The art of flyfishing for pike

Started by Willem, January 24, 2012, 17:12:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willem

Heb weer een nieuw filmpje gemonteerd over het vliegvissen op snoek. Ben wel benieuwd naar jullie mening!



Groeten,

Willem

christianvt

Gaaf montagewerk Willem! ;D Erg interessant!

Keep up the good work!

Christian

weerwolf

Mooi montage werk idd, mij iets te veel in slow-motion is ben op 3/4 afgehaakt. van mij mag er iets meer real time in.


Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

HappyFisherman

Wat langzaam idd, maar mooi gedaan hoor!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

Nou doe het hem niet na.

Mooi gedaan willem.


Gretl

Mooi! Vooral de laatste landing....

marcelgoedhart

goed gemoneeerd! mag wat meer snelheid maar ik doe het je zeker niet na

PS ik werk in Het Oogziekenhuis....een bril is wel verstandig en staat nog leuk op de film!

dryfly

Mooi Filmpje,

Mooie overgangen en een goede sfeer, zoals eerder gezegd mischien iets minder slow motion en ik zou wat meer cameraoogpunten kiezen bv vanuit de ogen van de visser of zo.

Maar erg goed gedaan, ik doe het je zeker niet na.

Ne pas pipi contre le vent

vil de vliegvisser


hindick

mooi gedaan willem, geweldig de zweer neer gezet, alleen die flikkerende intro vind ik wat irritand maar dat is persoonlijk.

ps mag je daar wel vissen ????? :)

harlin

Leuke opnames, zijn wel eentonig, maar dat weet je zelf ook wel denk ik.
leuke overvloei, niet te vaak doen
leuk visplekje, mooie lichtval.
Leuke muziek die steeds laat denken dat je snel een snoek er aan hebt, niets is minder waar.
Quote from: marcelgoedhart on January 24, 2012, 20:27:23
PS ik werk in Het Oogziekenhuis....een bril is wel verstandig en staat nog leuk op de film!
Bij het intro had ie zeker een bril op? man wat erg.

Met wel programma heb je  dit gemaakt, Willem?
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Willem

Ben afgelopen zomer mijn polariserende bril kwijt geraakt, voorheel droeg ik er altijd één. Vergeet steeds om er één te kopen...

Programma dat ik gebruikt heb is Sony Vegas Movie Studio HD Platinum 11 (Uit mijn kop hè ::) )

harlin

Heb het even bekeken, is een leuk programma om wat moois te maken.
zitten wel wat megelijkheden op
Sony heeft wel meerdere leuke programma's zie ik nu.  ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Willem

Ja inderdaad, super programma! Op mijn youtube kanaal staan nog een heel stuk meer filmpjes die ik ermee gemaakt heb, maar niet allemaal over vliegvissen  ;D

harlin

Nee ook over flesje of zakjes op straat gooien met water? swingende poep enz.
Zitten leuke dingen tussen, gaat aardig wat montagewerk in zitten denk ik.





Deze vond
ik in het
begin wel
leuk,
zo op de
maat van
de muziek.
http://www.youtube.com/watch?v=WhQPE-Q_fkc

Maar ik ben blij dat ik niet bij jou aan een plug blijf hangen.
Zou wat vaker een schepnet meenemen. 
Zie veel bekende momenten van mezelf terug wat ik nu anders doe.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Willem

Wat doe ik dan mis? Een vis landen in een schepnet met de haken nog aan de plug oid is alleen maar geklooi, handlanding is veel beter vaak. Ik krijg op andere sites alleen maar complimenten hierover, dus ben wel benieuwd wat ik volgens jouw beter moet doen?

harlin

Met een schepnet kan wel een geklooi zijn, maar met zo'n "rubber"schepnet valt dat wel mee heb ik het idee.
En vaak kan je idd de snoek zo met de hand pakken.
Jij pakt ze ook netjes zie ik wel, maar, vind wel dat je aardig link in de weer bent met die grotere snoeken.
Voor m'n gevoel kan je er bijna op wachten dat je een keer een dreg of haak met snoek en al aan je vinger hebt hangen.
Zag ook nog een snoek zo aan de hengel hangen zonder ondersteuning of zo, een moment is niet erg, maar om er eerst op die manier nog een foto van te maken, mmm
Ben zelf ook nog wel zo in de weer geweest, maar je wordt wat softer na verloop van tijd lijkt het wel.  ;)

Maar ik had het ook over mezelf waar ik aan denken moest met die pluggen.
Als je ziet hoe die dingen regelmatig aan alle kanten het beest kunnen pakken.
Hangt de plug half aan de buitenkant, ben je aan het onthaken en dat beest maakt even een beweging zit de staartdreg weer ergens anders vast.
Ik had een goede kniptang (papegaaienbek) mee, hoe vaak ik de dreg kapot moest knippen weet ik niet, maar dat was toch wel regelmatig.
Later ben ik overgestapt op dreggen waar ik standaard 1 punt vanaf knipte.

Later met vliegvissen had ik achter de streamer een dreg er aan.
Daar ben ik ook volledig van afgestapt.
Een paar keer zat ie zo diep dat ik er nog maar net bij kon om de boel los te knippen.
Maak nu nog alleen streamers met plat geknepen weerhaak, en dan 2 achter elkaar om ze wat langer te maken.

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Willem

Ok, op die fiets!

Ik heb wel altijd een goede kniptang bij me en een lange onthaaktang, elke snoek gaat zonder problemen terug. Heb ook een aantal keer moeten knippen inderdaad.

vil de vliegvisser

haha ;D
ok geef toe je zat hier gewoon vast XD

Willem

Nope... als je kijkt naar dat zeilbootje dat je ziet voordat je het filmpje start, weet je waar ik die vis haakt. Harde aanbeet, en af en toe voelde ik kopschudden, en de vis zwom gewoon heel langzaam, en was gewoon vooral erg traag. We begonnen meteen met filmen, maar omdat het zo lang duurde zijn we later pas weer gaan filmen.

Het was 100% zekers vis!

Oh ja, dank voor het compliment ::confused::

vil de vliegvisser


MartinT

Top filmpje weer Willem  ::goodjob::
Voor mij ook nix net maar kieuwgreep!

Willem

Thanks

Kieuwgreep kan prima, zolang de kant maar niet te hoog is