t`Mun ook voor de Speyvissers?

Started by jeroenV, July 13, 2014, 14:26:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroenV

Weet iemand of je op complex `t Mun ook met een dubbelhand Spey hengel terecht kunt op de rivier?

Ik neem aan dat je niet met je waadpak de rievier in kan en mag, maar kun je vanaf de kant ankeren?

Ik wil er z.s.m. eens gaan vissen, iemand ervaring op de rivier?

Twan

#1
Hoi JeroenV,

Ik vind deze vraag best grappig, omdat ik weet hoe smal de "rivier" is. De zalmrivier is geen zalmrivier. 1 omdat er geen zalmen aanwezig zijn en 2 omdat het geen rivier is. Als je één worp dubbelhandig zou maken (enkelhandig trouwens ook), dan zou je op de andere kant op het gras gooien. Ik weet niet of dat de bedoeling is :-). De "rivier" is denk ik 6 a 7 meter breed. Ik noem het geen rivier, omdat het geopend is met alleen de benedenloop van dit plan, waardoor het water gewoon stilstaat. Er zit wel genoeg vis op, moeilijk te pakken te krijgen vaak. Als ze het op droog doen, is het leuk vissen, anders niet. Laatste keer dat ik er was het water erg troebel en heb besloten ergens anders te gaan vissen.

sjoerd

Dat klinkt een beetje als een afgang zo niet misleiding als men (het Mun dan) over een stromend water rept en het een stilstaand troebel slootje betreft.


Sjoerd

Twan

Plan was er wel een zalmen op een stromende rivier te doen, maar ik de zalmen waren geloof ik allemaal gekneusd met het transport. En de stroming is er nog niet doordat de helft open is. En de bovenloop waar het water naar beneden stroomt in de benedenloop is nog niet open.

jeroenV

oh haha, dan is het net of je met 100 gram lood aan het vissen bent in je vijver :)

Kun je elders op `t Mun wel leuk vissen met een dbl hand hengel of is het echt kansloos?

Ik zal mijn #5 maar weer eens voor de dag halen, wil alleen weten of het de moeite is 45min te rijden naar deze vijver.

Twan

Of het 45 min rijden waard is mag je zelf bepalen :-) Een 5je kan prima. Verders zijn er 2 karpervijvers en 5 forellendobbervijvers. Dubbelhandig kan altijd uiteraard, maar ze staan je wel raar aan te kijken denk ik.

Hier heb je een filmpje van de zalm rivier. Dit is het breedste stuk, rechts van de camera heb je een soortgelijk stuk, misschien nog iets langer, maar daar is het smaller.

http://www.youtube.com/watch?v=HeJh4CQpMyU

jeroenV

Oh dan zijn ze blij met dubbelhanders, daarmee loop je een stuk minder gevaar voor rond vliegend aas :)

Ik moet het toch eens gaan probeeren, met een discrete rolcast aan een Scandi kom je een heel eind:)

jackoss

De zalmrivier is een langwerpige put. Stromen van boven naar beneden zit er volgens mij economies niet in. Het Mun is geen filantropische instelling en met die paar vissers wie ik daar zie vissen kun je geen gigantise pompen laten draaien. De laaste keer dat ik er viste was er kristalhelder water. Het gedrag van de vis kon je goed zien en dat was heel leerzaam. Bovendien kun je per uur vissen dus een verloren uurtje kun je er mooi opvullen. Maar we zullen het zien als we tijd van leven hebben. TLST Groeten Jack.

Twan

Krijg nu net toevallig te horen dat de vliegvisvijver bijna is dichtgegroeid.

Joost S.

Het is een ambitieus en bewonderingswaardig plan. Laten we ze even de tijd gunnen het hele werk af te maken. Hebben ze ook weer meer tijd voor normaal onderhoud.

Ik ben nog steeds heel erg benieuwd naar het totaalplaatje, als alles klaar is.

Twan