camping aan de kyll

Started by Beertje, June 18, 2018, 20:16:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Beertje

Hallo mannen/vrouwen. Ik wil misschien op terugweg van uit Italie nog even  een paar dagen in de kyll vissen. Nu zoek een goede, nette camping aan de kyll, met ook nog een leuk stuk viswater, waar ik een vergunning voor kan krijgen. Graag info van jullie kant.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

pierre

#1
Als je echt áán de Kyll wil staan heb je niet veel keus geloof ik: http://www.campingkyllburg.de
Waterniveau was vorige week wat te hoog (understatement  ;)), maar is ondertussen al fors gedaald tot bijna normaal peil.
Neem aan dat je de Staatsvergunning hebt, dan moet een dagvergunning geen probleem zijn.

Grtn, Pierre.

Foutje, website moet inderdaad http://www.campkyllburg.de zijn.

maurice

Jan je hebt je inbox vol.
Wilde je een bericht sturen maar gaat niet.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Beertje

Quote from: maurice on June 19, 2018, 08:19:15
Jan je hebt je inbox vol.
Wilde je een bericht sturen maar gaat niet.
Als het goed is Maurice, dan is de box nu leeg. Dus als nog graag je bericht.
Groeten jan.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

astreppel

Deze dus lijkt me :

https://campkyllburg.de/nl/

Paar keer geweest, maar lijkt te zijn veranderd van lay-out ( en eigenaar). Ben er komend weekend weer eens, dus zal dan eens kijken of het nog wat is.

bronco billy

7-8en 9 juni gevist in de Kyll . perfect weertje en lekker gevangen. Omstandigheden waren geweldig.
Niemand te zien !!! Zelfs geen controle.
Ben even op bezoek geweest bij de nieuwe camping eigenaar.
Deze was niet aanwezig, maar zijn ouders waren er wel . Hartelijke mensen met goede bedoelingen.
De toiletten aan de "overkant "zijn vernieuwd en op het grote gras veld bij de voormalige tennisbaan staan 4 of 5 grote safari tenten.  Alles ziet er pico bello uit. De eerste week van juli kampeer ik er een weekje met mn kleinzoon..

zaterdag 9 juni wilde ik 's avonds nog gaan vissen , maar om 17.30 u  kwam er een wolkbreuk. Een echte !!!
Niet normaal.  Een modderstroom met hout en stenen kwam richting de brug . Brandweer en ambulance aanwezig .
Brug werd afgezet alles ging zo de Kyll in . Bruine soep . Nog nooit zoiets gezien. Huizen, kelders en garages liepen vol met modder en water.
zie de site : "Das Unwetter und seine Folgen" Kyllburg.
Er was alleen materiele schade en mijn auto stond veilig.
Ik logeerde bij Hotel zur Post , dus kon vanaf terras Hotel Muller alles goed zien.
Weer eens wat meegemaakt.
zondag 10 juni weer naar huis . De Kyll zal wel even nodig hebben om weer bij te komen.

maurice

#6
https://campkyllburg.de

Idd de nieuwe site van wat camping kyllburg was.

Let op mail adres info@campingkyllburg.nl of .de komt daar dus ook niet aan maar bestaat nog wel.

En tja blijft mijn stukje Kyll.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

Quote from: bronco billy on June 21, 2018, 13:41:04
7-8en 9 juni gevist in de Kyll . perfect weertje en lekker gevangen. Omstandigheden waren geweldig.
Niemand te zien !!! Zelfs geen controle.
Ben even op bezoek geweest bij de nieuwe camping eigenaar.
Deze was niet aanwezig, maar zijn ouders waren er wel . Hartelijke mensen met goede bedoelingen.
De toiletten aan de "overkant "zijn vernieuwd en op het grote gras veld bij de voormalige tennisbaan staan 4 of 5 grote safari tenten.  Alles ziet er pico bello uit. De eerste week van juli kampeer ik er een weekje met mn kleinzoon..

zaterdag 9 juni wilde ik 's avonds nog gaan vissen , maar om 17.30 u  kwam er een wolkbreuk. Een echte !!!
Niet normaal.  Een modderstroom met hout en stenen kwam richting de brug . Brandweer en ambulance aanwezig .
Brug werd afgezet alles ging zo de Kyll in . Bruine soep . Nog nooit zoiets gezien. Huizen, kelders en garages liepen vol met modder en water.
zie de site : "Das Unwetter und seine Folgen" Kyllburg.
Er was alleen materiele schade en mijn auto stond veilig.
Ik logeerde bij Hotel zur Post , dus kon vanaf terras Hotel Muller alles goed zien.
Weer eens wat meegemaakt.
zondag 10 juni weer naar huis . De Kyll zal wel even nodig hebben om weer bij te komen.

Was geweldig om dast vorig jaar te zien, opa en kleinzoon kamperen en vissen.
Blij dat de jongen wat heeft gevangen en een paar goede vliegen kreeg.
Hoop dat jullie er weer mooie momenten zullen beleven.
Wens jullie alvast veel plezier samen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

bronco billy

Dank je Maurice, dat gaan we zeker doen.
We hebben er allebei plezier in .
Je hoort het nog.

grtjs Peter

bronco billy

Mooi weekje aan de Kyll.
Van zaterdag tot en met dinsdag in een tentje en gevist in de Kyll met mijn kleinzoon.  4 dagen .
Goed gevangen ,meer dan 60 forellen , waarbij enkele grote  30 cm +  , de meeste tussen de 15 en 20 cm.
Een dag had hij er meer gevangen dan ik !!!Hij ging helemaal uit z'n plaat haha.
We hebben met droge vliegjes gevist en bij de stroom versnellinkjes met een groen en rose nymph .
Veel kleintjes gemist . Happen naar je vlieg , maar pakken hem niet. Is ook niet erg.

Wel weer controle gehad . (Dat "oud " baasje met zijn geel autootje)
Overdag was het moeilijk , te warm  en de vissen zaten in de schaduw en alleen op de diepe plaatsen. Dus overdag weinig gevist , koud biertje en gerelaxed in de schaduw.
Het water was laag en erg helder. Soms kwamen de forellen kijken naar je vlieg en draaiden weer weg. Dus een andere vlieg eraan.
Op de may flies weinig reactie, er waren veel andere insecten actief op het water  .

Ook de omgeving van de Kyll blijft fantastisch mooi, vooral bij de "doorwaadbare plaats".

De nieuwe camping eigenaar doet het ook prima.
De toiletten  en het sanitair worden perfect schoongehouden, alles is netjes.
Aan de overkant staan 5 nieuwe safari tenten voor 6 personen , mooi hoor.

We hebben samen weer genoten van de natuur ,het vissen  en het lekkere eten en drinken aan de KYLL en hier ging het om!






maurice

Mooi man, helemaal top.
👍🏻👍🏻👍🏻
::bbq:: ::proost:: ::proost::

MartinT

Klinkt goed, zit over een paar weken met het gezin een dag of 5 in zo'n Safaritent.
Kijken of ik jr. (inmiddels 18) weer een beetje enthousiast kan maken voor het (vlieg)vissen. Heeft toch al een paar jaar overwegend andere interesses.

JB

Quote from: bronco billy on July 12, 2018, 10:49:29

Ook de omgeving van de Kyll blijft fantastisch mooi, vooral bij de "doorwaadbare plaats

Altijd een mooi stukje, zowel voor als na de doorwaadbare plaats, en je weet nooit wat je er tegenkomt. Vorig jaar nog 10 minuten genoten van de groepje wilde zwijnen op dat stuk.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

maurice

Quote from: JB on July 13, 2018, 13:10:18
Altijd een mooi stukje, zowel voor als na de doorwaadbare plaats, en je weet nooit wat je er tegenkomt. Vorig jaar nog 10 minuten genoten van de groepje wilde zwijnen op dat stuk.

Daarvoor heb ik al eens 2 uur achter een steen gezeten.
Zwijnen met biggen brrrrrr
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Had je ze toen allemaal al op? Dat redt Obelix alleen toch?  ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

JB

Ja, als ze jongen hebben zijn ze link hahaha
Maar mooi om ze bezig te zien.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

HappyFisherman

Zijn er volgende week nog leden in Kyllburg? Zoals het er nu uitziet ga ik dan die kant ff op :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...