Ryobi reeltjes - super light magnesium - links/rechts?

Started by Michael, December 18, 2015, 16:55:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Michael

Iemand bekend met de Ryobi reeltjes? Ik heb er onlangs een paar gekregen (oa 355 MG) en heb het idee dat deze voor linkshandige vissers zijn.....
Klinkt mss een beetje raar, je kunt immers bij veel reeltjes de boel ook omdraaien. In dit geval ga ik ervan uit dat een rechtshandige visser zijn reel met links bediend.
De Ryobi reel zit dan echter met de spoel aan de rechterkant, zodat je de hengel over moet pakken met links om vervolgens met rechts de lijn binnen te rollen.
Als je de reel andersom zet, kom je in de knoei met de slip. De slip moet nl werken als de lijn van de reel wordt getrokken (en dan het liefst door een mooie vis)
en niet bij het opwinden/binnenhalen van de lijn. Kortom....kunt u het nog volgen? ...... Wat mis ik of doe ik verkeerd om toch te kunnen genieten van deze eenvoudige, maar mooie reeltjes.

Beekvisser

Ja deze reel kan omgezet worden naar links handig.
Iets naar beneden scrollen en je vind wat info over deze reels.
http://fiberglassflyrodders.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=1366&start=20

Helaas staat er niet bij hoe.
Meestal moet je bij dit type reels de "one way bearing" omdraaien.

Erik

Benvdm

Onlangs heb ik zelf ook zo'n reeltje gekocht met dat euvel. Het driehoekvormige onderdeel welke tegen het tandwiel van de spoel clickt kan je van het pennetje schuiven. Vervolgens kan je hem omdraaien en terug monteren.
Succes!

weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Marco B

Had ik het maar geweten Roelof; ik heb er pas een paar weggedaan, maar daar heb je nu niet veel meer aan  :'(
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Michael

Dank voor de reacties.
Ik ga idd maar eens peuteren om te zien of ik het kan aanpassen.

weerwolf

Zo gaat het toch meestal Marco, scheelt dat ik geen haast heb. Ik vindt ze mooi staan onder een klassiek hengeltje

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.