Slovenië en Kroatië

Started by FSCHAMP, January 01, 2019, 22:54:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Hier al enkele filmpjes over het vissen in Slovenië en Kroatië, die ik de laatste jaren heb gemaakt.

Hier over de Kupa in Nationaal park Risnjak in Kroatië

https://youtu.be/fGivXwkfwCk

Hier over de rivier de Radovna in Slovenië en de rivieren Kupica & Kupa (NP Risnjak) in Kroatië

https://youtu.be/MWSmEd2gjOU

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Leuke films Gino, bekend huis ook daar aan de Radovna, volgens mij had ik die mensen daar nog de groeten gedaan van jou en sprak zij ook NL's.
Verder een beetje eentonig bij die brug, probeerde steeds de verklikker te vinden :-\ Kroatië ook erg mooi, mooi bestand vlagzalm daar ::goodjob::

FSCHAMP

Quote from: MarcelN on January 02, 2019, 18:36:56
Leuke films Gino, bekend huis ook daar aan de Radovna, volgens mij had ik die mensen daar nog de groeten gedaan van jou en sprak zij ook NL's.

Inderdaad, dit is correct. Je hebt het over Blanka. Zij heeft een aantal jaren in Nederland gewoond.

Quote from: MarcelN on January 02, 2019, 18:36:56
Verder een beetje eentonig bij die brug, probeerde steeds de verklikker te vinden :-\

Wat bedoel je hier juist mee?  Heb je het over de beetverklikker?  Ik vroeger gebruikte ik soms zelf gemaakt beetverklikkers van balsa hout (mijn vader maakte deze vroeger zelf) of een Hends strike indicator. Tegenwoordig gebruik ik een stuk backing als beetverklikker in mijn leader en dit zie je bijna niet op film.

In Kroatië is er inderdaad nog een redelijk vlagzalm bestand alhoewel het de laatste jaren ook al sterk teruggelopen is onder de zware hengeldruk van Italianen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Ik zie toch zeker een grote rode 'dobber' bungelen? ??? Op het water kan ik hem haast niet volgen,
dat is nu net het leuke van de film het 'meevissen' iets wat niet iedereen waardeert begrijp ik in een ander topic :(
Ik vind het een leuke film en dan wil ik er gevoelsmatig ook staan, daarom mis ik die dobber of het zijn mijn ogen die hem niet spotten op het water.

Heb je nog meer films?

FSCHAMP

Marcel,

ik ben er nog enkele aan het monteren. Dus er komen er nog wel enkele aan.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

gijsie20

Mooie filmpjes Gino! Leuk dat je deze met ons wil delen.
Vriendin begon van de week over de zomer vakantie evt combinatie Slovenie en Kroatie..als ik het zo zie krijg ik er al zin in! :)

FSCHAMP

Gijs als ik die kant op ga, combineer ik altijd een vakantie waarbij er één week voor de vrouw en dochter is (vlak bij zee) en één weekje Brod Na Kupi, waar ik dan een aantal dagen ga vissen. Kroatië is meestal de tussen stop voor een 2-tal dagen om de afstand te overbruggen met de auto (+/- 1000 km eerste dag en laatste dag) en dan vis ik meestal één dagje.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>