Wat is jouw meest bijzondere vliegvisvangst?

Started by Joost S., May 20, 2019, 18:28:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joost S.

Ha!

Ben nu een aantal jaar bezig met vliegvissen, en zat eens terug te denken. Wat is eigenlijk mijn bijzonderste vangst tot nu toe? En dacht toen, misschien een leuk idee voor een topic op het vliegvis forum.

Dus bij deze? Wat is jouw meest mooie/bijzondere vangst met de vlieghengel? Kan om van alles zijn, de soort, de lokatie, of met wie je was etc.

Hoop op mooie verhalen,  :).

Ik zal af trappen, echter dit is niet een heel bijzonder verhaal, aangezien ik pas bezig ben.

Achter mijn huis, woon in het centrum, ligt de haven, met een watervalletje, met daar achter een piepkleine sloot. He-le-maal vol met vis. Echt midden in de stad, en bij lekker weer een ideaal plekje vlak bij voor in de avond nog even wat te doen.

Alleen toch gek, tussen de cafes en de mc donalds in. Echter, de weken er na zag ik de ene vliegvisser na de andere. Dus zo gek was het toch niet. En die vliegvissers kwamen niet voor niks. Wat een bakken van ruisvoorns zitten daar, en veel. Heb ze niet zo vaak gezien als in dat slootje.

En verder zit er nog van alles, roofblei(tjes), baars, winde , karper. Snoek had (en heb) ik nog niet gezien.

Maar echt een top plaats. Ik ging met een mini nympje op de grote ruisvoorns. Kreeg een harde klap op mijn hengel, snapte er niks van. Op mijn dunne lijntje wat moeite om de dril te doen. Wilde dit niet verspelen natuurlijk.

En toen had ik ineens een fraaie snoekbaars. En best een behoorlijke. Op een minivliegje haha. Een andere vliegvisser stond echt met verbazing te kijken. En ik ook... ongelofelijk wat er in zo een klein stukje water voor een vis zit.


Ok. Wie volgt......?

  ;)


jan114

Zo heb ik een keer in een vijver in Hoogeveen een roodwang schildpad gevangen. Het was nog een hele toer om hem te onthaken.

Mike

#2
Leuke topic.
Ben benieuwd wat er nog gaat komen..

Voor mij zijn er eigenlijk maar 2 vissen waar ik echt heeeeel erg veel moeite voor heb moeten doen.

Op nr 1 staat bij mij absoluut de Permit.
Deze vis is al sinds 2012 mijn hoofddoel, tijdens mn tripjes naar t warme zoute sop.
In totaal waren er 8 tropische trips voor nodig voor ik deze eindelijk te pakken had.

[attachment id=2 msg=179077]

En dan is er nog de bluefintonijn.
Voor deze jongen ben ik in totaal ook 3 x naar Frankrijk gevlogen voordat ik er eindelijk 1 ving.
Deze tripjes waren extra pijnlijk omdat we alleen gericht op tonijn viste en dus ook helemaal niets anders vingen in de totaal 9 dagen dat ik hier mn best voor heb gedaan.

[attachment id=1 msg=179077]

De volgende waar ik waarschijnlijk ook nog wel een hele tijd zoet mee zal zijn is de roosterfish.
Dat zal nog wel een tijdje duren eer ik die aan de schubben kom.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Joost S.

Wat een prachtige Permit zeg! Mooie foto's ook.

:)

Ben Tabak

Een fint in de waterweg met een flinke zeeprik aan z'n zij.......

Gert

#5
Half jaartje geleden deze al eens gepost:


En verder nog wel vaker dooie vissen gevangen. Een keertje op de Eemhof, was gebruikelijk dat na sluitingstijd de dooie vissen eruit werden geschept. Lag er eentje ver uit de kant, dus ik dacht er even overheen te gooien om 'm wat dichterbij te halen - gooide en haakte ik 'm precies in z'n open bek.

Meest bijzondere en mooie vangst was een snoekbaars van 82 cm in een boerensloot.
Heb ik hier ook wel eens gepost, maar foto's via Flickr helaas niet meer te zien.

Gert

En mijn meest bijzondere BIJNA-vangst was een onechte paardenbloedzuiger.
Kwam achter een klein nimfje aan, maar pakte het helaas toch niet. Hoewel ik daar op dat moment nog wel blij om was, want toen wist ik nog niet dat het een ongevaarlijk beest is.

http://shappa.nl/natuuralbum/slakken-wormen-bloedzuigers-filmpjes/onechte-paardenbloedzuiger-haemopis-sanguisuga-f1/

Mike

Ongevaarlijk beest ?
Ik heb die dingen als klein jochie vaak van mn benen en voeten af moeten peuteren en dan blijf je ff flink bloeden want ze injecteren je met een bloedverdunner.

Echt gevaarlijk zijn ze misschien niet maar vrolijk wordt je er ook niet van.
Dat ze achter je vliegje aankomen is wel bijzonder.

Een maatje van me ving in t buitenland tijdens een wedstrijd op een rivier ooit eens een AK 47.
Dat was ook best bizar.
Daar zit ook vast een bizar verhaal achter maar daar kunnen we alleen maar naar gissen helaas.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Marco B

Heb mijn broer ooit een kikker zien vangen aan een nymph ;D. Mijn eigen meest vreemde vangst was een vleermuis die de droge vlieg uit de lucht plukte.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Menno_siemensma

#9
Voor mij was het dan niet op de vlieg maar een brasem op de drijvende broodkorst in de gracht bij mij thuis. Was voor de karper bedoelt  ::wtf::

Als goede 2de die enorme bak van een bull trout in Canada van 83cm.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Beertje

Het is mij 2x overkomen dat tijdens het maken van droge worpen boven het water, een libelle mijn vlieg pakte en ook niet meer los liet.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Mike

Ja, dat is mij op de Eemhof ook een paar x overekomen.
Ze pakte mn droge vlieg zelfs van t wateroppervlak af en namen deze zo 40 cm mee de lucht in voor ze m los lieten.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

gijsie20

Nou misschien niet mijn meest bijzondere...maar wel vreemdste: een eend, als kleine jongen met pa mee vliegvissen op de Eemhof, ik wierp mijn droge vlieg naast een eend, en die greep m gelijk  :-X

Chaisedieu

Een bot op het Schildmeer op een redtagje in zeer ondiep water.

Steelhead

Quote from: Marco B on May 21, 2019, 17:37:44
Heb mijn broer ooit een kikker zien vangen aan een nymph ;D. Mijn eigen meest vreemde vangst was een vleermuis die de droge vlieg uit de lucht plukte.

Ik doe met je mee Marco, dat had ik ook een keer bij het meer van Echternach, ergens halverwege vorige eeuw of zo.
my best memories are not that old!

goswit

Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Scaramouche

Quote from: goswit on May 22, 2019, 11:58:36...en een Duitse schone. ;D

Had die diep geslikt?

(sorry, moest em inkoppen) 
:-X ::offtopic:: ::ban::  ::sjorrie:: 




;D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

p.forel

Spannende dril van een duiker op het oostvoornse meer
Jammer genoeg moeten lossen

sjoerd

Een koe met de backcast en eens een fietser lang geleden........

Joost S.

Iedereen zo fanatiek achter de vis aan met de vliegenrod, en dan de meest bijzondere vangst, en er komt ginne vis voorbij hahaha!  ;D

Mike

#20
Nou, dan doe ik er nog wat bijzondere vangsten van mn vismaat bij.
Afgelopen weken ben ik regelmatig op de Ronde Bleek geweest.
Het was elke keer heel goed vangen met grote aantallen vis.

Mijn maat ving vorige x als kers op de taart ook nog deze wiper..
[attachment id=1 msg=179186]

En vorige wk ving hij deze blackbass..
[attachment id=2 msg=179186]



EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Fly4Fish

De meest bijzondere .... mijn eerste vis gevangen met de vlieg, een roofblei van 15 cm.

Zonder deze vangst was ik waarschijnlijk nooit enthousiast geworden voor het vliegvissen.
De grotere en andere soorten die ik daarna allemaal ving, maakten het alleen maar leuker en leuker en voordat je het weet, ben je verslaafd aan het vliegvissen  :)

goswit

Iedereen zo fanatiek achter de vis aan met de vliegenrod, en dan de meest bijzondere vangst, en er komt ginne vis voorbij hahaha




Zonder hengel gevangen   Een  Rog  ;)
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff