vliegvissen Kroatie

Started by NickMSD, May 13, 2012, 12:57:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NickMSD

deze zomer ga in naar Kroatie, 2 weken zeilen en dus vroeg ik mij af of daar goed te (vlieg)vissen valt.

heeft een van jullie hier ervaring mee, en zo ja, met wat en hoe kan in er het beste vissen?

mvg. Nick

Arno

Ik heb er vorig jaar en 2 jaar geleden ook een boot gehuurd en rond gezeild 1x bij Zadar en 1x bij Split.
Ik had beide keren een vlieghengel en 4 dozen met weet ik wat voor vliegen ect. bij me maar heb ze alleen kunnen
verleiden met macaroni en spaghetti op een haak, verschillende vissoorten gezien maar ze reageerden op geen enkele vlieg.
Toen we spaghetti hadden gegeten gooide ik een restantje over boord en dit aten ze heerlijk op dus nog wat bewaard en daar mee gevist
en prima gevangen en ook sterke visjes want 14/00 trokken ze zonder problemen kapot.





Gr Arno

Rossie69

Mooie foto,s Arno.

was het maar vast vakantie  8)

Jasper

#8 en dikke zinklijn mee en je kunt mahi mahi, bluefish, zeebaars en barracuda's vangen bijvoorbeeld
Zie:
http://www.medflyfish.com/

Arno

He Jasper,
Als je in de zomer daar rond zeilt kom je vele soorten vis tegen en ze zijn met spaghetti dus goed te vangen maar,
de vissen zijn max 25 cm die je vangt
ik heb me door een lokaal visser mannetje laten vertellen dat de grotere vissen allemaal naar open zee trekken vanwege de drukte en ook vanwege de warmte.
hij zei dat hij normaal op 1 uur varen zijn vissen kon vangen maar in de zomer maanden moest hij minimaal 4 uur varen voor hij fatsoenlijk formaat vis kon vangen.
het is natuurlijk maar wat je er van wil geloven maar ik het geen vissen van formaat gezien.
alleen  heb ik op open zee wel een tonijn van een meter zien springen er mooi om te zien.
ik had op dat moment een spin hengeltje overboord liggen met een plug op ca. 50 meter achter de boot aan
ik had graag die spoel willen horen zingen als hij de plug had gepakt.

Gr Arno

Jasper

Dat valt dus flink tegen. Ik ga zelf aan de Costa Brava over ruim twee weken wat sessies vanaf de rotsen zwiepen en zal hierbij mijn verwachtingspatroon enigszins bijstellen

Arno

Daar heb ik geen ervaring maar in Kroatie is het zomers ook echt wel druk op het water,
zoals we hier Friesland een beetje kennen zeg maar.
in de haven vanwaar wij onze boot hebben gehuurd gingen alleen al 1100 huurboten elke week het water op.
dit was 1 van de 4 grote jachthavens in Spilt en dan zijn er nog een heleboel kleinere havens.
en de mensen die daar hun boot hebben liggen.
maar begin juni is natuurlijk ook nog aan het begin van de zomer.
ik zou zeggen gewoon goede hoop en hopen op een mooie grote vis.

Gr Arno