Hengelsport en visbotenbeurs Utrecht... 30 nov t/m 2 dec...

Started by Sieger, November 21, 2012, 21:54:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

omfgimpro

heb best zin in zondag dan ben.ik er ook te vinden :)

Bekeerling

Was wel een beetje wannabe Noorwegen qua bierprijzen, 5 euro voor een halve liter!  ::ban::

A.de Vries sr

Zoals ik elders in dit forum al heb opgemerkt, ik heb mijn ogen uitgekeken. Er is veel veranderd in zo'n vijfentwintig jaar. Wat een kleurrijk gebeuren en dat niet door de dobbers. Op sommige stands leek het meer op een militair oefenterrein dan een visstek, maar toch, voor mij uitermate leerzaam, zeker voor wat betreft het binden van vliegen en knopen van een leader. Een berg inspiratie en ook vakantie ideeën opgedaan

Sieger

Heb even een kort verslag gemaakt van mijn bezoek vrijdag.... Ga niet alles hier kopiëren.... Het verhaal is op mijn blog te lezen... ;)
http://tight-loops.nl/?p=1762

Hengelsport en visbotenbeurs Utrecht.....

Al een paar jaar had ik deze beurs niet meer bezocht, maar de nieuwe locatie in de Jaarbeurs van Utrecht en het grote aantal (voor mij nieuwe) deelnemers trokken me afgelopen vrijdag toch weer eens de beursvloer op. En spijt heb ik er niet van gehad....


Wie wil er nou nog een echte..... (Lucky Lures)

Vooraf was me al duidelijk dat ik er voor het vliegvissen niet naar toe zou hoeven gaan. Meer dan een verloren hoekje bij een handelaar en natuurlijk de stand van de Vereniging Nederlandse Vliegvissers (kanjers daar toch elke keer weer...!!!) zou de beurs mij niet bieden. Maar vissen bestaat nu eenmaal niet alleen maar uit vissen met de vlieg.... Nee, door een nieuw boek uit Duitsland dat ik aan het lezen ben ("Rapfen-Jäger der Flüsse"- van Florian Läufer) kom ik steeds meer tot de conclusie dat door het "alleen maar met oogkleppen op" gefocust zijn op vliegvissen een heleboel informatie wordt gemist. Heel veel jacht-tactiek is één op één over te dragen van het roofvissen met spinner, plug, jerkbait etc op het vissen met de vlieg. Zeker als het om roofvis als Snoek, Roofblei, Baars etc gaat.

Niet verder kijken is dus een gemiste kans... (pfff zo dat is eruit... ;) ).... Rest op mijn blog.... http://tight-loops.nl/?p=1762


Sieger

Useless

Mooi verslag Sieger en leuk om je weer even gesproken te hebben. En ja, wat mij betreft heb je gelijk; Fly only is misschien leuk en moet ieder voor zich weten maar mijn mening is dat je jezelf onder bepaalde omstandigheden enorm beperkt. En die pike lures, fantastisch mooi gemaakt, maar gezien het feit dat de kleinste uitvoering (die met de open bek) €65 kost zal het bij mij nog wel even bij kijken blijven. En als je er al eentje hebt; je zult 'm verspelen. Sta je waarschijnlijkt te huilen aan de waterkant  :)

Team

Beurs leuk, mensen gesproken leuk entree  met korting 9 euro leuk, dan na 4 uurtjes  op de parkeerplaats

15 euro aftikken schandalig
NUNC  AUT  NUNQUAM

Bekeerling

Idd crimineel ja, dat is wat ik betaalde aan de ns maffia voor een retourtje dus wat dat betreft blij dat ik geen auto had om mee te gaan  ;D

omfgimpro

ben vandaag ook geweest, was heel leuk. ook nog van de vnv gratis de polderspecial van 2009 gekregen ! Ook heb ik onder begeleiding nog wat geworpen met de vliegenhengel en veel handige tips gekregen. was zeker de moeite waard.

Bekeerling

Quote from: omfgimpro on December 02, 2012, 18:52:19
ben vandaag ook geweest, was heel leuk. ook nog van de vnv gratis de polderspecial van 2009 gekregen ! Ook heb ik onder begeleiding nog wat geworpen met de vliegenhengel en veel handige tips gekregen. was zeker de moeite waard.

::argh::Daar heb ik gewoon 17,50 voor betaald!!!  ::zucht::

Mooi dat je het leuk hebt gevonden, same here!!!  ::top::

omfgimpro

ik gaa heeeeeeel misschien die cursus
van 4 zaterdagen doen wel veel geld :( iemand hier ervaringen mee ??