21-03-2012 HEERLIJK!!

Started by christianvt, March 21, 2012, 19:52:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

christianvt

Wat een weer was het weer! ::green::

Na de lunch ben ik op mijn dooie gemakje mijn #3 hengeltje klaar gaan maken om vervolgens richting een stadswatertje te fietsen.
Eenmaal daar zag ik dat het wel goed zou komen. Het lag stampvol met voorntjes en het zou dus een middagje relaxed voorntjes tikken worden.

Een klein zwart spidertje van de swap moest het gaan doen vandaag! En wat is het toch leuk om die kleine rakkertjes in de zesde versnelling achter je vliegje aan te zien jagen! ;D
Af en toe hoorde ik ook wat kolken van snoek die hier nog volop aan het paaien is. Blijft toch ook geweldig om te zien hoe die beesten elkaar tolereren in die periode.

Na een poosje voorns tikken zag ik opeens een Roofbleitje zwemmen. Deze was druk bezig om de voorns, die ongeveer de helft van de Rapf zijn, op te jagen. Heel leerzaam om te zien hoe deze beesten jagen. De Rapf zwom rustig naar de groep voorns, als hij er tusseninwas gaf hij gas en klapte vol op de visjes is. Daarna maakte hij in een split second een bocht van 180 graden en sloeg nogmaals toe! Prachtig!! ::green::

Snel wisselde ik van de spider naar een klein streamertje en wachte af tot ik de kleine killer weer zag zwemmen. Opeens was hij daar weer.. Hij kwam in mijn richting. De streamer kwam een 30cm achter de vis te water.. Vlug stripte ik de streamer langs de vis. Die liet de streamer niet ontsnappen en schoot vol op het streamertje! Yes!! ;D Hangen!:





Schat hem op zo'n 25cm.

Ik ben erg blij met deze vangst.. Ook al is het niet de grootste. Het is toch mijn eerste Rapf van "redelijk" formaat van dit jaar! :D

Ook de eerste karpers heb ik weer zien genieten van het zomerse zonnetje. Dus ik hoop dat ik daar ook snel een foto van kan plaatsen!

Chris

Gert

Mooi man! Of zoals je zelf al zei: HEERLIJK!

Groet,
Gert

LycoWico

Geweldige vis erg mooi.

:D

Mvg Rico

catchem

Mooie visdag.
Ik zie alleen jammergenoeg geen foto's (heb ik nu al een paar dagen last van op het forum).

Gerrit72


Mooi verhaal! Idd super dit weer, vis zien en ook nog vangen, kan niet mooier.

VOOR IEDEREEN, GENIET ERVAN! ER KOMEN MOOIE DAGEN! :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

HappyFisherman

Gerrit, je hoeft niet zo te schreeuwen, ik ben niet blind  :P
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

harlin

Quote from: HappyFisherman on March 22, 2012, 10:07:39
Gerrit, je hoeft niet zo te schreeuwen, ik ben niet blind  :P
Zei hij tegen de dove.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Plantje

Mooi visje Christian!

Ook vooral cool dat je het jagen hebt kunnen zien.

forel