Club "dag" in Noorwegen! Zo goedkoop en gezellig mogelijk, interesse??????

Started by Rena, October 31, 2013, 09:03:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marksman

Hallo Rena,ik vind dit een zeer leuk idee en heb hier serieus interesse in. Dus je mag mij op de hoogte houden.

Erik.

Rena

De tussen stand is dat 4 mensen zich hebben aangemeld (zie boven in dit topic).

Een aantal hebben geschreven interesse te hebben maar hebben dit niet in een PM aangegeven.
Om het voor mezelf overzichtelijk te houden, tel ik alleen de mensen mee die zich actief aanmelden met een PM (of evt mail).

Het is nog steeds vrijblijvend mensen :)

bij

Mooi initiatief om noorwegen te leren. Ik wil altijd al een keer met vakantie naar noorwegen maar krijg fam niet mee. Maar ik kan de kosten niet verantwoorden naar mijn gezin. Is al lastig om alles bekostigd te krijgen.
Ik kan daarom niet mee.

Koen


Rena

Het ziet er naar uit dat we potentieel met een man of acht negen zijn.

Hier onder wat praktische zaken opgesomd voor de duidelijkheid.

- mogelijk kiezen we een lang weekeinde in augustus of september.
- iedereen is vrij om te gaan en staan waar die wil wanneer die wil, het is geen georganiseerde reis
- de accommodatie kosten moeten van te voren aan mij worden betaald


Waar iedere deelnemer zelf verantwoordelijk voor is:

- de reis, die is voor eigen rekening en risico en moet zelf worden georganiseerd
- reisverzekering, ziektekostenverzekering enz.
- vervoer ter plaatse, huurauto eventueel gedeeld met andere deelnemers
- vismateriaal en vergunning
- zorg voor de gehuurde accommodatie, dat deze netjes en ordelijk blijft
- zich gedragen als gast en kameraad met respect voor andermans gewoonten en eigendommen
- eten en drinken (wat mogelijk is is gezamenlijke maaltijden en delen in de kosten)
- openheid en duidelijkheid over de wensen en verwachtingen voor de club meet

Wat is mijn rol:

- ik organiseer de "club meet" zodanig dat iedereen een bed heeft en er geen onzekerheid is over het verblijf
- het organiseren van avondeten (bv bbq aan de waterkant) en eventuele activiteiten, zoals lezing of workshop
- in de opmaat naar de club meet, informeer ik deelnemer over wat er nodig is om een zo fijn mogelijk verblijf te hebben
- in geval van medische of acute problemen kan ik hulp bieden vanwege mijn lokale kennis en Noorse spreekvaardigheid
- deelnemer aan de club meet en het gezellig hebben met z´n allen
- kan mensen helpen met alles waar ik mensen mee kan of wil helpen
- de gemaakte of te maken kosten worden voor 100% verantwoord aan alle deelnemers en gedeeld door alle deelnemers, dit alles in goed overleg

Wat ben ik niet:

- persoonlijke gids
- schoolmeester, orde handhaver of politie agent
- financier van het geheel
- aansprakelijk in geval van schade enz.

Wat ik niet kan:

- geven van vangst garantie, dat gaat echt niet :)


Waarom Rena en de rivier Rena:

- er zijn een aantal accommodaties die voor mij toegankelijk zijn voor een goede prijs.
- Vissen in de Rena is een fantastische ervaring, de rivier is één van de beste vlagzalm en forel rivieren in Noorwegen.
- de Glomma, Åsta, Trysilelva, Julussa en andere spannende water zijn om de hoek
- mogelijkheid om een lezingen of workshops te organiseren
- bereikbaar met openbaar vervoer
- ik woon er :)

Het klinkt allemaal wat streng, maar ik doe dit voor mijn lol en wil dat iedereen het naar de zin heeft.

Aan alle deelnemers wil ik vragen om actief deel te nemen aan het voortraject
Als jullie actief meewerken is de kans op succes en maximum plezier haast gegarandeerd

Mijn doel is om alle deelnemers bevestigd te hebben voor 31 maart!
De kosten voor de accommodatie huur zijn voor die tijd inzichtelijk en iedereen kan beslissen op basis hiervan.

Als je meedoet wil ik graag een e-mail adres van je hebben, ik maak dan een mailinglijst zodat ik effectief kan communiceren met alle deelnemer, zonder het forum er mee lastig te vallen.

Vliegvissers zijn vrij om op te komen dagen wanneer ze zin hebben als ze in de buurt zijn, iedereen is welkom.
De gekozen locatie zal mogelijkheden hebben voor een camper of caravan.

TL, Peter

Rena

We kunnen het zo organiseren dat het samenvalt met de Noorse Jacht en Visdagen in Elverum in augustus.
Dit is een erg leuk evenement met voor elk wat wils.

TL, Peter

Rena

De eerste activiteit op de club meet

Tore Litlere Rydgren, geeft belangeloos een lezing over het vissen in de Rena.
Tore is gids en docent aan de Hogeschool in Hedmark avdeling Evenstad, hij is een graag geziene gast in binnen en buitenland bij vliegvis evenementen.


http://vimeo.com/77954528
[hs width=300 height=300]http://vimeo.com/78607986[/hs]

Rena

Van alle mogelijke deelnemers, heeft er 1 zijn e-mail adres doorgegeven voor de mailinglijst.
Algemene informatie wordt hier gepost, maar het kan handig zijn om bepaalde zaken in klein comité te behandelen, vandaar mijn verzoek je e-mail adres door te geven.

VOORSTEL DATA voor Noorwegen Club Meeting 2014 :

1. 15.8 t/m 18.8
2. 22.8 t/m 25.8
3. 29.8 t/m 1.9
4. 5.9 t/m 8.9
5. 12.9 t/m 15.9

Willen zij die aangegeven hebben dat ze interesse hebben, aangeven wat hun 1e keus en 2 keus is.
Hieruit kunnen we dan een voorlopig lang weekeinde prikken en evt een alternatief weekeind.

TL, Peter

Rena

Kom gerust met voorstellen, ideeën of aanbevelingen, nog niets is definitief.
Jullie inbreng wordt op prijs gesteld, en is eigenlijk essentieel voor het slagen van dit evenement ::hulp::

TL, Peter

jur606

verlopig is mijn vrouw haar baan kwijt en zit het er voor mij niet in.
(hoop dat de nieuwe functie alsnog aan haar toegewezen worden maar zo lijkt het nu er verlopig niet op)


weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rena

Quote from: weerwolf on November 21, 2013, 09:33:56
Ik ben wel voor het indianen werkm, kleine riviertjes

Dan is oa. mijn thuis rivier, de Julussa, een goede mogelijkheid.
De Julussa is een kleine rivier met een goed bestand aan forel, veelal klein maar met uitschieters tot een paar kilo.
Nadeel is dat de rivier in de zomer vaak te warm is met te weinig water, maar het kan soms opvallend goed zijn.

Overigens kan indianen werk ook in de Rena als je een vis ziet stijgen en je je presentatie optimaal wil krijgen.

TL, peter

Arie de Vries

Heb plaatjes gezien van brede rivieren, persoonlijk zou ik daar het liefst voor gaan, is voor mij de kans op het haken van takken en bomen ook wat kleiner ;D
Groet, Arie

Rena

Quote from: Arie de Vries on November 21, 2013, 18:20:04
Heb plaatjes gezien van brede rivieren, persoonlijk zou ik daar het liefst voor gaan, is voor mij de kans op het haken van takken en bomen ook wat kleiner ;D

De Rena is breed, maar het haken van bomen lukt daar prima hoor   ;D
Ze staan tot aan de rand van het water op veel (de meeste) plekken.
Neemt niet weg dat er veel plekken zijn waar je prima uit de voeten kan zonder een werp wonder te zijn ...

drefter

Ik kijk dit weekend ff naar mijn agenda om te zien wat mij het beste uitkomt.

Gr Martin

Nootjez

Rena,

wat mij betreft:

1. 22.8 t/m 25.8
2. 15.8 t/m 18.8

Al zou ik liever 5 dagen komen dan 4 :p

grtz

Rena

Quote from: Nootjez on November 21, 2013, 21:42:37

Al zou ik liever 5 dagen komen dan 4 :p


Dat staat je geheel vrij , er is vast wel een mouw aan te passen... daar komen we wel uit.

Troutbuster

Beste Peter

Wij van Lure and Emerger willen een lang weekend naar je toe komen met minimaal 4 man (Peter "Bronco Billy" Lambrechts, Christof van den Berge, Ikzelf en nog een 4e die (nog) niet bekent is)

Onze voorkeur gaat uit naar het weekend van 22 augustus t/m 25 augustus

Het zal voor ons Fly-Drive worden (hebben we min of meer al uitgeknobbeld)

Alles nog pril natuurlijk, maar we hebben er al wel zin an! ;)

Nadere berichtgeving volgt

Gr

Jan

"Petri Heil"


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

"Petri Heil"


Raymond

En Jan, jij mag dan van 29 t/m 31 augustus weer weg van de vrouw??? ;)
::wtf::

drefter

Mij zou optie 5 het beste uitkomen     12/9 tm 15/9.

Gr Martin

Troutbuster

Quote from: Raymond on November 26, 2013, 18:05:08
En Jan, jij mag dan van 29 t/m 31 augustus weer weg van de vrouw??? ;)

Beste Ray,

Als Noorwegen doorgaat, ga ik niet naar Grafendhron!! (zelfs mijn goedgeefse ega vind dat niet kunnen  ;) ;))

Maar dan ga je toch lekker mee naar Noorwegen?? (wordt gezellig druk daar!! ;))

Eind mei gaan we (4 man van L&E) sowieso een lang weekend naar Kyllburg, en daar hoor jij wat mij betreft "gewoon" bij makker!!

Noorwegen is natuurlijk nog pril en onzeker qua trip, maar wie weet hè!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Heintje Davids

Quote from: Cornico on November 26, 2013, 19:00:59
Als ze net zoals die van mij is, vast wel.
De mijne zei vandaag nog: Wanneer ga je toch eens een paar dagen weg, kan ik tenminste weer eens een paar keer zuurkool eten! ::rij::

Als dat geen echte liefde is  ::duim::

Gaaf dat het er op lijkt dat het echt gaat lukken Peter. Zal er zelf hoogstwaarschijnlijk niet bij zijn. In augustus/september ben ik alweer terug uit Noorwegen, maar je weet het nooit.

Troutbuster

Broeders!!

Intussen is Christof door andere prioriteiten en verplichtingen afgehaakt voor de Noorwegen trip, maar....

John (Jolp) en Tom (Nootjez) stappen in

Betekent een "Illuster" kwartet bestaande uit;

Peter "Bronco Billy" Lambrechts
John "JOLP"
Tom "Nootjez"
en Ikzelf

persoonlijk ben ik er voor 75% uit dat ik ga, de overigen?? dat gaan we zien!

Gr

Jan
"Petri Heil"