zeevissen kroatie

Started by NickMSD, May 31, 2012, 16:40:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NickMSD

hallo,

met het zeevissen in Kroatie heb ik na 3 jaar al aardig wat ervaring opgedaan,
het vliegvissen is mij echter een raadsel. zou iemand mij wat meer kunnen vertellen over (voornamelijk) de vliegen en de echte 'hotspots'
aangezien we 2 weken op een boot zitten kan ik overal ongeveer wel bij en heb ik ruimte zat in het bijbootje.

MVG.
Nick

Arno

staat nog ergens een topic over Kroatie
lees dat maar een door.

Gr Arno

Rene V.

Hallo Nick,

Ben nooit in Kroatie geweest maar weet wel dat vliegen voor op zee ongeveer overal het zelfde zijn.Ik zou kiezen voor streamers bv EP of bucktail,gurgler,zandaal en krab.Zoek eerst rondom de rotsachtige kust daar moet gewoon vis zitten.Ga ook de lokale markten af om te kijken wat ze aanbieden,deze kan je ook vangen[niet alles natuurlijk,denk aan tonijn].Neem 2 lijnen mee,intermediate en zink,spoeltje30/00 en vissen!!

Groet Rene V.

sjoerd

Reken maar op veel kleine visjes daar in zee. Tenminste vanaf de kant  was het formaat niet erg groot. zeebrasems en een soort grondelingen ving ik er . Lokale vissers heb ik ook geen grote vissen zien vangen. Wel eens een enorme kolk gezien,(Tonijn??) Die komt daar wel voor. i.i.g succes!
Sjoerd

Arno

Ik heb dezelfde ervaring in Kroatie maar ik las ergens op dit forum iets over snachts met lampen vissen nou dat doen ze daar voor Split met 20 a30 boten op een rij
we hebben zelf wat geëxperimenteerd met een sterke zaklamp maar dat werkt perfect geen grote maar wel heeeeeeel veeeeel vis in de lichtbundel van de lamp.
veel plezier en ik hoop dat je er een paar kunt vangen.
PS neem een paar lege haken mee als niets meer wil doe dan maar eens wat pasta aan je haak dan vang je geheid vis.

Gr Arno

NickMSD

die vissersboten met lampen, is altijd wel grappig, dat zijn inktvisvisser, door middel van die lampen (en als je goed luisterd hoor je ze ook nog op hun houten boten slaan) lokken ze de inktvis, waarna ze deze vangen en gelijk slachten. zo lokkken ze weer meer inktvissen enz. enz.
maar ik weet idd al dat er veel kleine (sterke)vis is en hoe je daarop moet vissen met een normaal hengeltje

MVG
Nick