Vergunning (VRAAGJES!)

Started by christianvt, July 08, 2011, 21:36:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

christianvt

Hallo mede-forummers!

Heb nog even wat vraagjes over het aanvragen van de Fischereischeines:

- Ik ben pas 16, moet het formulier nu ondertekend worden door 1 van mijn ouders?
- Moet ik het gedeelte; Erledigungsvermerke ook invullen?

Alvast bedankt! ;D

Groetjes,

Christian

christianvt

Geen Duitslandgangers online? ::blozen::

sorry voor mijn ongeduld...

Sieger

Quote from: christianvt on July 08, 2011, 21:36:15

- Moet ik het gedeelte; Erledigungsvermerke ook invullen?

Alvast bedankt! ;D

Groetjes,

Christian

Geen idee wat je hier bedoelt. In het formulier dat in Gerolstein wordt gebruikt staat deze kreet niet.....

Wat er moet gebeuren staat hier... http://tight-loops.nl/?page_id=433

Laat voor de zekerheid je ouder ook mee tekenen...


Sieger

christianvt

Quote from: Sieger on July 09, 2011, 00:46:54
Laat voor de zekerheid je ouder ook mee tekenen...

Moet ik dat er nog bij schrijven, dat die handtekening van een van mijn ouders is?

Sieger

Geen idee... gewoon een kopietje van de legitimatiebewijzen erbij en dan handtekening zou ik zeggen...


Sieger

Gert

Kijk hier maar even:
http://www.fisch-hitparade.de/nl/fischereischein.php

Is blijkbaar door de vertaalmachine gehaald, maar de kern moet toch duidelijk zijn lijkt me.
En zo te zien ben je in de meeste staten al "volwassen"  ;D

Groet,
Gert

christianvt

Ik ga de vergunning aanvragen in Gerolstein dus Rijnland-Palts.
Maar via de link van Gert kom ik er niet echt uit..

Sieger

Zie mijn bericht hierboven met link... werkt tot nu toe altijd..... staat stap voor stap wat je moet doen...


Sieger

christianvt

Zo wat zijn die Duitsers snel! Maandag de aanvraag op de post gedaan en vandaag (vrijdag) binnen ;D ;D

A{b}r{a}xa{s}

Ben benieuwd wat je er van vindt om daar in Dld te vissen,
dat is echt een hele andere belevenis :)

christianvt

Het is daar ook een ''grote'' rivier. Maar een mooie omgeving (in de buurt van Winterberg) Mischien kan ik nog wel een mooi beekje opzoeken..

Henry

Als je werkelijk in de omgeving winterberg zot kan je daar zeker hele leuke dingetjes tegen komen. Wat er aan vis zit weet ik niet. Mocht er een aantal ajren geleden zeer regelmatig vertoeven. Maar met degene met wie ik ging was er weinig tijd tot vissen.


Mag aannemen dat je met de autogaat. Rijd dan eens richting de Warsteiner brouwerijen. Op de weg daar naartoe kom je een leuk stukje water tegen. En je kan hem gelijk met een excursie brouwerij doen. Grote kan 1 of 2 euro waarbij je het glaasje mee mag nemen ;).

Richting de karl Asten ( ook lekker drankje trouwens en leuk hotel/restaurant daar boven waar je heerlijk kan eten). Is wel te herkennen een aantal witte apartementen en of nog een brok brak terrein of inmiddels ook volgebouwd en daarnaast weer een zeer fraai groot wit huis  wat ik dan ook zeer goed van binnen ken. ;) en dan door rijden ( ben even de naam van het volgende dorp kwijt) daar loopt ook nog een leuk watertje.

Ohja ga daar ook eens karten of neem de rodelbaan welke naast de bobslee baan ligt en neem de panorama brug. kan je nog wel meer vertellen maar beetje groot topic
Ohja trek in een giga snitzel zoek willies eens op ;)

christianvt

Leuke reactie Henry ;D  Maar dan heb ik ook zeker een aparte vergunning nodig voor als ik (we moet ik zeggen) eens een leuke beek tegen komen?


Henry

Quote from: christianvt on July 16, 2011, 19:33:06
Leuke reactie Henry ;D  Maar dan heb ik ook zeker een aparte vergunning nodig voor als ik (we moet ik zeggen) eens een leuke beek tegen komen?

Speycast heeft het je al verteld. Nogmaals ik kan niks vertellen over de vissoorten die er zitten. De reden dat ik er veel vertoefde was dat me toenmalige vriendin haar ouders daar in de makelaardij zaten ( haar vader) en we dus gergeld in het huis wat ik omschreef ;) vertoefde.
Mocht meer opdraven voor etentjes en  winterber zelf bezoeken dan echt even de kans krijgen om te gaan vissen.

Ohja kijk wel uit dat je geen balletjes pistool meeneemt uit het dorp daar ;) erg makkelijk te verkijgen maar hier zwaar verboden. En kosten eigenlijk niks.

De panorama brug bij de bobslee baan is erg mooi . Die tip wil ik je wel mee geven en die bobslee baan is er een uit het Top circuit dus internationale westrijden worden daar gehouden.

christianvt

Bedankt Speycast! ;D Ff die website uitpluizen :P

@Henry; Nee hoor, ik ben iets te oud voor een balletjespistool :P

Henry

Eeh het blijft leuk ;) geloof me.....Maar ga zeker ook even langs de brouwerij van Warsteiner mits je zo veel tijd hebt natuurlijk. is werkelijk apart.

OHja je komt ook nog langs een leuk pretpark ;)
Heb er werkelijk teveel gezeten , bijna elk weekend die reis afleggen, en toch geen tijd krijgen om daar te vissen. Hou er op Zaterdag rekening mee dat veel winkels al heel vroeg sluiten. Je hoeft niet raar op staan te kijken als ze daar om 1300 dicht gaan.

christianvt

Europapark zeker? :P

We gaan het zien daar, ik ben benieuwd of er voor mij nog wat leuke vissen met de vlieg te vangen zijn op de Weser.  ::) ;D

Henry

Nee bedoelde Fort Fun.
en het hotel heet als ik het goed neuastenberg als ik me niet vergis , kan je lekker en gezellig eten bij Heike en wolfgang ...Als je er in het weekend zit en er zit een groot gezelschap Nederlanders ;) met een oudere manke heer moet je ze de groeten doen van mij ;)

Rossie69

nou crisie je kan je hengel wel thuis laten :)


Henry

Er is inderdaad heel veel te doen van rodelen tot fort fun van brouwerijen tot aan karten .Dus vissen moet je een gaatje voor vinden :P

christianvt

Niks ervan! Vissen zal ik! Tot ik er bij neerval (of Meerval) haha :P

Henry

denkt de rest van het reis gezelschap er ook zo over

christianvt

Nee dat is een grapje hoor ;) Maar ze weten in ieder geval dat ik wil gaan vissen.