Enne nou ff eerlijk, wie bind zelf en wie bind niet zelf

Started by ben, May 01, 2012, 21:53:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jc

#100
een goede raad ,

Hou je vliegen/nimfen gewoon simpel niet te moeilijk doen, het geloven in de vangkracht.

je vliegen/nimfen is de kunst, kijk maar eens in mijn boxen!!

Succes

JC

aangepast ivm hoofdletters schrijven van een bericht

Troutbuster

Helemaal waar Johan!
Maar.....
Het binden is en/of wordt vaak een aparte hobby binnen een hobby (om maar eens een cliché er in te gooien ;))
Ik heb dus vis vliegen en sier vliegen
De eerste om ehhh.... juist, mee te vissen, de sier vliegen zijn..... juist voor de sier ;) (en af en toe om mee te vissen!)

Het binden van beide type vliegen is een lust om te doen!

Vliegbinden?? een verslaving!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


.Tom.

Ja ik bind zelf , heerlijk toch een vis pakken op iets wat je zelf bedacht of gebonden hebt .

Derofly

Quote from: Troutbuster on August 23, 2012, 07:33:59

Vliegbinden?? een verslaving!!


Toen ik dit voorjaar begon dacht ik: alleen lekker vissen en de vliegen kopen. Dat gepiel is nix voor mij!
Tijdens de cursus enthousiast geraakt en nu inderdaad verslaafd!

Heb de nodige spullen in huis en mijn eigen bindhoekje ingericht. Lekker op het gemakkie mooie creaties maken, radiootje an, kopje koffie erbij.... prima hobbie in de hobbie!
:)

lord4163

Ik kan zeggen dat ik het leuke er niet echt van in zie, ik heb er bijna spijt van dat ik al die materialen heb aangeschaft/gekregen....

Draad knapt om de 5 minuten en ik raak het echt amper, ik zie in die filmpjes zelfs dat die haakjes zelfs buigen tijdens het binden, gebruiken jullie titanium draad ofzo? Veertjes laten los, dubbing ziet er niet uit, en het lijkt niet op de vlieg.

Erg knap dat jullie het kunnen, misschien zijn grotere vliegen makkelijker te maken...  ::hulp::

Plantje

En eens samen met anderen binden. Daar kun je veel van leren!

lord4163

Dan komt ook omdat ik er geen druk op zet. Er staat op mijn klosje 8/0 ik weet niet wat dat betekend, En inderdaad kan ik misschien beter een andere bobbin holder want dit is waardeloos ik haal nu aldoor een stukje handmatig los, als ik er aan ga trekken knapt het zo ie zo.

Christof van den Berge

Denk toch idderdaad dat het aan je bobbinhouder ligt, ben namelijk ook sinds twee weken aan het binden geslagen en heb het nog niet gehad de mijn 8/0 draad knapte.

Dat de  veren niet altijd blijven sitten heb ik ook weleens denk gewoon dat dat gewoon de onkunde is ::) ::) ::)

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Gert

8/0 is een beetje aan de dunne kant - probeer anders 6/0, zolang je je toch nog niet waagt aan de hele kleine vliegjes. Maar ook 14/0 moet je op een gegeven moment onder de knie hebben.
Bobbinholder van keramisch materiaal kopen - scheelt een hoop en zijn niet zo duur.

Dat je dunstelige haakjes ziet "buigen" in de filmpjes, ik mag aannemen dat dat een beetje veren is. En dat is wel normaal. Als ze buigen zonder (volledig) in de oorspronkelijke staat terug te keren dan is het wel rommel ja.

Belangrijkste wat ik de laatste tijd geleerd heb: zo min mogelijk wikkelingen maken met je binddraad om iets vast te zetten. 3 slagen moet meestal voldoende zijn.

Groet,
Gert