Registreren voor het forum

Started by A{b}r{a}xa{s}, December 19, 2010, 07:51:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Op dit moment is de registratieprocedure in de stand 'simpel & snel' gezet.
Dat is gedaan om de overgang van het oude naar het nieuwe forum zoveel mogelijk te bespoedigen.
Wanneer je jezelf registreert wordt de registratie :
- ofwel, direct geaccepteerd en geactiveerd[nb]Die instelling staat actief wanneer ik zelf actief achter de pc aanwezig ben.[/nb]
- ofwel, krijg je automatisch een activerings e-mail waarmee je de registratie direct kunt activeren[nb]Die instelling staat actief wanneer ik zelf NIET achter de pc aanwezig ben.[/nb]

Over enige tijd schakelen we wat betreft de registraties weer over op het systeem zoals dat op het oude forum ook aanwezig was.
Na registratie krijgen de admins een e-mail-melding waarna zij de nieuwe registraties kunnen activeren.
Hierdoor kan het dan enige tijd duren voordat je registratie daadwerkelijk actief is.
Deze maatregel is noodzakelijk gebleken gezien het grote aantal spamregistraties dat we op het oude forum kregen,
en datzelfde zal ook hier naar verloop van tijd zeer waarschijnlijk weer nodig zijn.

[admin]Op het oude forum waren registraties via Google e-mailadressen geblokkeerd. Omdat met name Google adressen vaak gebruikt werden/worden voor spam-registraties. Voorlopig hebben we een dergelijke blokkade niet actief staan. We sluiten echter NIET uit dat een dergelijke blokkade op termijn weer nodig is en willen jullie daarom verzoeken om bij voorkeur GEEN Google e-mailadres te gebruiken bij het registreren van forumaccounts !![/admin]

harlin

Bas, zou het bij het registreren niet gemakkelijker zijn als de voorwaarden Spelregeltjes voor gebruik van het forum
bovenaan van de topics staan?

Wie gaat er nu al scrollend zoeken of er nog spelregels zijn hier?
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

A{b}r{a}xa{s}

#2
harlin, moet ik even kijken waar dat dan het beste geplaatst zou kunnen worden.
Misschien in de nieuwsbalk. Aan de andere kant....al leest niemand het waarschijnlijk (lees : natuurlijk)....gaan mensen er al mee 'akkoord' bij het registratieproces.