Bahamas begin Maart '19

Started by rnootebos, November 27, 2018, 16:50:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Oei, das een goeie vraag.
Ik zat niet in CC. Waar ik wel precies zat weet ik even niet meer.
Het was geen resort of hotel oid maar een privé bezit van iemand die voornemens was om daar wat op te zetten met gegidste vistripjes.
We zaten ergens aan een haventje waar toen gebouwd werd en het was vlakbij Belize City als ik het mij goed herinner.

Volgens mij heeft hij in totaal 3 groepjes ontvangen als een soort pilot trips. Het is helaas niet goed van de grond gekomen.
Misschien dat andere forumleden ook mee zijn geweest en weten zij nog waar t precies was...
Het ging destijds ook via Theo Huizing en Tropical Fly Fishing.
Ik kan me ook nog herinneren dat we een paar dagen op de flats hebben gevist van Turneffe Island. Dat was wel anderhalf uur varen.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

rnootebos

Een fantastische vakantie in de Bahama's gehad - ik heb al een paar keer getracht een artikel te plaatsen met wat foto's. Blijkbaar werkt dat niet - dus dan maar even zonder foto's.

In Nassau begonnen. Vergunning gehaald (ja, om de flats te vissen op de Bahamas heb je een vergunning nodig - 30 US$ voor een maand, ik was er twee weken). Daarvoor moet je naar het ministerie - papieren invullen, naar een ander gebouw om te betalen - terug naar het eerste gebouw om je vergunning te krijgen. Beetje omslachtig - maar het werkt ;)

Op 5 Maart met Bonefish Simon een halve dag op de bonefish gaan vissen. Bonefish Simon Bains is meer dan 20 jaar gids geweest op Andros, nu al meer dan 20 jaar op New Providence/Nassau. In Nassau wordt weinig op bonefish gevist, maar ze zitten er wel degelijk. Goed - we waren op de flats, zeer helder en ondiep, en ik heb de nodige bonefish weggejaagd. Niets gehaakt.
Twee dagen later mocht ik terugkomen voor een gratis paar uur vissen met Simon - daar ving ik mijn eerste bonefish op mijn verjaardag. Helemaal top. Door de bewolking en golvende water was het niet mogelijk om de bonefish te zien, maar we vonden zeer recente 'feeding holes' en met blind afvissen van de flat kreeg ik beet. De vis werdt door Simon op 5-6 pond geschat, en ging 4 maal de backing in. Echt gaaf.

Daarna zijn we naar Eleuthera gegaan. Zeer mooi en rustig eiland met 110 stranden (10.000 inwoners, en bijna 200 km lang eiland). Daar heb ik aan de Atlantische kant bij Windermere Island nog een mooie bonefish - op zicht - aangeworpen en gevangen.

Dus - wanneer iemand die kant op wil gaan - Eleuthera. Dan heb ik wel wat info.

Als iemand ook weet hoe je fotos kan plaatsen dan hoor ik dat graag - na 3 keer proberen zonder te weten wat ik fout doe geef ik het op.

Gegroet,

Richard
Never confuse education with intelligence...

Mike

Hoi Richard,

Leuk om je verslag te lezen.
Het is bijna nooit makkelijk op de flats. Zeker een gebrek aan zon i.c.m. harde wind maakt het soms erg moeilijk.
Toch is het wmb de aller leukste en mooiste visserij die er is.
Ik zou dat echt eeuwig kunnen volhouden 8)

Als je 1 of 2 foto's wilt plaatsen kan je dat via de functie op t forum doen.
Als je er meer dan 2 wilt plaatsen zou ik het doen met een hosting programma als Tinypic.

Met mn telefoon doe ik t als volgt..
Druk op de link onder je post "Attachments and other options"
Dan druk je op "Bestand kiezen" en vervolgens kies je de foto die je wilt plaatsen.
Daarna druk je op "insert Attachment" en als t goed is wordt je foto dan gepost.

[attachment id=1 msg=178502]

Als je meerdere foto's wilt plaatsen lukt dat waarschijnlijk niet met de optie van dit forum. Om een of andere reden krijg je dan ineens allemaal hele kleine plaatjes met linkjes erbij.
Ik zou dan Tinypic proberen. Ook niet ideaal maar t werkt meestal wel.


EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

sjoerd

#78
Toch iig bones gevangen.