The king of all flies.....

Started by Jan Muisers, January 06, 2012, 17:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Muisers


....zo wordt/werd hij genoemd. Waarom ? Geen idee...wellicht omdat hij vrij moeilijk te binden is...of...omdat hij overal inzetbaar is/was.  Ik vind hem gewoon mooi.

Het mag dan bij sommige mensen raar overkomen, maar dit is de eerste keer dat ik deze vlieg bind omdat ik vind dat een vlieg met zo'n geschiedenis en zo'n reputatie, verdiend, waardig te worden gebonden.

"Man, wat l*l JIJ nu alweer ?" .....  Ik weet 't, maar zo is het nu eenmaal. :P

De vlieg : de Jock Scott. Deze versie is beschreven door Kelson in de Fishing Gazette. En deze versie zou uitgevonden zijn door Kelson zelf. De oorspronkelijke Jock Scott komt van ene John Scott. (er zijn slechts geringe verschillen)




Jan.


Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


catchem

Ik begrijp het wel, naar sommige vliegen moet je toegroeien, ik mag nog wel even doorgroeien voordat ik uberhaupt aan klassieke zalmvliegen begin,

Prachtige vlieg weer.

Johan

 ::top:: ::klappen:: ::klappen::

johan

harlin

Quote from: Jan Muisers on January 06, 2012, 17:30:20
....zo wordt/werd hij genoemd. Waarom ? Geen idee...
.... je kan het mooi vertellen Jan,  ;D

maar gisteren was ik wat  :(
Ik hier even kijken of je nog een nieuwe vlieg had geplaatst,
heb een keer ergens gelezen dat je elke dag wat zou plaatsen, dus niet, >:(
gaat ie wat zitten lakken. ;)

wauw, aldus Lin.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Jan Muisers


Bedankt voor de complimenten, mensen.

Harry, ik was wel bezig met binden, maar als deze niet goed gelukt was, had ik wellicht mijn bobin doormidden gebroken. Vandaar 1 dag geen vlieg. ;D

marc

he jan,
alweer een prachtexemplaar.
durf er niet aan denken daaraan  te beginnen.
ik hou het wel bij de simpele vliegjes voor voorn en forel.
stuur mij je gegevens maar
grt marc

johannes

het blijft keer op keer genieten van (in mijn ogen) perfektie

kan er geen genoeg van krijgen

ben bezig met een mooi lijstje

toppiedus

Jan het kwijl loopt me uit de mond,

wil er ook eens aan gaan beginnen maar zie door de materialen het bos niet meer, heb je een advies waarmee en  hoe te beginnen
en ook de verkrijgbaarheid van mooi materiaal


jelle

Is weer een mooie jan ::klappen::
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Jan Muisers


Mensen,  ::duim::


Quote from: toppiedus on January 06, 2012, 21:38:44
wil er ook eens aan gaan beginnen maar zie door de materialen het bos niet meer, heb je een advies waarmee en  hoe te beginnen
en ook de verkrijgbaarheid van mooi materiaal

Ok, twee adviesen : Koop de beste materialen die je kunt krijgen. het tweede advies : doe dat niet  ???

Ik heb 15 jaar gebonden voor ik hieraan begon, inclusief realistiesch, onder begeleiding van Johan P.  Ik dacht, och, dat kan ik ook.  NIET DUS.
Met het tweede advies bedoel ik, zonder iemand te willen beledigen, zorg dat je goed kunt binden...leer de technieken...en koop dan goede materialen.

Een voorbeeld is de vlieg waar ik nu aan bezig ben (en ik schrok ervan toen ik de foto zag). Ik wist dat het niet zo goed was, maar zoooo slecht ... :-[ Verdomde macro opnames.

Wat zie je op onderstaande foto : het is een body van...4 windingen tinsel, floss, 4 windingen tinsel en een herl butt. Er zitten nu 3 secties op en er moet er nog eentje bij. 1 sectie is 5 mm. breed, dus 4x tinsel, floss, 4x tinsel en herl butt = 5 mm.
Het is niet het probleem de spullen erop te krijgen. Nee, het probleem ligt erin dit te doen, zonder bergen te creeren. Hier heb ik dus even voor god gespeeld en mount everest nog eens 3 keer gemaakt. En dit met het dunste tinsel dat ik heb.  Weet nog niet of ik verder ga of opnieuw begin...( rot foto's)


Bone F

Hi Jan

Nou die J.S is weer super en die andere....... nou ja die gewoon een beetje zwanger ;D!

frans

Bert J.

Prachtige vlieg en wat een kleuren!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

harlin

Quote from: Jan Muisers on January 06, 2012, 23:08:59
  Weet nog niet of ik verder ga of opnieuw begin...( rot foto's)
Begin maar overnieuw,
deze wordt dik over tijd.  ;)

Foto is goed, ::duim::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Jan Muisers


Ok, bevalling achterde rug.   ;D  Buikje hangt nog een beetje maar dit is zonder vergrootglas niet te zien. Hier en daar nog een beetje bij werken maar ik ben tevreden.

Nu nog even kijken of er genoeg plaats over is voor de rest.




Bone F

Je gebruikt wel super kwaliteit struisvogel dan ziet het er meteen al goed uit.

Zeenimf

Even een foto van een zalmvlieg ,maar is nog lang niet goed.

Die van Jan zijn stukken mooier.



Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

HappyFisherman

Ben ik niet met je eens Marry, ik vind deze ook erg mooi!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Arno

Nou Marry deze mag er toch echt zijn hoor.
complimenten vanaf deze kant.

Gr Arno

BV

Die samengestelde wing ziet er heel goed uit.
Petje af!

HappyFisherman

Ben je trouwens linkshandig Marry?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Zeenimf


Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Gert

#22
Quote from: Zeenimf on February 23, 2012, 11:55:17
Bram , nee rechts ,hoezo?

Marry, ik ben wel links, en daarom bind ik mijn vliegen met het haakoog naar links wijzend - en dat is ook wat direct opvalt aan de foto die jij hebt geplaatst. Dus mijn eerste reactie was ook gelijk: hee, Marry is zeker links.
Bij gitaristen valt dat ook altijd meteen op....

Groet,
Gert

Edit: maar nou moet ik natuurlijk niet vergeten te melden dat ik het wel een hele mooie vlieg vind!

HappyFisherman

Precies wat Gert zegt. Dit is dus de 'achterkant' van de vlieg. Knap gedaan!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

bij

Jan, 

het is weer een mooie geworden. Dochter van vijf zegt dat deze ook mooi in haar oor staat.