Camp Kyllburg

Started by iMarco, May 10, 2019, 20:04:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gijsie20

Quote from: Gert on May 16, 2019, 13:17:11
Ik had in 2014 een verlenging gekregen voor 5 jaar. En op de vergunning zelf is genoeg ruimte voor nog wel een paar keer 5 jaar erbij.
Maar dat is dus al weer 5 jaar geleden. Toen kon je je vergunning nog opsturen en geld overmaken.
Is die mogelijkheid er ook nog steeds?
Ik ga denk ik sowieso maar eens bellen met het gemeentehuis in Heidelberg. Als het via een kennis lukt die daar woont, lijkt me dat het meest simpel.

Dat opsturen en geld overmaken kon niet meer begreep ik toen, vandaar dat ik toen langs ben gegaan, icm een dagje vissen op de Kyll. Zit nu ook een andere dame op de balie dan toen. ( Gerolstein in dit geval)
Maar als het via jouw kennis kan is dat zeker voor jou een uitkomst! Kopie paspoort en je oude vergunning evt icm kopie NL vispas of VNV pas zou dan goed moeten zijn.

wimcobra

De 5 jaren schein kun je ook in kyllburgnkrijgen, 15 maart zelf een nieuwe gehaald.

Bone F

Nou dan was je een van de laatsten die uitgifte mevrouw is nu toch echt met pensioen.☹️

Gert

Ik was van donderdag t/m vandaag op de camping, en omdat het zeker niet ging lukken om dan de vergunning te verlengen, heb ik vooraf Melanie gevraagd of ik mijn verlopen vergunning naar haar mocht sturen zodat zij hem kon laten verlengen, en dat is dus helemaal goed gekomen! Kan er weer 5 jaar tegenaan.

Heb gisteren gevist, 6 forellen en een stuk of 25 alvertjes gevangen. Waren heel veel vissers, maar wat wil je ook als je daar met Hemelvaart naartoe gaat, en dan ook nog prachtig weer hebt.
Hoorde wel iemand mopperen dat er veel te veel vissers waren, en hij zou er zeker nooit meer naartoe gaan. Als er meer zijn die er zo over denken lost het "probleem" zich vanzelf wel weer op  ;)

Bone F

Geweldige vrouw die Melanie 👍!

maurice

Geweldig dat ze het voor je gedaan hebben Gert.

Druk ja met die dagen altijd, vooral als ze allemaal op de geikte stukken gaan staan vissen.
Vaak is er op de mooiste stukken dan niks te doen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gert

Quote from: maurice on June 03, 2019, 11:30:27
Geweldig dat ze het voor je gedaan hebben Gert.

Druk ja met die dagen altijd, vooral als ze allemaal op de geikte stukken gaan staan vissen.
Vaak is er op de mooiste stukken dan niks te doen.

Ja, was ik ook heel blij mee ::goodjob::

Zelf ben ik bij de doorwaadbare plaats (richting Sankt Thomas) begonnen en een stuk stroomopwaarts gevist. Is denk ik ook wel een geijkt stuk. Eerste paar uur niemand anders gezien, maar toen ineens vrij snel achterelkaar 5 of 6 anderen tegengekomen. Maar ik had zelf in ieder geval niet het idee dat we elkaar in de weg liepen.

iMarco

Druk... Ja behoorlijk. De eerste dagen heb ik wel dertig man door de beek zien hobbelen voor onze camping plaats langs. Was zelf redelijk op de camping aangewezen met de kids bij me, maar voor een eerste keer aan de kyll geen probleem. Tegelijkertijd maakte de warmte en de drukte de visserij denk ik minder makkelijk wat ik dan wel weer interessant vind.

Het viel mij op dat veel vissers heel snel door waden (ook niet erg subtiel kan ik je zeggen; gewoon tiental meters moeilijk waden ipv effe eruit... Kijken... En dan weer het water in). Niet de tijd nemen om de plek te observeren en de vis te ontdekken die er ruimschoots op die plek zat. Dat hielp mij vervolgens om later alsnog op die plek vis te vangen [emoji16].

Mooie plek overigens. Dat zeker.






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bone F

Helemaal mee eens Marco, waden is op veel plaatsen en zeker bij de camping niet nodig en verstoord de vis alleen maar.

drefter

Ben vorige week vrijdag onaangekondigd bij het gemeentehuis in gerolstein binnen gestapt ze waren tot 12:30 uur open en binnen 5 minuten stond ik weer 41 euro armer buiten met een verlenging van 5 jaar.

jo flyfishing

inderdaad, ik ben er dinsdag geweest.
Quote from: drefter on June 16, 2019, 21:45:58
Ben vorige week vrijdag onaangekondigd bij het gemeentehuis in gerolstein binnen gestapt ze waren tot 12:30 uur open en binnen 5 minuten stond ik weer 41 euro armer buiten met een verlenging van 5 jaar.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bone F

Even een update voor wat betreft vergunningen in Kyllburg. Er is weer iemand beschikbaar dus kun je weer als vanouds een "blauwe kaart" afhalen op het gemeentehuis in Kyllburg op werkdagen tussen 09.00 en 11.30 uur. Feiertagen uitgezonderd. Dus niet Roy en Melanie( camp Kyllburg)svp nietmeer lastig vallen met vragen hieromtrent😕