Zeebaars

Started by Ben Tabak, June 24, 2016, 21:46:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Quote from: Scaramouche on July 04, 2016, 08:50:58
Ik gun mezelf elk jaar in principe ook 1 zelfgevangen zeebaars (alleen vang ik nooit maatse dus tot nu toe is dat strikt theoretisch  ::) ). Vind dat dat ook moet kunnen, net wat Ben zegt, wat er in die netten zwemt daar kunnen de kantvissers nooit tegen op.

Ik begrijp trouwens dat er bij IJmuiden op dit moment heel strikt wordt gehandhaafd; een groepje massamoordvissers dat alles de kop in tikte, inclusief baarsjes van 20cm, is vorige week eens goed door de mangel gehaald. Die deden er ook alles aan om zich in de nesten te werken: geen ID bij zich hebben, werd ook voor bekeurd, daarna werden ze bij hun auto nogmaals aangesproken want ja, geen ID is dus ook geen rijbewijs bij. Niet wegrijden tot iemand een geldig rijbewijs kwam brengen en dan constateren dat er valse namen waren opgegeven ... Per persoon alle visspullen inleveren en 500-600 euro per persoon armer.  :o
::bravoo::

Bone F

Quote from: Menno_siemensma on July 04, 2016, 15:02:02
Ik vind dat sowieso de max aantal mee te nemen vissen voor sportvissers drastisch omlaag moet, voor welke soort dan ook, ook in de zee gewoon een paar vissen maximaal, waarom moet je de heel vriezer volgooien met vis? Ja je hebt wat geld bespaart maar over x jaar is er helemaal geen vis meer te vangen als iedereen dat doet... lekker terug en alleen eentje mee die je die dag nog of volgende dag op eet of als een vis het terugzetten toch niet zal overleven door verkeerd gehaakt etc.  Als de beroeps nu ook eens goed aangepakt worden en gewoon harde quota krijgen die lager liggen dan de aanwas van nieuwe vissen, dan kunnen we misschien langzaam terugkomen op visstanden zoals je 50-100 jaar geleden waren al zie ik dat nog steeds somber in... :-\
Oo dan moet je die mannen in Noorwegen eens zien. Een vriezer vol met eten mee naar Noorwegen en een vriezer vol met vis mee naar NL cq de Bundesrepublik!

Bone F

Quote from: MarcelN on July 04, 2016, 18:25:51
off-topic, de fint heb ik weer erg goed gevangen op een apart stekkie ;) succes Frans :)
::bravoo::

FSCHAMP

Quote from: Bone F on July 04, 2016, 20:27:38
Oo dan moet je die mannen in Noorwegen eens zien. Een vriezer vol met eten mee naar Noorwegen en een vriezer vol met vis mee naar NL cq de Bundesrepublik!

Nochtans ook daar geldt dat je maar 15 kg mag meenemen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bone F

Nochthans zijn er een hoop die daar poep aan hebben. Ik zie trouwens regelmatig ondermaatse zeebaars bij de viskramen met een bordje "kweek" is dat wel zuiver of is dat bordje om de boel te misleiden?

Bone F

Ijmond vandaag 0!, maar wel een heel mooi daggie aan zee, dat dan weer wel.

MarcelN

Quote from: Bone F on July 04, 2016, 22:20:44
Nochthans zijn er een hoop die daar poep aan hebben. Ik zie trouwens regelmatig ondermaatse zeebaars bij de viskramen met een bordje "kweek" is dat wel zuiver of is dat bordje om de boel te misleiden?
Dit is ook wel heel vriendelijk van onze vriendelijke vriend, vooral op het eind :-\
Échte vissers ::goodjob::
https://vimeo.com/172630985

Bone F

Een vis is kennelijk niet meer dan een ding voor die gasten. Het enige goede aan het filmpje is de muziek.......

Menno_siemensma

Quote from: Bone F on July 04, 2016, 23:11:18
Een vis is kennelijk niet meer dan een ding voor die gasten. Het enige goede aan het filmpje is de muziek.......
de landingen zijn niet heel handig zo op de betonnen weg etc, en dat doorsnijden van de kieuwen aan het einde voegt ook echt niks toe aan het filmpje. Ik snap best dat je een visje wil eten (al zou ik pollak daar niet voor kiezen, zanderig en waterig veel graten weinig vlees) maar het is weer beetje knullig ge-edit zo.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

p.forel

Het betonsteiger vissen  de tegenhanger van het weidelijk vissen

MarcelN

#35
 ;D
Maar met alle respect hoor, ik vind die Noorman een geweldige kerel echt serieus, geeft altijd zijn vliegen weg aan de minder bedeelden. ::goodjob::
Schrijft hele zinvolle stukken op zijn site met goede uitleg en altijd eerlijk.
Maar met die film slaat hij echt de plank mis vind ik, had dat nou niet gedaan joh, nu verlies je echt veel credits....
Dat die beesten de pan in gaan soit, maar behandel ze met respect.
Ik kan met meer plezier naar het nieuws kijken wanneer een Notslim zijn kop eraf geblazen wordt door een granaat dan zo'n weerloos beest onnodig laten creperen.
Maar misschien ben ik een zeikerd hoor, ik ben echt niet groen of links, integendeel ;) maar met beesten doe je 'normaal' PUNT.

Waarom moet er eigenlijk altijd zoveel vis mee? Ik snap dat het een druppel is vergeleken bij de netten, maar waarom????
Die Marten van het forum, zag ik ook eens op oude foto's met wel 6 of meer zalmen? aan een touw om de middel, ik snap dat niet, als trofee?
Volgens mij heb je aan 1 vis meer dan genoeg te eten, of 2 dan met de vrienden, maar voor de hele familie meenemen wat ik als antwoord kreeg bij het zeebaarzen in de haven :-[ , ik snap dat niet.

Mike

 ::agree:: vooral dat stukje aan t eind. ff die vis levend een stukje open snijden. Wat een hufter zeg!! >:(
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

j.klopper

#37
een hoop van die vismeenemers zit thuis onder de plak.Als ze steeds zonder vis thuiskomen mogen ze helemaal het huis niet meer uit....

Bone F

[user][/user]
Quote from: j.klopper on July 05, 2016, 21:15:25
een hoop van die vismeenemers zitten thuis onder de plak.Als ze steeds zonder vis thuiskomen mogen ze helemaal het huis niet meer uit....
Ervaringsdeskundige? :D

j.klopper

#39
Nou,ik ken een hoop sportvissers die behoorlijk onder de plak zitten.
Staan ze net lekker te vangen,gaat de telefoon en wordt ze gesommeerd thuis te komen voor de koffie.

Ben Tabak