voor de Gacka, Vitunjčica en de Dobra. Op de Gacka heb ik gevist gehad in 2009, maar dit was in September. Op de andere 2 rivieren heb ik nog nooit gevist.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Wiel Slovenië

@Marcel

Lang geleden nog iets gehoord. Volgend jaar terug naar Slovenië? Wij vertrekken op 28 April voor 6 maanden. Als je een fris biertje wil mail dan even want wij zitten op een nieuw adres juist bij het binnenrijden van Bohinjska Bistrica.
En wat betreft de vallei van de Soca heb je gelijk, het is daar (voor ons toch) nog iets mooier dan bij ons.
@FSCHAMP
Tot 3xdaags controle, inderdaad, maar ge moet daar echt niet om benauwd zijn, als je met ALLES in orde bent is er toch niks aan de hand.
Soms krijg je een dag helemaal geen controle, maar wees er dan maar zeker van de ze je verscholen achter de bosjes met de verrekijker in 't oog hadden..... ::goodjob::

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

FSCHAMP

Heren,

ik heb al meerdere keren in Slovenië (Sava Bohinj, Radovna, Krka, ... ) al gevist en inderdaad meermaals per dag controle gehad en zoals Wiel Slovenië aanhaalde als je voldoet aan de wet dan is er geen probleem. 

Waar ik vooral naar op zoek ben is info over de vliegen in de perdiode waarin ik ga (eerste 2 weken van Juli) voor de volgende rivieren : de Gacka, Vitunjčica en de Dobra.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Niemand ervaringen voor deze rivieren (de Gacka, Vitunjčica en de Dobra) in de eerste 3 weken van Juli?

Ik heb geen facebook account en ik wil er ook geen, dus links naar facebook pagina's heb ik niet nodig.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Ik ben twee weken terug van Slovenië/Kroatië.  Ik heb er enkel kunnen vissen op de Radovna, Kupa en Curak.  De andere rivieren (de Gacka, Vitunjčica en de Dobra) waren niet te bevissen vanwege hevig regenval op het moment dat ik er was en/of te hoge waterstand.

Ik heb er wel goed gevangen hier enkele foto's :

https://plus.google.com/u/0/101400846995877266277/posts/474B1Bgfckx?pid=6046370403644697490&oid=101400846995877266277

ik ga beslist nog eens terug, het filmpje moet ik nog maken, maar dit is voor in de herfst als het 's avonds donker is als ik thuis kom van het werk.



Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Hidde

Dat zijn beste vlagzalmen!