Geestmerambacht

Started by Twan, May 22, 2014, 23:45:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Twan

Geestmerambacht is voor mij ver rijden. Toch wil ik er binnenkort een kijkje gaan nemen.

Ik heb op het forum wel wat gelezen over dit water, maar toch heb ik nog wat vragen:

Hoe staat het met de vangsten momenteel? Is het echt een taai water?

Iemand misschien tips voor de te gebruiken vliegen?

wouter veuger

Afgelopen week ben ik met mijn gezin een paar daagjes ertussenuit geweest naar een vakantiepark bij geestmerambacht.

In eerste instantie was het even een lekker breakie met mijn moppies,en geen visvakantie maar uiteraard had ik wel een hengeltje meegenomen om te kijken of er een forelletje te vangen was.

Nou daar kan ik kort over zijn,ik heb ongeveer 8 uurtjes gevist verspreid over 4 keer vissen,en heb absoluut helemaal niets gezien wat ook maar een beetje op een forel leek...

Ik heb de noordelijke helft van het meer meerdere keren rondgestruind met de polaroid op de neus,maar alles wat ik zag zwemmen waren enorme wolken speldaas en af en toe een cluppie brasems.

Wat verder wel opviel was de enorme hoeveelheden planten en wier,verder ook praktisch geen andere vissers gezien,wat mij erop wijst dat de vangsten waarschijnlijk al een tijdje niet echt goed zijn...,behalve de laatste avond toen waren er een paar gasten met dobbers en deeg in de weer,maar die vingen ook noppes.


Was het dan echt een ruk week?,nee absoluut niet,we hebben ons kostelijk vermaakt met z'n drietjes,mooi weer en lekker gezwommen.
Verder kon ik in de afgesloten zwembaaitjes nog wel aardig wat vis vangen,met kleine streamertjes heb ik ongeveer 30 Baarsjes gevangen,en de laatste avond nog een stuk of 8 ruisers op een droog vliegje.

Best een leuke visserij,zwembroekie aan,tot de knietjes in het water,en lekker relaxed vissen.

Kortom,lekker weekje,maar als je forel wil vangen,kun je,in ieder geval momenteel,beter elders heen gaan :)

Alex

Ben benieuwd hoe het nu is.
Moet volgende maand een dagje in de buurt zijn waarbij wel een uurtje of 4 ruimte is om te vissen dus....
Of zijn er betere opties in de kop van noord holland of west friesland

Alex

Plantje

Laat je even weten of het gelukt is?

Kruijff

Ik woon in de buurt... Vis er nooit maar zal morgen even een ronde maken. Ervaringen horen jullie....
Gr Ed

Alex


PdH

Ben ook benieuwd.
Heb er vorig jaar wel een paar keer gevist.
Kwam niet veel verder dan Baars, gevangen aan de noordzijde op de steiger.
Heb er nog geen Forel zien zwemmen. Wel brasem bij het strandje aan de zuidzijde, maar die weiger ik te vangen met een vlieg.
Daar vind ik niks aan.
grtn, Peter.

Twan

#7
Quote from: PdH on January 27, 2015, 12:46:46
Ben ook benieuwd.
Heb er vorig jaar wel een paar keer gevist.
Kwam niet veel verder dan Baars, gevangen aan de noordzijde op de steiger.
Heb er nog geen Forel zien zwemmen. Wel brasem bij het strandje aan de zuidzijde, maar die weiger ik te vangen met een vlieg.
Daar vind ik niks aan.

Ik ben er 1 keer geweest (nadat ik dit topic gestart had), maar ik kwam niet verder dan Voorn.

Het is een groot water dus de vis zit erg verspreid. Er is wel forel uitgezet vorig jaar geloof ik, maar niet structureel, dus succes met ze te vinden  ;D.

Ook mogen forellen daar meegenomen worden, dus wie weet hoeveel er nog in zitten.

Na de uitzet werd er nog wel een forelletje gevangen, doordat de vis nog veelal in scholen rondom de steiger zat.

Succes!!!!

mrproper

Succes . Maar zal niet veel wezen denk.
Hoor weinig over vangsten van de mensen die er in de buurt wonen.



Kruijff

Ff ronde gemaakt gisteren. Geen visser gezien of gesproken. Vanwege de harde wind ook geen vis kunnen spotten helaas.

Weinig info dus op dit moment.

Gr Ed

Alex

Nou gaat m denk ik niet worden :o

Het geval is dat ik volgende week zaterdag mijn vrouw mag brengen naar bovenkarspel o ja s'avonds mag ik haar weer terug naar het zuiden brengen.
Ik moet me maar zien te vermaken daar, iemand anders een leuke optie.
Viswater genoeg volgens mij
Is de vispas voldoende?

Groeten

Alex

Kruijff

Vispas is voor het Geestmerambacht voldoende. Mocht je het willen proberen.....lukt de forel niet dan kun je altijd de baars nog proberen. In de baaitjes en poeltjes zwemmen er genoeg!
Gr Ed