OVM vandaag

Started by VV.nl, April 07, 2011, 12:06:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

mooie plaat en mooie vis ::agree::

Hidde

Zo, gisteren maar even alleen wezen vissen. Zowaar een vis gevangen, mooie vis van een cm of 40.
Uitzettertje dus en nog geen torpedo van 60 70 cm.. Of groter..

Erg leuk en verrassend, totaal geen leven in het water.. Als in stijgende vis...., had hem dus ook op een nimpf.
Nog even met een fransman staan praten die er al erg lang kwam. Had het nog nooit zo slecht mee gemaakt en vond ook de situatie met de algen/wier anders dan anders en vervelender als normaal..

Nouja, ik had er een en nu is het vuur helemaal weer aangewakkert..


MarcelN

Hidde, je zal nu voornamelijk de 'uitzettertjes' langs de dammetjes kunnen pakken, het zijn immers allemaal uitzetters, maar de grote jongens en meiden kun je het beste in mei/juni tot mogelijk in juli belagen in de binnenbakken tegen de kant aan met garnaal imitaties en/of streamers(je ziet ze dan gewoon zwemmen), als de bibio's 'los' zijn spreekt het voor zichzelf....
De winter is ook een machtige tijd met de nymph en streamers, iedereen klaagt dan dat ze niet kunnen vissen, maar het OVM is 'open' ::dance::
Ben net terug van een poldersloot, vele grote ruisvoorns gevangen, moest stoppen omdat ik de slikkers niet meer goed kon zien, gister ook een mooie baars en zelfs snoek van 65cm op de hazenoor nymph#14, moet niet gekker worden!

Hidde

Zal de vliegendoos gaan aanvullen voor aankomende winter..
Vroeg me af of er nog een uitzetting plaats ging vinden binnenkort?

Hidde

We mogen weer.. Hopelijk dropt die wind..

MarcelN

En was het wat? Ik was met Perry en ik had 1 kleintje, erg taai, wind viel mee eigenlijk.
Witte zonkertjes bleken te werken, maar ik had de booby helaas.

Rene V.

Hallo Marcel,

Hadden jullie een kleintje van het koude water 8)of toch nog vis?

Groet Rene V.

MarcelN

#682
 ;D het was een visje Rene
vanavond de booby's maar weer eens tevoorschijn halen, kijken of die nu groter wordt :-X

Rene V.


Hidde

mooie dag vissen , wind was idd redelijk te doen ja , al was ik hem na 5uur zwiepen toch wel zat.. en die tenen... ijsblokjes! gelukkig met de camper zodat we halverwege de tenen even konden warmen.. en bakkie konden doen..

ik had in de ochtend binnen 5 minuten een grote platvis op een stokje.. naast me zat een kerel in een bellyboot die vrij statisch viste maar binnen korte tijd 3 grote bakken binnensleepte.. heb er nog een voor hem op de foto gezet , wie weet zit ie hier ook op het forum..

mijn zus had vrij snel een nieuw uitzettertje en natte voeten.. ze zou toch eens een nieuw waadpak moeten hebben..
na nog een uur door zwoegen trok de wind een beetje aan en werden de tenen gevoellozer.. tijd voor een bakkie koffie bij de kachel en het opnieuw bekijken van de strategie...

sessie 2 , eigenwijs terug naar de vaste stek , tussen de palen op de binnenbak , wind in de rug en netjes in een rijtje allemaal , was redelijk druk , meerdere bellyboten en zelfs mensen op de dam tegen de wind in ah gooien..
ik moet zeggen dat ik vond dat er redelijk gevangen werd en als ik de kromme hengels nog eens voor me zie dan leken me dit vaak redelijke formaten.

oke , ik weer een grote platvis.... rotbeesten.. , en toen mijn zus 2 mooie vissen van redelijk formaat kort op elkaar op stokjes uit mijn koker.. nog nooit gebonden maar de eerste lichting uit mijn vice waren blijkbaar goed genoeg....., ik ook maar terug overgestapt op deze vlieg en gelijk zoals mijn zus de tip 4 meter gemaakt.. plus een leader van 2 ,.. valt mee dat ik niet de hele tijd ah ontknopen geweest ben..
boem , beet , springende vis en los..................... tijd om naar huis te gaan.. zoals bijna iedereen.. zusje was al ah opwarmen , en haar kleren ah uitwringen.. bikkel.

Rick

Respect voor de mensen die de elementen getrotseerd hebben vandaag.. 
Ik zag de bomen hier aardig tekeer gaan vanmorgen en heb daarom maar voor de penhengel gekozen...  :'(

harlin

Quote from: Hidde on December 15, 2013, 20:31:43
. naast me zat een kerel in een bellyboot die vrij statisch viste maar binnen korte tijd 3 grote bakken binnensleepte.. heb er nog een voor hem op de foto gezet , wie weet zit ie hier ook op het forum..

Zegt dit je iets? = geen lid hier.
http://hooked-on-flyfishing.com/zeeland/oostvoornse-meer/ovm-2013-12-15/
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Franky Boy

Mooie bruine forellen die twee grote!
Waarschijnlijk van de uitzet van april 2012.
Die kleine beekforel is of een slechte groeier van april dit jaar of is per vergissing met de regenbogen van afgelopen oktober meegekomen. Ik denk eigenlijk het laatste omdat hij nog aardig wat rode stippen heeft.

Hidde

Quote from: harlin on December 15, 2013, 23:24:38
Zegt dit je iets? = geen lid hier.
http://hooked-on-flyfishing.com/zeeland/oostvoornse-meer/ovm-2013-12-15/

Mooie vis maar was iemand anders, vissen waren groter,hij kwam
Eerst met een groot mannetje naare toe maar die glipte weg voor we een goede foto konden maken.
Vervolgens kwam hij met een nig groter vrouwtje. Die hebben we wel goed op de plaat gezet.
Dit gebeurde allemaal voor 10.00 uur al.

Bone F

#689
Als ik eea zo lees is het wel een beetje kkkkkkkkoud :-\
Met een paar mooie vangsten vergeet ik de kou denk ik wel. Ziet iemand eerdaags iemand dobberen in een rood/zwart bbtje....... its me!

PS moeten we niet ff een nieuw topic opstarten over het OVM deze is wel erg vol en ik denk niet dat iemand nog interesse heeft in die oude posts.