Soft hackle baars nimf.

Started by wouter veuger, February 03, 2015, 21:22:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

Vanavond maar weer eens achter de vice gezeten :)

Sommigen van jullie weten dat ik een fanatiek baarsliefhebber ben,voorgaande jaren beviste ik ze hoofdzakelijk met kleine synthetische streamertjes,die net teveel van het goede waren voor de #3,zodat ik meestal met de #5 stond te gooien,wat weer aan de zware kant is voor baarzen van gemiddelde afmetingen.

Zodoende heb ik het plan opgevat om het dit seizoen eens wat vaker met iniemienie streamertjes,grote natte vliegen en flinke nimfen te proberen,die wel met de #3 te werpen zijn,en in principe natuurlijk ook genoeg baars moeten opleveren (kijk merijn maar eens,die vangt 40 cm baarzen met een watervlo imitatie!  ::goodjob::)

Vanavond heb ik deze gebonden:


Ben er zelf wel tevreden over, haakmaat 10,lijfje van hends blend dubbing,klein ribje van goud tinsel,als thorax een goudkraaltje gebruikt,zodat hij toch wat gewicht heeft en niet meteen naar de oppervlak komt als je wat sneller wilt/moet strippen.
En tot slot een hackle van een patrijzenveertje,maakt hem wel af vind ik zelf ;D

merijn1982

Tight lines!!

bartkoper85

Ziet er weer verzorgt uit Wouter! ben benieuwd naar je vangsten 8)

HappyFisherman

Prima toch? Ik vis op baars met forelstreamertjes op maat 10, die kun je ook prima wegzetten met een #3.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

Damsels werken ook goed .

2 eraan en strippen maar.


edjuhhh

Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Troutbuster

Alexandra, Jaaaaaa..... maar...

Als je in de natte klassiekers wil blijven én baars vangen, neem dan de Butcher en liefst een team van 3 en van groot op de punt naar klein als topdropper (#10, #12, #14)

Als baars zichtbaar aan het jagen is, een "dodelijk" trio

Gr

Jan
"Petri Heil"


MarcelN

Da's wel leuk Jan die 3 vliegen, maar ik had van de zomer met regelmaat 40+ers eraan en eruit, dan heb je een probleem met meer als een doublet eraan hangen denk ik.
Ik gebruik een simpele F314 haak 8-10 ofzo, zware goudkop bucktail staartje en ook flash dubbing, meer dan 2 vliegen gebruik ik niet op tip 14/100e

wouter veuger

Dank voor de input heren!,ik wil me inderdaad wat meer verdiepen in de natte vliegen en natte vlieg achtige nimfen.

Meestal vis ik gewoon met 1 vlieg aan de tip,2 zal ook wel eens voorkomen,maar 3 heb ik nog nooit gedaan,en lijkt me op ondiep water ook niet noodzakelijk.

De stekken waar ik in de voorjaars en zomermaanden baars vang zijn amper dieper dan 1 a 1,5 meter,is het volgens jullie zinvol om daar met meer dan 1 vlieg/nimf te vissen?

MarcelN

Mwa ik zou zeggen 1 is genoeg, maar ik deed het meer op zicht he en speelde meer een achtervolging met grote en kleine streamer met een horde baarsjes erachteraan zwemmend ;D totdat je een streamer zag verdwijnen ook al voelde je niets, dan zat hij in een muil en hup hangen! 8) leuke visserij hoor ;) zaten echt vette bakken bij ::agree:: dat schepnet is een groot net van Dyckers (McLean), dan weet je het wel.

Troutbuster

Op 1 à 1,5 meter water is het ideaal vissen met een trio Butchers zoals ik omschreef!!

De onverzwaarde vliegen (alleen de relatief dikke haak (Kamasan B175) geeft wat gewicht) lopen zo diep niet, zeker niet in een relatief snel gestript trio set up!

De "aasnijd" die je met zo'n trio teweeg brengt is fantastisch om te zien.

Idd, hordes kleine baars, met daarachter de grotere vallen de vliegen aan

Vangsten van doubletten en zelfs  trio's zijn heel goed mogelijk, meestal de grootste baars op de (grootste) puntvlieg

Prachtige sport!!

Succes en groet

Jan
"Petri Heil"


wouter veuger

dat klinkt als een steekhoudend verhaal jan!

als de baarstijd hier is aan gebroken zal ik het eens proberen met een trio natte vliegen,kan ik me tot die tijd verdiepen in het binden ervan :)

@marcel:ja prachtige visserij he,hier ook mooi helder water op veel stekken,idd zonder dat je de vis ziet is ineens je streamer weg...,vang geen 40ers bij mij in de buurt hier,maar mooie dertigers op je #3 tje is ook dikke pret!

edjuhhh

Niks mooiers dan een trio  ;D
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

JB

Quote from: edjuhhh on February 05, 2015, 15:50:35
Niks mooiers dan een trio  ;D

::agree:: zo één met pindasaus  ;D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)