OVM (nieuw seizoen '13/'14)

Started by Bone F, December 18, 2013, 20:27:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarcelN

Quote from: Gert on March 13, 2014, 22:49:51
Ik denk een meerforel.
Als het was in de zin van 'less is more' dat is het meer forel ja :D

Franky Boy

#76
Had ie z'n vetvinnetje nog?
Ontbrak die, of was het een klein bobbeltje?
Je beschrijving doet aan een Atlantisch zalmpje denken (die krijgen in de kwekerij bijna allemaal een 'vetvinknip' om ze van 'wilde' zalmpjes te onderscheiden).
Het is overigens de bedoeling om binnenkort officieel Atlantische zalmsmolts in het OVM uit te zetten.
Zie:
http://www.vnv.nu/index1.php?id=3&cat=5277847b4ebf9&archief=1&page_id=51c16e8d0b14c
(Met enkele inmiddels niet meer werkende links in de tekst)
En deze:
http://www.vnv.nu/index1.php?id=3&cat=5277847b4ebf9&archief=1&page_id=5150512904590

Valt er op die film van jou nog iets te zien van dat visje?

MarcelN

#77
Dat idee had ik ook al en mijn hoop was dus ook een beetje op jou gevestigd ;) ik ga even kijken en uppen....
mmm net even gekeken, je ziet er weinig van zo korte tijd en afstand, ik wilde eigenlijk even filmen toen ik hem 'los tikte' maar het beestje spoot weg.
Als er behoefte aan is wil ik het stukje wel uploaden, zie je Anne ook op de steiger, nostalgie straks :'(

Franky Boy

Ja, laat maar zien!
Vocht ie wat 'wilder' dan een beekforelletje van die afmetingen?
Dan weet ik het geloof ik al.

MarcelN

#79
Ik heb ze zó klein nog niet gevangen, vond het wel meevallen die kracht, beestje was de hele tijd de boobie aan het aantikken en onder de kant weer hangen.
Voor de rest veel aanbeten gehad, maar ik moest weer weg, ik heb eigenlijk het merendeel van de dag in de binnenbak gelopen/speuren.....ontzettend veel dode platvissen gezien, maar ook tientallen die met stofwolk wegschoten, was weer genieten.
In de middag even op een dammetje naast steiger en kwam er eindelijk leven....
http://www.youtube.com/watch?v=b7HmMvhIIfI

Franky Boy

Dat gespartel aan het oppervlak en naar alle kanten schieten, duidt in ieder geval niet op een beekforelletje.
En als jij zegt dat het niet op een regenboogje leek...

MarcelN

Nee dat was het echt niet, zat geen kleur in en met zwarte stipjes, stom dat ik het niet beter filmde :( ik wil ze altijd snel weg hebben, maar deze was van belang dus wbt beheer.

Franky Boy

En wat die dode platvissen betreft: Het is nu de paaitijd voor die vissoorten en dan gaan er altijd wel een stuk of wat dood.
Het is dus in dit geval niet zo verontrustend.
De vissen die in de fuiken van de beroepsvisser sterven, liggen op dieper water en zijn alleen voor de duikers zichtbaar. En dan is de hele bodem er helaas mee bedekt...  >:(

MarcelN

Nou die platvissen waren langs de Loswal vandaag springlevend, paar mooie platte verspeeld en wat regenboogjes gevangen.
Een visser met als thuiswater De Wrange, had ook wat forel en platvissen, zijn dag kon niet meer stuk!
Verder Anne D. geholpen met het onthaken van vele forellen, want dat gaat ook steeds moeilijker zag ik dat terugzetten.... :'( hij had er wel erg veel ::goodjob::
De clue, intermediate lijn, 1,5m tip en wooly bugger zwart streamertje, zeer traag binnenvissen....tik..tik...boem! Have fun.

Bone F

Bedankt Marcel. Ben weer terug van weggeweest dus hij kan weer. Ennuh beter 1 boobie in de hand dan 10 op straat ;D........

Hidde

Was lekker,wel erg koud toen ik om 19.00 uur het water uitkwam..,
Uiteindelijk had ik er 3 , niet groot maar leuk. 1e op een klein
Wooly buggertje met goudkop aan een zinkende leader.. Bij gebrek aan een zinklijn..
Laatste 2 op een bruine goudkop nimpf van eigen makelij.
Hopelijk snel weer die kant op.., maar vast bibio's gaan binden..

MarcelN

Dan ben je nog wel ff door gegaan Hidde, ik moest om 3 uur echt weg, leuk dat je ook gevangen hebt ::goodjob:: even wachten met die stokkies he... ;)

Hidde

Stokjes komen wel weer idd..,
Blij dat ik nog ben blijven hangen, zo vaak kan ik niet vissen dus als ik dan ga probeer ik zo lang mogelijk tijd vrij te maken.., en blijf dan vaak wel tot de schemer.. Had gehoopt dat ze nog even los zouden gaan dan maar viel tegen, al had ik er rond zessen dus 2 kort achter elkaar. Volgende keer hopelijk wat groters...

sjoerd

#88
Quote from: MarcelN on March 13, 2014, 22:36:55
Ik had er vandaag een heel kleintje, denk nog geen of net 30cm en géén regenboogje, maar een vreemd zilver ding met zwarte stipjes. Wie weet wat dat is mag het zeggen....
Het staat overigens op film het vangen, niet het onthaken, dat deed ik in het water en achteraf dacht ik, 'wat was het eigenlijk' ???
Het leek voor mij erg op een zeeforel, maar dat zit er toch niet?

Zalmpje?

MarcelN

Quote from: sjoerd on March 15, 2014, 16:32:51
Zalmpje?
Yep, dat begreep ik al van Franklin, leuk toch, weer wat nieuws.
Nu maar hopen dat ze zolang de aalscholvers kunnen ontwijken, wil ze graag ontmoeten vanaf 50cm ;)
En Hidde, was leuk je te ontmoeten, volgende keer de juiste lijnen meenemen op reserve spoelen, kun je meer variëren.

Hidde

Eerst nog wat andere investeringen doen voor er fonds over is voor zinkende lijnen en reservespoelen ...
Maar idd leuk eens mensen vh forum in het echt te zien.

Bone F

Vandaag met m'n maatje liggen dobberen op het OVM. Het is mij niet gelukt een visje te landen, mijn maatje ving 1 klein uitzettertje. Prima maatje voor de aalscholvers dacht ik maar ik weet niet of die er ook vissen. In de loop van de middag telde ik ca. 10 (echte) vissers die nauwelijks iets vingen. Kennelijk deden ze het gewoon niet. Maarrrrrr.... prachtig weer en heerlijk op het water dus geen verloren dag!

Frans

Bone F

Ik hoop toch echt dat er nog wat (goed) nieuws komt van het OVM. Met deze weersvooruitzichten moet er toch zich iets gaan ontwikkelen. PMetje misschien..................... ::denken::

MarcelN

mwa, die dag dat jij lag te dobberen daar, volgens mij sprak ik je maatje nog toen jullie later op de LW aankwamen, had ik weer 2 forellen en een platte.
Even wachten en de vliegenbende barst weer los, veel grote vis die tegen de dammetjes de vliegjes opwachten.... ::dance:: daar is dat 'uitzettertje meppen' niets bij, want dat komt ook weer eerdaags, lekker met rust laten die newbies.
Da's leuk voor beginners of mijn zoontje, maar daar ga je toch niet meer je tijd aan verdoen. ::denken::

Franky Boy

Worden er nog beekforellen (bruine forellen) van de uitzetting van vorige week gevangen? (lengte 30 tot 38 cm)
Ik hoor ook graag hoe de conditie van deze forellen is/was (beschadiging van vinnen e.d.).
Er waren wat probleempjes met deze vroege levering van circa 800 beekforellen.  >:(

gijsie20

Ik ben gisteren voor het eerst op het OVM geweest, helaas niks mogen vangen. Wel mooi water zeg, het waaide wel wat gisteren. Maarja waar begin je he als je er voor het eerst bent? Ik heb wat gevist op de binnenbakken, en langs de dammetjes.
Er was slechts 1 andere (vlieg)visser, die had er 2 gevangen vertelde die, uitzettertjes, of het beekforellen waren weet ik niet.

Voor herhaling vatbaar in ieder geval. Zag nog wel wat aalscholvers vliegen en zitten, zijn die van last voor dat formaat forellen?

Groet

Franky Boy

#96
Aalscholvers hebben geen enkele moeite om een forel van 40 cm (en groter) door te slikken. Dit formaat forellen in hun keelgat te krijgen, is echter een ander verhaal. Vaak richten ze met hun aan de punt gekromde snavel grote schade aan (diepe wonden), maar weten de forellen te ontsnappen met verder een onzeker lot.  :(
Maar aalscholvers jagen (net als de grote meeuwen) in het OVM hoofdzakelijk op de veel talrijkere haringen.

MarcelN

Zitten die haringen er eigenlijk nog wel? Vroeger zag je ze met hele zwermen boven water komen als de big bows eronder ze aanvielen, maar ik zie dat nooit meer met een groep meeuwen in actie, dat verraadde het altijd.
Misschien kijk ik morgen wel even daar, pak ik in ieder geval een kleurtje 8)

Rick

Morgen zijn wij er ook, kan je me gelijk even wat tips geven... 8)

Bone F

Quote from: MarcelN on March 28, 2014, 22:28:50
mwa, die dag dat jij lag te dobberen daar, volgens mij sprak ik je maatje nog toen jullie later op de LW aankwamen, had ik weer 2 forellen en een platte.
Even wachten en de vliegenbende barst weer los, veel grote vis die tegen de dammetjes de vliegjes opwachten.... ::dance:: daar is dat 'uitzettertje meppen' niets bij, want dat komt ook weer eerdaags, lekker met rust laten die newbies.
Da's leuk voor beginners of mijn zoontje, maar daar ga je toch niet meer je tijd aan verdoen. ::denken::

Hi Marcel
Wat die uitzettertjes betreft, helemaal mee eens. Jammer genoeg heb ik je niet herkend, daarvoor zie ik je waarschijnlijk te weinig. Vorig jaar heb je me "besmet"  ;D met het vangen van die knoeperts! Al vang ik er maar 1tje .........................

gr. Frans