Het moest er een keer van komen....

Started by Dirty Harry, November 04, 2012, 15:07:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirty Harry

Eindelijk een snoekje (66cm) aan de vliegenhengel op een EP streamer, mijn 1ste hopen dat er vele mogen volgen!
Gelijk maar even een vraag want gisteren ben ik ook geweest en had 3 lossers en 1 die door mijn eigen schuld niet geland kon worden was wel een mooi formaat >:(
Ik heb nog moeite met het moment van aanslaan en de strike strip is niet altijd even makkelijk als je op het punt van overpakken bent, mischien dat ik ook nog teveel op de automatische piloot van het spinvissen sta want die zijn altijd raak en vast met die dreggen, hoe doen jullie dit?
Verder is het denk ik handig om een landingsnet mee te nemen vooral als je alleen bent want daardoor verspeelde ik de mooiste van gisteren, de snoek schudde een paar keer met de kop en ik had hem vast aan het staaldraadje en hop los!


Gert

 ::goodjob::

Wat het aanslaan betreft: Ik heb het als volgt geleerd. Bij spinner- en plugvissen heb je je hengel vaak ca. 90 graden tov de lijn, bij vliegvissen op snoek is het beter om hengel en lijn in elkaars verlengde te houden. Zodoende doe je de "strip" puur met je lijn, en daarna de "strike" met je hengel om de haak echt goed te zetten.

Maar misschien is dit ook niet helemaal de juiste methode - kan ik ook nog wat leren ;)

Groet,
Gert

Rene V.

Beste is om met je lijnhand een flinke slag te geven.Het woord zegt het al,strippen en slaan{strike}.Nog beter is als de snoek vast zit nog enkele malen met je lijnhand na te slaan.De haak dringt dan meer in de harde bek,vaak denk je dat de haak vast zit maar de tandjes houden alleen het bont,ep of ander bindspul vast,vandaar de lossers bij het springen.Aanslaan met de hengel zou ik niet doen.

Groet Rene V.

Gerrit72



Gefeliciteerd met je 1e snoek op de streamer! ::goodjob::

E e n strip met de hand en vervolgens de hengel krom zetten is bij mij altijd voldoende.

Op het laatste stuk v/d dril schiet bij mij ook wel eens e e n los (mogelijk door weerhaakloos vissen).
Door de makkelijkere indringbaarheid v/d weerhaakloze haak blijven andere snoeken mogelijk beter zitten.
Misschien compenseert dit elkaar. Hoe dan ook, ik maak me er niet druk om.
Mooist is toch de aanbeet en 1e deel v/h gevecht.
Met een schepnet vergroot je de kans aanzienlijk de vis binnen te krijgen (maar je moet hem meezeulen/dragen :().

Niet te druk om maken, you win some, you lose some ;D.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Dirty Harry

Bedankt mannen :)
We gaan het volgend weekend testen!

Gr. Harry

wouter veuger

gefeliciteerd met de eerste! mooi werk.

ik had bij de eerste snoek aanbeten ook de nodige moeite met het strip-striken,en wat jij zegt over op de automatische piloot vissen,na 18 jaar spinvissen klinkt mij ook bekend.

zeker na een paar uurtjes is de concentratie soms gewoon weg,en gaat het werpen bij mij ook niet meer altijd zoals het moet... ::)

maar als je er dan weer een vangt,met van die ubergeile aanbeten,dan weet je weer waar je het voor doet ;D

Dirty Harry

 ::hulp:: ::hulp:: Ik wordt langzaam gek, vanochtend weer 4 lossers ik weet niet wat ik verkeerd doe nog ff en de vliegenhengel gaat in de hoek en de spinhengel gaat weer gebruikt worden!!
De EP streamers die ik gebruik zijn gebonden op een Kensaki 5/0 snoekhaak met weerhaak en zij ongeveer een cm of 15 lang, zijn er geen streamers met 2 of 3 haken?

marc

een teveel an bindmateriaal op 1 haak zorgen dikwijls voor lossers.
de snoek hangt even met zijn ontelbare tanden in dat ep of ander synt. spul en gaat dan los .
streamers met meerdere haken zijn er zeker weten maar denk aan bovengenoemde .
less is more    in dit geval
grt marc

Dirty Harry

Hier een foto van de streamers die ik gebruik, zit nog ff terug te denken en ik denk dat ik de strip strike misschien wel iets te vroeg inzet.

hendri

#9
niks mis mee met die streamers! gewoon mee doorgaan, dr blijft er vanzelf een keer 1 plakken. misschien iets later aanslaan??

Dirty Harry

#10
Vanmiddag nog even een uurtje zwiepen en na de 3e worp beng half uit het water er boven op, even de strip/strike uitgesteld en hoppa hangen 70cm!
Even later weer 1 die uit het water kwam en net achter de streamer hapte, kon hem er helaas niet meer toe verleiden om de streamer nog eens te pakken al met al een mooi uurtje met lekker dreigend donker snoek weer :)

Gr. Harry


JurjenF

Ik kan haast niet wachten tot mijn 7/8 hengel er is :P. Ik heb vanmiddag een paar (kleine) streamertjes gekocht voor teveel geld. Maar ja, ik kan ze zelf (nog?) niet bouwen. Die van Dirty Harry zien er gelikt uit. Is er iemand die er voor mij tegen vergoeding uiteraard een paar wil maken? Trouwens : is dat ook een Shakespeare Oddyssey Fly?
Fishing is cheaper than therapy

Dirty Harry

Hoi Jurgen,

Ik ken het gevoel van dat wachten, maar let op dat snoeken met een vliegen hengel werkt erg verslavend ;D
Ik maak mijn streamers ook niet zelf hoor ik heb deze van marktplaats (aanbieder woont in Veenendaal  ;)) en ben er erg tevreden over!
Mijn hengel en reel zijn van Flextex de hengel is een 9 voets CRX88 #7-8 medium fast action.

jur606

ik maak mijn streamertjes inmiddels wel zelf en (zien er niet zo mooi uit :P)

maar gisteren wel mijn 1e snoek gevangen op de vliegenlat (vorige week 8 aanbeten en allemaal los of niet gehaakt :(

Gisteren zelfs dikke hangen (sec of 20 en toch weer los ) werdt gek daarna een mooi snoekje gevangen

Komt i op een witte streamer met rode ogen :P (albino:P)


en ja daar is i dan mijn 1e echte vliegvis snoek :)


ben

Strakke vis hoor, heeft buikje vol zo te zien!!! ::goodjob::

jur606

ja beginnen echt weer winter pens te creeeren
(miste 10 min ervoor 1tje die zeker rond de meter was :() maar deze zag een flits,
gelijk terug eroverheen en ja hoor hangen :)

Gerrit72



JUR Gefeliciteerd!  ::goodjob::


Mooie vis en met die veelbelovende verhalen over je stek, volgen er snel meerdere....lekker bezig ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

mooie pikes!,lekkere dikke buikjes ook al ::agree::