Hoeveel vliegen heb jij?

Started by Twan, November 17, 2015, 23:57:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Twan

Ik ben zomaar eens benieuwd hoeveel vliegen iedereen nou eigenlijk heeft.

Ikzelf ben altijd maar bang om er te weinig te hebben. Ik denk dat er ruim 4000 heb en dat is een ruwe schatting. Het slaat eigenlijk nergens op, want ik heb van alles voor specifieke situaties in allerlei kleuren en uiteindelijk blijft het merendeel ongebruikt.

Graag even reactie hoeveel vliegen jullie hebben.  ::goodjob::

HappyFisherman

Ik vraag me altijd af hoeveel vliegen ik nog niet heb...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

#2
Hummm, eens kijken.
75 vliegen merendeel nimpfen en 0 streamers.
Dat was mei dit jaar.
Die 75 waren er nog voor pepertje en zijn bezoek aan de Kyll.
Dus niet zoveel.
Maar wel allemaal vliegen om mee te vissen en vangen.
Vliegen waar we vertrouwen in hebben.

Maar net als Bram heb ik deze zomer niet stil gezeten.
Ruim 600 vliegen en 40 Streamers gebonden voor het goede doel en verkocht.
Mede mogelijk gemaakt door vrienden.
KIKA heeft zo aardig wat binnen gekregen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Chaisedieu

Geen idee hoe veel, maar in ieder geval veel te veel. Ik blijf het binden ook een prachtige hobby vinden. Vandaar. Voor het vissen gebruik ik maar een beperkt aantal.

Gerrit59

Ik kan ook geen aantallen noemen. Nu is binden voor velen van ons ook een hobby.  Ik heb vliegen gebonden omdat ik het patroon leuk vond, niet omdat ik die op korte termijn nodig had. Dan gaat het in mijn geval wel om vliegen die ik in ons land kan gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld streamers die nog niet nat zijn geweest, maar waarvan ik hoop dat die m'n dag nog een keer gaan redden.
Wat mij betreft is het met vliegen net als met hengels.......

Gerrit

marc

Op stromend water een 15 verschillende in een paar kleuren (gelig ,bruin en olive)dit afhankelijk van de vlieg in een paar haakmaten. Dit heeft al altijd volstaan.
Op reservoir komen daar de nodige streamers ,blobs,flashers,booby's, buzzers en ... Nog eens bij .
Onmogelijk om daar een aantal op te kleven.
Vliegvissers zijn als kinderen in een snoepwinkel toch 😉
Grt Kl belg

sjoerd

4000 duizend vliegen???????? Dat is echt niet normaal meer, vind ik.(al moet iedereen natuurlijk doen wat hij of zij leuk vindt.
Ik weet niet hoeveel ik heb , zeker niet die aantallen,maar ik bind alleen weer een paar als de voorraad van een bepaalde vlieg weer slinkt. Of als ik een specifieke vissoort ga bevissen. bijv vistrip naar BC of dergelijke.
Ik zou zeggen: beperk je met het aantal soorten vliegen. Vis met vertrouwen in je vlieg, dan hoef je niet enorme soorten en aantallen te hebben of steeds weer van vlieg te wisselen omdat je al vijf minuten geen aanbeet hebt gehad.

maurice

Ben het wel met sjoerd eens, wij hebben ook alleen vliegen waar we vertrouwen in hebben verchillende kleurtjes en haakmaat dan kom je al een eind.
100den vliegen waar we niks mee doen? Die tijd hebben we gehad.
Nimpfen wel in grotere aantallen aangezien we die nog wel eens verliezen aan stenen, bomen, takken en andere rotzooi in het water.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Floor

Ik lees hier veel bekende zaken en wil beginnen met het scheiden van vliegen om te vissen en vliegen omdat het zo leuk is om ze te binden.
De vliegen om te vissen zijn er aanzienlijk minder dan die in de 2e categorie.
Sinds ik een groot deel van mijn tijd in Noorwegen spendeer is ook het zalmvissen er bij gekomen. Dit betekend dus zomaar een toename in de verzameling zalmvliegen van zo'n 200 vliegen. Gebruiken doe ik er 4 of 5 soorten het verschil zit dan vooral in de kleur (licht of donker) en het formaat (groot of klein) (dik of dun gebonden).
Soms waag in me aan het binden van een klassieke zalmvlieg, leuk om te doen maar ik vis er nooit mee.
Toen ik begon met snoekvissen ging het net zo, maar meestal is het een baars motief of één met rood en wit. Vaak EP, soms anders.
Zo redenerend geldt dit eigenlijk voor al mn soorten vliegen en visserijen. Al met al zijn het er dan toch wel een paar duizend.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Gerrit59

4000 duizend?.......
Ja, da's echt niet normaal meer  :) :) :)

Dick

zal dan maar niet zeggen hoeveel ik er heb, laat ik het zo formuleren binden vind ik heeeeeel leuk ha ha

Rossie69

Dick laten we het zo vragen hoeveel garnalen heb je !!!  ;D

Twan

Quote from: sjoerd on November 18, 2015, 20:04:14
4000 duizend vliegen???????? Dat is echt niet normaal meer, vind ik.(al moet iedereen natuurlijk doen wat hij of zij leuk vindt.
Ik weet niet hoeveel ik heb , zeker niet die aantallen,maar ik bind alleen weer een paar als de voorraad van een bepaalde vlieg weer slinkt. Of als ik een specifieke vissoort ga bevissen. bijv vistrip naar BC of dergelijke.
Ik zou zeggen: beperk je met het aantal soorten vliegen. Vis met vertrouwen in je vlieg, dan hoef je niet enorme soorten en aantallen te hebben of steeds weer van vlieg te wisselen omdat je al vijf minuten geen aanbeet hebt gehad.

Hey Sjoerd,

Ik heb makkelijk praten, want ik bind niet of nauwelijks. ;D

Ik heb ook redelijk wat keer een complete doos overgekocht van MP ofzo, vandaar dat aantallen al snel oplopen. Vorige week b.v. bij fly factory in de uitverkoop vliegen gekocht voor ongeveer 20 cent per stuk ofzo en dan zit mijn winkelmandje zo vol haha. Ik besef dat het veel is en zoals ik al aangeef, gebruik ik het merendeel niet. Ik ben altijd maar bang dat ik ergens in een mooi land ben en ik de juiste vlieg net niet bij heb  ;)

Het is ook niet dat ik b.v. alleen op stromend water vis, maar het is heel divers. Van voorn tot pollack etc.. Van reservoir tot stromend. Van zoet tot zout. etc..

Twan

#13
Quote from: Dick on November 18, 2015, 21:05:36
zal dan maar niet zeggen hoeveel ik er heb, laat ik het zo formuleren binden vind ik heeeeeel leuk ha ha

Nou Dick. Doe eens een wilde gok. Ik heb ook maar een schatting gedaan. Bij nader inzien heb ik er denk ik wel wat minder. 25 dozen a +/-150 vliegen.

Gerrit59

Oh ja Dick...
Was jij ook geen hoofdsponsor van shaggy dub?

vliegvisgek

ik ga denk ook ver over de 5000 minimaal en dick kenende denk ik 10.000 ofzo
hahah en ik heb begin dit jaar ook nog heeeeeeeel veel nieuw matriaal gekocht voor nieuwe kleuren en combies :)

Twan

Hey jeroen, gelukkig zijn er dus nog mensen met meer vliegen. Ik schrok even dat ik de enige was haha

hendri

euh hoeveel ben je er echt nodig? 8)

goswit

#18
Ik zeg niks want ze blijft mee lezen.     Weet nu al wat ze gaat zeggen , je hebt maar een vlieg nodig.Mijn antwoord is dan , ja in Lux die vlieg in Belgie die in Frankrijk deze , en verder gaan we toch niet weg .  Ja maar diverse kleuren moet je hebben . ja dan ben je vlug uitgepraat .  Maar als ik naar de grote stad ga  is steevast vergeet je niet naar de vliegviswinkel te gaan want je had nog een speciaal veertje nodig . Ja dan doe ik dat maar . Grrrrrr, vrouwen het is dat ze ons nodig hebben maar anders.??????? ;D ;D ;D :-[
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

vliegvisgek

ach ja twan  geeft niks hahah
en hendri ik vis graag wedstrijden op forel heb dan ook elke kleur en kleuren die ik nog nooit zag
er ook bij gekocht dan heb je gauw heeeeeeel veel blobs booby,s en streamers in super veel kleuren
2tone,s heel veel tja zo gaat het nu hahaha

Gerrit59

Grrrrrr, vrouwen het is dat ze ons nodig hebben maar anders.??????? ;D ;D ;D :-[   :) :) :) :)
[/quote]

Gerrit59

Moet het al zoooo van een kant komen Gos?

Gerrit

dartmayor

Om eerlijk te zijn heb ik er waarschijnlijk veel te veel.

Binden is voor mij een extra hobby en doe het graag.
Het grootste deel van mijn vliegen worden niet eens nat.
Ik vis toch vaak met dezelfde vliegen en kleuren gewoon omdat ik daarmee vang/aanbeten krijg.

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

goswit

Ja Gerrit.  Kreeg altijd te horen jou naambordje hangt buiten de deur ,dus in huis heb ik alles te zeggen.  Na verhuizing naambordje niet meer opgehangen , nou kan je vertellen helpt niets. ;D
Hoop dat van ganse harte dat wij samen over 20 jaar nog samen lekker kunnen vissen desnoods met rollator .Ach het is geven en nemen . ??? ;D ;D ;D
Heb ca 700 vliegjes , geef meestal aan jonge gastjes in de vakantie wel weg.Ik blij knaapjes blij. ;)
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Dick

ok jullie je zin heb ruim 40 dozen vol, en garnalen genoeg voor een lekkere cocktail ha ha