de ultieme brasemvlieg????

Started by sjoerd, April 16, 2017, 12:44:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd




de allereerste brasem voor mij op de wormvlieg

ze zuigen de worm goed naar binnen

De ultieme brasemvlieg??
Gistermiddag onder niet echt ideale omstandigheden geprobeerd om brasems te vangen aan de vlieg. De harde NW wind en slechts zo nu en dan wat zon maakte het spotten van de scholen brasems lastig. Toch bleken er op de mij bekende plekken donkere schimmen zichtbaar in het water. Ze zaten niet echt hoog en leken ook niet actief. Anderhalf tot 2 uren werpen met de nimf leverde geen enkele aanbeet op. Totdat ik op het idee kwam om eens iets heel anders in te zetten. De squirmyworm! Ik had laatst wat van deze  wormen gekocht maar er nog niet mee gevist. En het ongelooflijke gebeurde : al met de eerste worp, een aanbeet waarna ik de eerste brasem kon landen. Deze vis werd nog gevolgd door meerdere aanbeten en ik mocht nog enkele vissen landen. Dit was aan het eind van de middag , meestal het moment dat de brasems zich weer laten afzakken naar dieper water. Al zegt één keer vissen misschien nog niet alles maar het was toch wel uitzonderlijk vond ik. Zo'n worm zweeft ook lekker langzaam door de waterkolom en valt goed op EN is herkenbaar voedsel voor brasems.
Tsja nu het dilemma: Officieel mag je nu niet vissen met die kunstwormen, tenzij ik ze kleiner maak dan 2 1/2 cm maar dan is het effect weg lijkt mij. Toch raar, je mag nu wel met echte wormen vissen maar niet met de imitatie daarvan. Ik denk dat ik toch maar een beetje burgerlijke ongehoorzaam moet zijn als de brasems niet willen bijten op de gebruikelijke nimfen.
Eén ding is wel duidelijk. Dit kon wel eens een topvlieg worden voor deze vloermatten.
Wordt vervolgd......






























MarcelN

Prachtig Sjoerd, zeer onderschatte sportvis, zeker in de paai erg krachtig op juiste materiaal ::goodjob::

jan114

Zo te zien wel iets langer dan 2,5 cm

guidogast

Op een licht hengeltje erg leuk inderdaad
::agree::

sjoerd

Quote from: jan114 on April 16, 2017, 18:53:06
Zo te zien wel iets langer dan 2,5 cm

Dat klopt en dat schreef ik ook in mijn bericht! Dat is mijn dilemma




Adnan

@Sjoerd

Grijs gebied. Ieder BOA zal het anders interpreteren, denk ik.
Als je mij vraagt moet het kunnen [emoji16]. Maar je loopt altijd een kleine risico. Want strikt genomen ........ bla bla[emoji849]

Waar kan je ze kopen trouwens [emoji3]?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Menno_siemensma

Quote from: Adnan on April 17, 2017, 16:49:28
@Sjoerd

Grijs gebied. Ieder BOA zal het anders interpreteren, denk ik.
Als je mij vraagt moet het kunnen [emoji16]. Maar je loopt altijd een kleine risico. Want strikt genomen ........ bla bla[emoji849]

Waar kan je ze kopen trouwens [emoji3]?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verschillende shops hebben ze wel, oa amfishingtackle, muddler.nl.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

MartinT

Dyckers heeft ze op een goede Karperhaak. Daar zou je ze ook uitstekend voor kunnen gebruiken.
Dit zijn mijn versies zowel verzwaard als onverzwaard op een Karperhaak mt. 8:

Gerrit59

Ik heb ze ook wel gebonden op een buzzer haak, maatje 8 of 10.  Eventueel eerst iets loodverzwaring en ik gebruikte sieradenelastiek van de Xenos. In kleuren kun je daarmee mooi varieren. Ik bond de vlieg af met een wat contrasterende spectra dubbing.  Het werkte prima!

Gerrit

Adnan

@sjoerd ik kwam een boa tegen laatst en die gaf aan dat ze heel strikt die 2,5cm voor kunstaas aanhouden. [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk