Er was eens een vakantie....

Started by iMarco, December 17, 2018, 22:54:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iMarco

Een vakantie in de maand augustus 2019...
Met vrouw en kinderen (8 en 10)...
En de vliegenhengel #2-6 in de achterbak van de auto...
Met een bestemming aan zee...
Azuurblauw past bij mijn vrouw...
Waar we overnachten in een stacaravan of luxe tent...
Op een middelgrote camping met ruime voorzieningen...
We vermaken ons prima aan het zwembad of op het strand...
Binnen circa een uur rijden liggen enkele fraaie beken in het glooiende heuvelachtige of bergachtige gebied...
Een aantal dagen mag ik zelf op pad met mijn hengels...
Forel en/of vlagzalm vang ik hier prima...
Dit gebied leent zich ook prima voor een mooie wandeling met het hele gezin...

Ik ga op vakantie naar ..... ?



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gert


henkverhaar

Turkije? Marokko? Bonaire (nee geen rivieren dan...) Forelvissen in Marokko staat hoog op mijn bucketlist.

iMarco

Zonder gelijk alle creativiteit en ervaringen uit de lezers hier te slaan, ja ik dacht inderdaad aan Kroatië maar wil andere opties voor komend jaar nog niet uitsluiten. Er zijn hier vast meer vissers met hetzelfde plaatje van vakantie vieren in het hoofd en misschien al lange tijd deze combi met gezin toepassen.

Ik ben dus op zoek naar bestemmingen die passen in het geschetste plaatje. (Met de auto dus geen tropische oorden of Marokko ;-).

Zoals gezegd, Kroatië lijkt mij een goede optie maar ik hoop op wat concretere bestemmingen want ik ben er nog niet bekend. Het is leuk om met het gezin ergens te zijn en dat voor mij de reisafstand tot het vissen beperkt blijft. Waar in Kroatië zou dan een mooie bestemming zijn?

Dank en succes aan ieder met planningsdrang voor het nieuwe jaar...



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

wh82

Als je naar Frankrijk zou gaan zou je het kunnen proberen in de Vis tussen Cirque de Navacelles en st Laurent le Minier. De laatste is 1 uur en 15 minuten van het strand. In de morgen en in de avond heb je de meeste kans. Schuwe vis, dat wel. Anders de Sorgues vanaf Fontaine de Vaucluse. Ook moeilijk water maar wel mooie  vis. 1 uur en 15 minuten van het strand (met mazzel). Ik denk dat het wellicht in andere landen makkelijker is maar ik kan het maar genoemd hebben.


Beertje

De Sorgues.Prachtige rivier met dito vlagzalmen. Inderdaad niet gemakkelijk. De Fransen vissen in de pools vaak met kleine nimfjes Haakje # 16,18 of 20 en veelal type's als perdigones.

Er was eens een vakantie....
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

iMarco

Mooi dank heren. Ik ga daar eens op studeren...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

FSCHAMP

#7
Quote from: iMarco on December 17, 2018, 22:54:38
Een vakantie in de maand augustus 2019...
Met vrouw en kinderen (8 en 10)...
En de vliegenhengel #2-6 in de achterbak van de auto...
Met een bestemming aan zee...
Azuurblauw past bij mijn vrouw...
Waar we overnachten in een stacaravan of luxe tent...
Op een middelgrote camping met ruime voorzieningen...
We vermaken ons prima aan het zwembad of op het strand...
Binnen circa een uur rijden liggen enkele fraaie beken in het glooiende heuvelachtige of bergachtige gebied...
Een aantal dagen mag ik zelf op pad met mijn hengels...
Forel en/of vlagzalm vang ik hier prima...
Dit gebied leent zich ook prima voor een mooie wandeling met het hele gezin...

Ik ga op vakantie naar Rijeka (Kroatië) ?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Marco, dit ligt niet ver van Brod Na Kupi aan de Kupa, Kupica & Curak.  Ik weet niet of er campings zijn in Rijeka, maar Rijeka ligt aan de zee (wel kiezel stranden) en Brod Na Kupa ligt op 56 km. Je kan op deze 3 rivieren vissen op vooral vlagzalm, maar je kan er ook af en toe een forel vangen en een Huchen Huchen (Donau zalm => hiervoor heb je wel een zwaardere hengel uitrusting voor nodig). Prijs van een dag vergunning 21 euro.

Hier enkele foto's van dit jaar :
De eerste is een 49 cm grote vlagzalm (grootste dit jaar, maar ook verscheidene van 48 cm gevangen)
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bone F

Toen wij een paar jaar geleden in Kroatië waren was de zee erg koud. Ik weet niet of dat altijd zo is maar ik sloeg zwemmen ff over.

maurice

Lago di Iseo of lago di Idro
Mooi viswater in de buurt met super vis bestand in een geweldige mooie natuur.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Mark

Ik ben met dezelfde zoektocht bezig.... een camping nabij een mooi strand mèt intressante (vlieg)vismogenlijkheden in de nabijheid. Na jaren op fijne campings aan forelrivieren gestaan te hebben wil de rest van het gezin graag naar een camping aan het strand. We huren er graag een sta caravan of luxe tent oid.

Wie helpt me met een goede tip?

iMarco

Het is geen zuid Europa geworden maar Bretagne. Minder ver rijden en wel de nodige riviertjes en zeebaars om de hoek. Kijken wat het wordt...

Bedankt voor jullie suggesties. Ik zal Kroatië nog zeker in gedachten houden voor de komende jaren....

Marco

p.forel

Quote from: henkverhaar on December 18, 2018, 08:22:13
Turkije? Marokko? Bonaire (nee geen rivieren dan...) Forelvissen in Marokko staat hoog op mijn bucketlist.
[/quote

Heb op de haagse markt nog geen forel zien zwemmen wel in de kraam zien liggen dus je hengel hoeft niet meer naar klein marokko

Team

Hij kan het  in Utrecht aan de Kanaalstraat proberen ;D
NUNC  AUT  NUNQUAM