Prachtige avond in Wijdewormer (Karper)!

Started by Anton Broersma, May 19, 2011, 22:43:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anton Broersma

Hé mede vliegvis vrienden! Het is alweer enige tijd geleden dat ik mij eens gemeld heb. Maar er is weer reden voor! Vanavond ben ik samen met mijn zwager gaan vissen in de Wijdewormer. Heerlijk vliegvisweer en een rustig water ca. 150 cm. diep. Vlieg (alweer enig tijd geleden gehad van Eric (Ruiser) Snip: de alom bekende "DUBBELE NELSON". Inmiddels mijn favoriete vleig! Eerst een aantal Blijtjes en voorntjes gevangen. Daarna tegen het vallen van de avond twee keer een behoorlijke aanbeet gehad. De derde keer was het raak! Wat een kanjer van een karper! Daarna weer een giga aanbeet en pas na een dril van ongeveer 15 minuten een nog grotere (63 cm.)!!! Helaas duurde deze dril wel wat lang omdat ik bang was mijn leader te verspelen (0.15!). Wat een kanjer. De hengel (#5, 10 ft) stond vanaf het handvat krom. Wat een geweldige vechter! De vorige keer heb ik een zeelt gevangen. Maar nu heb ik een werkelijk karpers gevangen. Werkelijk een super avond!




christianvt

Mooi verhaaltje! Jammer van de kleine foto's :(

Zeenimf

Mooie karpers Anton,

Vorige week zaten er bij ons ook veel grote  karpers,maar ze pakten niks.

Vanmiddag weer even geprobeerd, helaas geen karpers meer gezien,wel een grote brasem van 69cm gevangen ,zat vol met jeugdpuistjes.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

harlin

Quote from: Zeenimf on May 19, 2011, 23:22:17
Vorige week zaten er bij ons ook veel grote  karpers,maar ze pakten niks.
Hier het zelfde in het weekend.
Kon de vlieg gewoon over, op, naast, voor die beesten werpen, ze taalden er niet naar.
Kon ze over de rug trekken, als ze al wat voelden dan dan was het een kolk, 1-2 meter verder en ze kwamen weer terug.
Ben van ellende maar over gestapt op voorn, dat ging beter. ;D

2e hengel met broodvlieg, zalmeitje en weet al niet meer "gewoon"  laten liggen in de wal, het mocht niet baten. :(

Ik weet waar ze zwemmen, toch maar wat vaker er  h1, moet toch ook mij een keertje lukken. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Anton Broersma

Op speciaal verzoek van ChristianVT (Topper) opnieuw bijgaande foto van één van de karpers welke ik gisteren gevangen heb! Christian vond de foto's wat aan de kleine kant! Veel plezier ermee! Tot de volgende keer!


maurice

lekker zon vis op de vliegen lat.
Anton gefeliciteerd
::bbq:: ::proost:: ::proost::

christianvt

Quote from: Anton Broersma on May 20, 2011, 09:45:11
Op speciaal verzoek van ChristianVT (Topper) opnieuw bijgaande foto van één van de karpers welke ik gisteren gevangen heb! Christian vond de foto's wat aan de kleine kant! Veel plezier ermee! Tot de volgende keer!

Nu kan ik hem goed zien ::duim:: Prachtige slanke karper!!

A{b}r{a}xa{s}

vette vis Anton !
dat is genieten geweest :)

brian

zo dat is 63cm brute kracht op die #5!

Rossie69

ja helemaal te gek ja.

lichte karper of neit ? Anton.

Maar wel een lekkere dril gehad dus :)

Anton Broersma

Hoop dat iedereen een dergelijke ervaring meemaakt. Een karper aan je vlieghengel geeft zowieso een waanzinnig gevoel. Maar gezien de lichte uitrusting moet je met beleid proberen de vis te landen! Maar je verbaast je gewoon hoe sterk je leader is en hoeveel kracht deze kan doorstaan! Kortom, een geweldige ervaring! Maar mijn passie blijft om gewoon die prachtige ruisvoorns te vangen, als je geluk hebt springen ze boven water uit als je ze gehaakt hebt op een drijvende vlieg! Heel veel vis plezier!! Anton

Aaron