21 juli 2012 : een missie.... :)

Started by A{b}r{a}xa{s}, July 21, 2012, 09:04:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Het lijkt wel of ik in Roosendaal niets anders kan vangen dan blankvoorn en rietvoorn.
Zelfs baars lukt me al tijden niet....  ???
Dat moet maar weer eens veranderen !
Daarom heb ik mezelf voor vandaag het doel gesteld om in ieder geval 1 andere vis dan voorn te vangen.
Het maakt me niet uit wat....al heb ik wel voorkeur natuurlijk. :)
Het plan : een aantal watertjes bezoeken waar ik niet zo vaak kom en waar ik mogelijk andere vis kan verwachten.
De middelen : (behalve een fiets :) ) een #4 en/of een #6 hengel, kleine streamertjes, broodvliegen, .....
Gezocht : Baars - Karper - ..... (?)

de uitslag volgt, later vandaag  ::)

A{b}r{a}xa{s}

die grondels in de Merwede....*zucht* ....kan je elke keer de haak achteruit de strot halen
en 't is ietsjes te ver fietsen :)

meerval ??

A{b}r{a}xa{s}

aan een vliegenlat toch lastig werpen ;)

Ondertussen heb ik de 'hoop op karper' iets teruggeschroefd want het is wel erg bewolkt (dacht dat het vandaag al zonniger zou worden).
Maar 'you never know', dus die spullen ga ik toch ook inpakken.
Nog een paar koppen koffie, stukje geestelijke voorbereiding en dan straks lekker richting de waterkant.

Christof van den Berge

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

A{b}r{a}xa{s}

:) thanks...als het droog blijft ben ik al half tevreden ;)

Bone F

Je kunt altijd nog bij de visboer langs gaan en vragen of hij je een haring wil toewerpen, heb je 'm toch gevangen? ;D

succes,
Frans

A{b}r{a}xa{s}

'Mission failed'

...en behalve een illusie, ook een reel, armer  >:( ::cry::

aantal watertjes afgestroopt op zoek naar activiteit maar geen jagende rovers kunnen spotten.
wel nog wat met een kleine streamer gezwiept op 'hoopvolle' plaatsen, maar zonder resultaat.
daarna nog een paar vijvers bekeken in de hoop karpers aan te treffen,
maar daar waren alleen héél veel waterplanten te zien.
als laatste richting 'de vliet' gegaan ennuh...grmbl...weer eens 'op mn plaat gegaan' bij het benaderen van het water.
resultaat : 1 kapotte reel (voet afgebroken)   >:( >:( :-X   
...straks even kijken of de spoel nog goed werkt op een ander frame. ::bidden::
aan de hengel kon ik gelukkig geen schade ontdekken,
maar verder vissen zat er niet meer in.

Sieger

Da's flink balen... van die Reel-voet..... Misschien bij de fabrikant te bestellen?


Sieger

vliegvisserdorian


Gerrit72


Das kl@ten Bas! Geïnspireerd door jouw missie net even op baars zitten jagen, met jouw mini visjes.
Lekker op een licht Hardy glas stokkie uit de jaren '70.
Zowaar kwam een mooie grote baars achter het vissie aan, maar dook mis en liet zich niet meer zien.
Mijn zoon (net 5) haakte 2x een snoekje, maar beide schoten los. Wel actie dus, maar niets op de kant :(
Geeft wel moed ;D Als het opperhoofd het goed vind, zo nog even prutsen. Ik wil een BAARS! :P
The only difference between men and boys is the price of their toys.

HappyFisherman

Ik had vanmorgen ook een missie... BB oppompen! Het begon met een paar belletjes, maar na oppompen begon die hele band te broebelen ;D
Morgen de schade maar eens bekijken...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

GuusGeluk


LycoWico

De missie die ik vandaag had was ook niet echt top!
Ben inmiddels aangekomen in Katwijk aan zee en heb gevist op de zeebaars.
1 gehaakt maar door de hoge golven los gekomen.  :'(
Vanmorgen om 8 uur door heel Katwijk gelopen op zoek naar geschikte foto's, helaas
Overal was het dichtgegroeid. Heb zelfs een foto van een aalscholver met een hele berg waterplanten op zijn rug.
Na 4 uur te hebben gezocht en gevraagd en gezocht had ik de sloten die niet te bevissen waren weggestreept op de kaart van katwijk. Uiteindelijk een sloot gevonden van 1m breed en 30 cm diep zonder waterplanten en vol met vis van dit jaar.
Ik blij maar de vis was te klein of de haak #18 te groot. Zucht na heel wat worpen toch nog 3 baarsjes van ong 5 cm gevangen en 3 voorns van 13 cm. Toch nog iets weten te vangen.
Morgen nog maar is proberen.

Christof van den Berge

LycoWico

Ben op moment aan het werk in Noordwijk aan Zee aan het werk naast Katwijk en daar zijn toch verschillende stadswatertjes  waar ik ze iedere dag mooie voorns zie vangen voornamelijk met de vaste stok.
Denk dat je mischien de Rijn in Katwijk zelf ook wel kan proberen zijn toch genoeg bruggetjes enz.?
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

A{b}r{a}xa{s}

reelvoet is afgeschreven, de spoel past nog goed op een ander frame, dus het valt wel mee,
alleen vaker spoel wisselen ipv hele reel :)

Christof van den Berge

Oke Bas gelukkig is de schade dan minder dan verwacht!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

A{b}r{a}xa{s}

...andere reel onder de hengel en zo weer richting de waterkant :)

Gerrit72


Quote: grmbl...weer eens 'op mn plaat gegaan'

Of had je wat anders dan koffie gedronken Bas?

Bas succes vandaag, mooie dag om op pad te gaan (hier zon en geen wind 8)).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

A{b}r{a}xa{s}

'gewoon uitgegleden om een slipperige oever...' : kan gebeuren, grmbl

Hier ook volop zon (zweten dus) maar tch nog een matig windje.
Missie geslaagd, weliswaar anders dan gehoopt, maar toch..... :)

Gisteren vooral de baars 'belaagd' met kleine streamertjes, helaas zonder succes.
Gezien het mooie weer vandaag, nu de hoop gevestigd op karper.
Dus richting een plas gegaan waar redelijk karper op zit.
Die zwommen al flink aan het oppervlak, maar beetje te ver uit de kant het meest van de tijd.
Zo nu en dan kwam er een schooltje wat dichterbij en kon ik mijn kans wagen.
Broodvliegen waren geen optie, de meerkoeten waren er sneller bij dan de karpers.
Daarom een wit/rose zalmeitje (langzaam zinkend) aan de lijn geknoopt en die geprobeerd.
Eerste paar worpen geen aanbeet, daarna langzaam gaan binnenstrippen en ..TSJAKKA !
Baars...leuke vis van zo'n 20cm.... maar weinig sport aan een #6 hengel.
Op deze manier nog 4 baarzen in dezelfde grootte gevangen, daarna was het over met de pret.

Al met al geen karper, maar wel baars gevangen...eindelijk weer eens iets anders dan blankvoorn of rietvoorn. :) ::dance::

Christof van den Berge

Mooi Bas dat de missie geslaagd is!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

A{b}r{a}xa{s}

't werd wel tijd dat er weer eens iets anders aan de haak kwam :)

jagoziva

lekker hoor bas ff lekker vangen ben alleen maar aan het klussen komt weinig van vliegvissen de laatste tijd en nog minder van het forum.
Maar vandaag de speedboot gemaakt en ff gegast met het ding geeft ook een zeer prettig gevoel zo kneiterhard over het water.
Nu mijn vooruitzicht maar weer op het vissen gezet want daar word het nu weer mooi weer voor.

LycoWico

A{b}r{a}xa{s} het blijkt dat je niet de enige bent met pech deze week! Haha!
Ik was op mijn bed mijn hengel aan het klaarmaken in de bungalow en ja hoor!
Komt mijn vader eraan kraaakkkkkk! Gaat die boven op mijn 4tje zitten die ik deze dagen in het brakke water al zoveel mishandeld had.
Nja toch nog heel veel vis weten te vangen voor deze gebeurtenis.

jagoziva

je vader verdrietig aankijken en een nog betere terugvragen haha, daar heb je vaders voor (ik weet het ik ben er zelf ook een en hij vind het nog goed ook)