De Kool

Started by LycoWico, April 24, 2012, 22:24:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LycoWico

Hallo,

Ik ben dit weekend in de buurt van De Kool en vroeg mij af of iemand hier wat info over heeft.
De bedoeling is om hier een ochtend en avond een aantal uurtjes te gaan vissen.
Heb een #4 en een #8. Iemand tips over een zink leader of een floating, welke vliegen e.d?
Het is de bedoeling om te gaan vissen op de vliegvisvijver.

Alvast bedankt!

Mvg,
Rico Stolwijk  :D

vliegvisgek

dan zou ik vor de 8 gaan en leader nemen waar je altijd mee vist lang of kort moeilijk te zeggen maar zaterdag wilden ze op droog zwarte kleien droge en streamers haakmaat 10 tot 2 willen er ook vaak alle kleuren oranje is mijn favo daar maar soms is zwart olive ook top

LycoWico

De vissen werkten mee en hier is het resultaat van 3 uurtjes.
Heb er ook nog 4 verspild.  :(





vliegvisgek

netjes toch alleen jammer dat je niet zo,n 3a4 kilo plus ding had dan had je feest ;D

LycoWico

Ja ik had wel een gote forel aan de lijn maar die maakte een sprong en toen brak de haak in 2.
Wel weerhaakloos dus de vis moet de haak snel kwijt zijn.  :)

Groeten

HappyFisherman

In ieder geval wat gevangen, maar een haak die doormidden knapt  :o  Op zoek naar betere haakjes dus ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

of zat er wat roest op de haak want haak doormidden heb ik nog nooit gehad maar ja je ving forel de meeste vangen er de eerste x niks 0

LycoWico

Deze heb ik de dag erna gevangen.
Het was erg moeilijk windstil en volop zon.
Maar heb toch nog deze 2 mooie forellen op de droge vlieg kunnen vangen.

En nee de haak was gewoon goed, nieuwe vliegen dus er zou niets aan moeten mankeren.
Ach het gaat om de sport toch?  ;)








Troutbuster

Mooie Brownies Rico!!
Goed gedaan!!
::duim::

Gr

Jan
"Petri Heil"


vliegvisgek

mooie vis man woon je in de buurt van de kool of waren dit je eerste en 2de keer dat je er kwam heb je er nog nooit gezien vandaar ;)

LycoWico

Bedankt  :)
En nee woon in Vught zo'n 1,5 uur rijden maar was daar een weekend vissen in winterswijk en besloten om een avondje op de kool te vissen en dat pakte zo goed uit dat wij de dag erna nogmaals zijn gegaan.

Groeten Rico

vliegvisgek

oke man dacht al maar toch mooi daar he en erg aardige eigenaren toppie ;D

Franky Boy

Mooie vissen, vooral die bruine forellen (beekforellen).
Ze zien er uit of ze daar al een tijdje hadden rondgezwommen.
Geen 'uitzettertjes' van een week of wat geleden, in ieder geval.
Ik schat zo van vorig jaar.
Maar Jeroen kan daar vast meer over vertellen.

vliegvisgek

nou franky boy weet dat bert toevallig vorige maand weer paar honderd kilo intotaal heeft uitgezet en zo nu en dan grote gouden rakkers doet hij wel vaker gooit hij er paar mooie exemplaren in de bruine heeft hij er ook maart in gegooit zouden vast wel wat overblijfers in zitten niet alles gaat er uit met leegvis dag en vast alles gaat niet dood hoop ik voor bert  ;)

LycoWico

Zit de eigenaar van De Kool ook op dit forum dan? :)

Franky Boy

#15
Of de eigenaar van De Kool ook op dit forum zit?
Geen idee! Maar Jeroen komt er zo vaak dat hij zich al bijna de eigenaar van De Kool voelt  ;D
Als het recent uitgezette beekforellen zijn, dan heeft hij wel erg mooie vissen gekocht!
Die eerste lijkt me in ieder geval een 'overblijver' van vorig jaar.
Die tweede (heeft zij een aalscholverbeet?) zou een erg mooie uitzetter kunnen zijn.
Lyco Wico, waren dit je eerste beekforellen (bruine forellen)? Of heb je ze wel eens meer gevangen?
In de beken rond Winterswijk zitten trouwens ook nog enkele grote beekforellen. Die zijn jaren geleden als kleine broedjes door de hengelsportfederatie uitgezet.
Eddy te Mebel ving er een paar jaar geleden deze kanjer van 63 cm(!) In een Nederlandse beek!

(Foto: Eddy te Mebel)

vliegvisgek

bert de eigenaar de kool op internet nee  ??? ??? ??? ???en ik eigenaar was maar waar franky maar helaas eerst lotto of staadloterij winnen dan wist ik het wel begon ik zelf ook iets apparts ;D

LycoWico

Haha en nee ook nog geen Lotto gewonnen? Balen!
En ja die kleine bruine had een diepe beet wel zonde.
En ja dit is de 2de keer dat ik op forellen vis had de vorige X mijn eerste regenboog gevangen en afgelopen weekend mijn eerste bruine forellen.  :D

En Wow dan ben je echt met stomheid geslagen als je zo'n forel in Nederland vangt!

vliegvisgek

normaal heeft hij 5 soorten forel er in zitten regenboog ,bruine forel, goudforel,tijgerforel,en sabeling dacht ik kan ook anders zijn hoor hou me ten goede ;D