nieuwe hengel erbij halen..7/8/9/?

Started by melvinv, January 08, 2011, 13:58:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

melvinv

ik wil vande week voor een wat zwaardere hengel kijken..
heb nu een 5/6je voor forel..
en wil toch voor snoek op aanraden een wat zwaardere hebben..
nu hebk de vraag welke zal ik nemen 7//8/9?
hoofdzakelijk voor snoek en in de zomer de karper belagen..

nu heb ik de vraag welke ik het beste zou kunnen nemen..#..?
en raden jullie me een hengel aan..
het budget is niet bijster grooot voor dit omdat dit toch wat minder word gebruikt als mijn 5/6je
meer voor erbij zegmaar..

alvast bedankt

gr

Gewo

Melvin,

Ik heb zelf een Arca 10ft/#8  is een compleet setje. Ik vind dit voor het snoeken en karperen een prima hengel. Is te koop voor €60-70.

Je moet er natuurlijk niet van verwachten dat dit van uitmuntende kwaliteit is maar voor het doel waar jij het voor wil gebruiken prima geschikt.

http://www.goedkopervissen.nl/Arca-vliegvisset-3.00m-8.html?cPath=1327_4175

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Michel de Weerd

#3
Hey Melvin,

Ik hen net een #8 hengel op het forum gezet inclusief reel met 4 spoelen en ik denk een betere kwaliteit dan die 10' #8 van Arca.
Wegens aanschaf 4 delige hengel en nieuwe reel is deze voor de verkoop.
Misschien is het wat voor je?

groet Michel

Plantje

Ik heb daar ook over gedacht. Ik denk dat je met een #7 te dicht bij de #5/6 zit die je nu hebt.

Als je er een hengel bij neemt zou ik zeker voor een #8 gaan.

Maar ik moet zeggen: ik heb nu één snoekje mogen landen op mijn #8. En dat viel eigenlijk een beetje tegen. Aangezien het beestje maar 45 cm was was het gewoon een kwestie van binnendraaien en was er weinig sport aan. In dat geval had ik liever mijn #5/6 gehad.

Daarnaast heb ik nog een keer een bijzonder grote snoek (om en rond de meter is groot voor mij) aan een #5 van 6'50" gehad. Dat is een behoorlijk kleine hengel! Helaas heb ik die snoek moeten missen, maar als ik de langere #5/6 en een titanium onderlijn had gehad was het wel gelukt het beest binnen te halen.

Mijn advies: probeer die #5/6 nog eens een tijdje en als je echt merkt, dat je de streamers niet op de plek krijgt waar je ze wil hebben of dat je een snoek te lang aan het drillen bent voordat je hem kunt landen zou je nog eens de #8 kunnen overwegen.

melvinv

ja maar wil graag gewoon streamers weg kunnen zetten.. kan dit met een 5/6je ook? nooit geprobeerd nog..
maar ook wil ik graag de karper belagen wat me ook wel leuk lijkt..
denk niet dat dat met een 5/6je lukt ofwel?

Plantje

Ik vind dat met een 5/6je prima streamers weg te zetten zijn.

Als je grote karpers wil gaan vangen doe je er zeker wel goed aan een wat zwaardere hengel te nemen. Die beesten zwemmen gewoon weg. Met een 5/6 kun je er dan achteraan rennen ;)

melvinv

maximaal een pond of 20 valt mee nog..
dus daarvoor zou een zwaardere hengel wel beter zijn..


Plantje

Hier op het forum zijn er die veel beter kunnen adviseren tot welk gewicht je welke aftma kunt gebruiken. Ik redeneer puur vanuit mijn gevoel en wat ik zelf prettig vind.

Op karper heb ik nog niet gevist met de vlieg.