Stonfo Kaiman?

Started by Martijn, May 13, 2018, 23:51:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Martijn

Hallo,

Ik ga op zoek naar een nieuwe vice. ik bind al wel heel wat jaartjes, ben een gemiddelde binder denk ik...
Ik bind droge vliegen en nimfen, tussen haak 20 en 10 ongeveer. Streamers bind ik op een andere vice.
Ik heb nu een imitatie regal, een Indian Tool spring lever-variant. Bevalt op zich prima maar is aan vervanging toe.

Mijn budget max. 200 euro (en ik ga echt proberen me daaraan te houden, tenzij er een goede reden is om het te overschrijden :-)).

De spring lever/hendel op mijn huidige vice werkt prima (snel). Ik wil wel graag eenvoudig de vice kunnen roteren (alleen de bek met vlieg dus he... ;D).
De vice moet met grondplaat zijn. En ik ben linkshandig... (de meeste vices die ik tegenkwam die in aanmerking kwamen waren "om te zetten voor linkshandig" dus dat is niet echt meer een issue meer denk ik).

Ik kom nu uit op de Stonfo Kaiman 609 a 129 euro, lijkt me een erg goede prijs/kwaliteit verhouding.
- Zijn er redenen om dit niet te doen?
- Zijn er meerdere varianten van de Stonfo Kaiman?
   > ik zie erg uiteenlopende prijzen op internet staan (ongeveer tussen 130 en 200 euro). Erg grote spreiding als dit allemaal om hetzelfde type gaat...  ::wtf::
   > ik kwam ook een Stonfo Kaiman Elite 609 tegen a 229 euro, zou dit een foutje zijn? De elite en 609 door elkaar gehaald en het plaatje van de 609 erbij gezet? Ik zag er geen extra's bij ofzo

De meeste reviews/posts over deze vice op dit forum zijn alweer van een tijdje geleden.... De reacties waren toen overwegend positief over de kaiman.
Is dit nog steeds een goede keus of zouden jullie voor een andere vice gaan?

Alvast bedankt!
Martijn

henkverhaar

Heb je naar de PEAK klemmen gekeken? IMNSHO een van de beste prijs/kwaliteitsverhoudingen...

Scaramouche

de Kaiman houdt de haak heel goed vast, vooral voor streamers een topvise. wel een beetje minder handig bij kleine haakjes vind ik en voor het roteren gebruik ik liever een vise die de haak in elke stand recht houdt (als je de Kaiman gewoon in een hoek van 90 graden zet maakt dat natuurlijk geen verschil). Zelf nog altijd heel gelukkig met mn dynaking trekker, die was iets over de 200eur geloof ik.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Chaisedieu

Ik heb de Anvil Atlas. Ben er heel tevreden over en moet volgens mij wel rond de 200 euro te koop zijn.

Cheers, Marten

jo flyfishing

Hier een tevreden Danvise gebruiker.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Ben Tabak

En nog één..... ;)

Groet, Ben

JB

Ik heb in gebruik,
- De danvice, met het verlengstukje voor de bek ( voor als ik effe lekker snel wat wil binden op de bank haha)
- De stonfo transformer ( heerlijk voor de clubavonden )
- En als ik er lekker voor ga zitten, de Norvise.
Ongeacht de prijs  binden lukt op allemaal 😃
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Martijn

Top, voldoende stof tot nadenken/uit te zoeken :-)
Bedankt!

Bone F

Je kunt er natuurlijk flink wat geld aan uitgeven maar deze gaat al meer dan 40 jaar mee en daar betaalde ik toen fl.35,- bij W.v.L. tijdens een vv happening op het strand van het OVM! 😁

Martijn

Tja, ik heb nu een vice (heb ik inmiddels ook al een jaar of 20 denk ik), een imitatie regal, heeft toen denk ik iets van 40 of 50 gulden gekost? Werkt prima.
Maar op een of andere manier krijgen die fabrikanten het voor elkaar dat ik toch zo'n ding moet hebben.... en ik weet dat ik er niet beter van ga binden ofzo  ::wtf::

Hoe krijgen die leveranciers het toch voor elkaar allemaal dingen te ontwerpen die je dan toch moet hebben....  ::wtf::

Beertje

Ach Martijn, Je wil toch ook wel eens verwend worden. :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Martijn

Ach ja, het kopen van zo'n vice zie ik ook als goede daad.
Die mannen van PEAK, Stonfo, ... ( welk merk het dan ook wordt) willen ook wat verdienen, ze willen ook wel eens op vakantie  8)

Bone F

Je hebt helemaal gelijk. Je hebt er prachtige staaltjes van techniek bij. Ik denk dat ik watnuchterder ben en mij niet laat "omlullen", hoewel ik kom steevast terug van een beurs met spullen die ik al heb of wat ik nooit ga gebruiken maar dat zal velen ook bekend in de oren klinken.... ;D

johan1965

Quote from: JB on May 14, 2018, 18:04:49
Ik heb in gebruik,
- De danvice, met het verlengstukje voor de bek ( voor als ik effe lekker snel wat wil binden op de bank haha)
- De stonfo transformer ( heerlijk voor de clubavonden )
- En als ik er lekker voor ga zitten, de Norvise.
Ongeacht de prijs  binden lukt op allemaal 😃
Hey JB, hoe bevalt de Norvice? Lijkt me een van de beste. Of? Gr Johan

JB

Bevalt prima, was in het begin even wennen. Heb er ook de diverse conversiekits bij.
En die conversiekits zitten nu standaard bij de stonfo transformer en makkelijker met verwisselen. Vandaar dat ik de Norvise alleen thuis gebruik.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Martijn

In overleg met de bank heb ik besloten maar geen Norvice te kopen, de bank wil gewoon dat ik mijn hypotheek wel afbetaal :-)

JB

Quote from: Martijn on May 17, 2018, 18:51:47
In overleg met de bank heb ik besloten maar geen Norvice te kopen, de bank wil gewoon dat ik mijn hypotheek wel afbetaal :-)
::slaugh::

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)