kyll mei/juni

Started by kilian edeling, March 07, 2016, 12:59:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maurice

Wat materiaal betreft geen probleem dus.
Zorg er wel voor dat je ook 10/100ste tippet bij je hebt.
Doet soms wonderen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

goswit

IK heb het ook gelezen dat je op de dag van aankomst en de dag van vertrek niet mag vissen .  Ben al aan het zoeken geweest  hier op het forum en FB , maar kan het niet zo vlug vinden .   
Wilde wel een kijkje nemen op de camping ,maar   ""voormij""  vreemde regeltjes haak ik af.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

jo flyfishing

#27
Hier kun je dagvergunningen kopen voor 2 stukken Kyll (gerolstein stadsgedeelte en net ervoor) en een stuk Oosbach (zijriviertje)

http://www.eul-gerolstein.de/  klikken op het kopje 'Angeln'

Of bij ASV Hillesheim

http://www.fliegenfischen-eifel.de/fliegenfischen.php
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Wilco

Quote from: goswit on March 08, 2016, 11:31:02
IK heb het ook gelezen dat je op de dag van aankomst en de dag van vertrek niet mag vissen .  Ben al aan het zoeken geweest  hier op het forum en FB , maar kan het niet zo vlug vinden .   

Deze regel bestaat maar regels zijn een rekbaar begrip. Enkele hoteleigenaren gesproken en die gesprekken hebben mij vrolijk gestemd.  ;) ;)

maurice

Quote from: goswit on March 08, 2016, 11:31:02
IK heb het ook gelezen dat je op de dag van aankomst en de dag van vertrek niet mag vissen .  Ben al aan het zoeken geweest  hier op het forum en FB , maar kan het niet zo vlug vinden .   
Wilde wel een kijkje nemen op de camping ,maar   ""voormij""  vreemde regeltjes haak ik af.

zijn niks geen vreemde regels hoor.
je kunt rustig een kijkje gaan nemen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Jan Damman

Beste mensen, er zijn zoooveeel strecke in Duitsland waar je zonder overnachting een dagvergunning kan bekomen die vis je in een seizoen niet af!
Maar ja je moet natuurlijk wel even de moeite nemen om ze op te zoeken! :D
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

goswit

Maurice .   
lees net dat er regelmatig vreemde vogels rondlopen ,dus pas ik daar dan tussen  ?????. :-[
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Wilco

Quote from: goswit on March 08, 2016, 14:53:38
Maurice .   
lees net dat er regelmatig vreemde vogels rondlopen ,dus pas ik daar dan tussen  ?????. :-[

Als je de vraag eens omdraait of die vreemde vogels niet van jou schrikken  ;D ;D ;D

goswit

Nou   WILCO  , hoop het  ,heb ik wel heel veel ruimte om te vissen.   Ach als ik jou tegen kom hou ik wel een armlengte afstand . :P 8)
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

maurice

Quote from: goswit link=topic=10351.msg160185#msg160185 date=14574452Maurice .   
lees net dat er regelmatig vreemde vogels rondlopen ,dus pas ik daar dan tussen  ?????. :-[
/quote]

Of jij daar tussen past?
Dacht het wel gewoon je zelf blijven.

Welke vreemde vogels bedoel jij dan?
Mij toch niet he.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Kruijff

Quote from: maurice on March 08, 2016, 10:46:22
Nou voor de eerste keer zou ik gewoon voor Kyllburg gaan.
Voor elke visser iets te vinden goed visbestand.
Voor de camping geld C&R en je kunt gewoon 3 dagen vissen.
Je kunt er kiezen uit hotel of camping.
Camping heeft leuke trekkershutjes om in te slapen en die zijn goedkoop.
Zijn echter alleen om in te slapen veder geen luxe.
Op de camping kun je ook goed eten net als bij de pizzeria en de shormatent.
Voordeel van de camping is wel dat er meer dan voldoende informatie te krijgen is.
Er zitten meer dan genoeg vissers, de eigenaar zal je er met veel plezier na verwijzen.
Voor de eerste keer is Kyllburg wel een van de betere stukken.

::agree::
Gr Ed

Gert

Quote from: kilian edeling on March 07, 2016, 12:59:35

Wij willen er vrijdag vroeg naar toe om zondags weer naar huis te vertrekken.
Nu lees ik heel veel vage regels.

Bijvoorbeeld:

Dag van aankomst en dag van vertrek word er geen vergunning verstrekt.



Wat wij wel eens doen: een pensionnetje zoeken, en daar de avond ervoor al heen gaan. Kun je in ieder geval de volgende dag al heel vroeg vissen (Je kunt zelfs 's avonds bij aankomst al een vergunning kopen voor de volgende dag).
Kost je een extra overnachting, maar je hoeft geen regels te omzeilen en je kunt uitgerust gaan vissen ipv eerst een autorit van 3 uur of langer (afhankelijk van waar je woont natuurlijk).

Groet,
Gert

Hyppo

#37
De regelgeving voor het vissen in de Kyll is niet zozeer vaag maar verschilt per traject. De hier gequote regel: Dag van aankomst en dag van vertrek wordt er geen vergunning verstrekt geldt officieel slechts bij een viertal trajecten aan de Kyll: Kyllburg, Malberg, St Thomas en Usch/Zendscheid. Net als de regel over het gedwongen meenemen van 2 maatse forellen waarna je moet stoppen met vissen.
Voor de overige 26 trajecten (jazeker, er is meer te vinden aan de Kyll) gelden deze regels niet. Voor een groot aantal trajecten kun je trouwens een vergunning aanschaffen zonder overnachtingsverplichting. Een geldige Jahresschein is overal verplicht.

Troutbuster

Hyppo,

dit staat idd op de vergunning maar.....

Ik krijg al sinds jaar en dag een vergunning op de aankomst dag zowel in Kyllburg als ook in Malberg!

Zelfs voor de vertrek dag wil men best een "oogje" dichtknijpen voor een vergunning, men moet je dan wel "fake" in het hotelregister registreren voor het geval dat men onverhoopt controle krijgt.

Het kan nog gekker, ik weet dat men in Kyllburg en Malberg voor goede bekenden genegen is om een dag vergunning uit te schrijven ook al overnacht men niet!!! (ook hier gaat weer een fake hotel registratie aan vooraf!)

De visser in kwestie is in ieder geval niet in overtreding, hij heeft betaald en staat geregistreerd!

Of dit nou wel of niet illegaal is, zal mij persoonlijk worst zijn, de hoteleigenaren/vergunning verstrekkers nemen het risico, wij maken alleen gebruik! ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Mike

 ::agree::   Ik heb op verschillende trajecten van de Kyll gevist en heb nog nooit vis meegenomen.
Tevens vis ik  zowel de dag van aankomst als van vertrek.
Nooit gezeur gehad.
De laatste keren heb ik voor de zekerheid kaarten voor meerdere trajecten gekocht omdat achteraf bleek dat ik veel te ver door was gelopen.
Ik loop voorzover mogelijk hoofdzakelijk door t water en op de de terugweg kwam ik bordjes tegen waaruit bleek dat ik soms perongeluk 3 strecken had gevist ipv de 1 waar ik een vergunning voor had. Vanuit het water waren de bordjes niet te zien. Om problemen te voorkomen kan je op sommige plaatsen een combi vergunning kopen.
Deze kosten maar iets extra en dan kan je lekker veel mooie plekken opzoeken zonder dat je je steeds druk hoeft te maken of je nog wel goed zit.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

goswit

Okee , is duidelijk, met een sjoemelvergunning mag het  :)

Ik lees ook dat men elke dag een vergunning moet kopen , als ik 10 dagen wil vissen moet ik 10 vergunningen kopen.  Kan natuurlijk zijn dat de verkoper meer verdiend met 10 vergunningen dan met een vergunning.
Voor 10 dagen betaald men  150,00    ////     perdag    15,00 euro , normaal gesproken ,de wateren waar ik gevist heb krijg je korting als je een vergunning hebt voor  7   -  10  -30 dagen ,is dat normaal in DL. ???  Heb het in Frankrijk gehad dat een jaarvergunning ( lid geworden van de visvereniging) goedkoper was dan een vergunning voor 3 weken. 
Wie weet hir meer over.

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Bone F

Nou Marc als ik het zo lees zijner nogal wat "overtreders" van de door jou nagestreefde vliegvissers etiquette, dat wordt nog moeilijk :D

maurice

Quote from: goswit on March 09, 2016, 14:30:20
Okee , is duidelijk, met een sjoemelvergunning mag het  :)

Ik lees ook dat men elke dag een vergunning moet kopen , als ik 10 dagen wil vissen moet ik 10 vergunningen kopen.  Kan natuurlijk zijn dat de verkoper meer verdiend met 10 vergunningen dan met een vergunning.
Voor 10 dagen betaald men  150,00    ////     perdag    15,00 euro , normaal gesproken ,de wateren waar ik gevist heb krijg je korting als je een vergunning hebt voor  7   -  10  -30 dagen ,is dat normaal in DL. ???  Heb het in Frankrijk gehad dat een jaarvergunning ( lid geworden van de visvereniging) goedkoper was dan een vergunning voor 3 weken. 
Wie weet hir meer over.

Gos.


Korting kennen ze niet.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Troutbuster

Quote from: goswit on March 09, 2016, 14:30:20
Okee , is duidelijk, met een sjoemelvergunning mag het  :)

Ik lees ook dat men elke dag een vergunning moet kopen , als ik 10 dagen wil vissen moet ik 10 vergunningen kopen.  Kan natuurlijk zijn dat de verkoper meer verdiend met 10 vergunningen dan met een vergunning.
Voor 10 dagen betaald men  150,00    ////     perdag    15,00 euro , normaal gesproken ,de wateren waar ik gevist heb krijg je korting als je een vergunning hebt voor  7   -  10  -30 dagen ,is dat normaal in DL. ???  Heb het in Frankrijk gehad dat een jaarvergunning ( lid geworden van de visvereniging) goedkoper was dan een vergunning voor 3 weken. 
Wie weet hir meer over.

Gos.

Gos,

Ik weet dat de strecke Kronenburg/Stadtkyll/Junkerath per dag € 15,- per weekend € 25,- en per week € 80,- kost dus daar kan het in ieder geval

Is ook nog eens een mooi stuk van 16 km viswater ook, en heel ver stroomop, dus bij veel regen niet bruin!!

Of er nog meer van dit soort stekken/vergunning regelingen zijn weet ik niet (wie wel??)

Gr

Jan
"Petri Heil"


goswit

Blijf even doordrammen , Maurice. ???

Dus als je het hele jaar wilt vissen kost dat  , 365  X 15 =  5475,00  harde euro`s,, gesloten tijd er af   ca, 125 dagen =  1875,00 Totaal 
Jaarvergunning  3600,00.[/b] :'( :'( :'(
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Gert

Maar gelukkig mag je er niet het hele jaar vissen Gos.
::nanana::


marc

Zal in het vervolg mijn mond wel houden,jullie doen maar.
Weet alleen dat ik overal Probeer om de regelgeving na te leven,op die manier dan ook nog nooit geen problemen gehad.
Wat de rest doet zal mij in het vervolg een worst wezen .
Allen veel plezier bij jullie volgende vistrips.
Grt Marc

maurice

Quote from: goswit on March 09, 2016, 17:38:42
Blijf even doordrammen , Maurice. ???

Dus als je het hele jaar wilt vissen kost dat  , 365  X 15 =  5475,00  harde euro`s,, gesloten tijd er af   ca, 125 dagen =  1875,00 Totaal 
Jaarvergunning  3600,00.[/b] :'( :'( :'(


Daarom wil ik een stuk bos of wei langs de Kyll kopen.
Kun ja gewoon gratis vissen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

Quote from: Troutbuster on March 09, 2016, 12:45:27
Hyppo,

dit staat idd op de vergunning maar.....

Ik krijg al sinds jaar en dag een vergunning op de aankomst dag zowel in Kyllburg als ook in Malberg!

Zelfs voor de vertrek dag wil men best een "oogje" dichtknijpen voor een vergunning, men moet je dan wel "fake" in het hotelregister registreren voor het geval dat men onverhoopt controle krijgt.

Het kan nog gekker, ik weet dat men in Kyllburg en Malberg voor goede bekenden genegen is om een dag vergunning uit te schrijven ook al overnacht men niet!!! (ook hier gaat weer een fake hotel registratie aan vooraf!)

De visser in kwestie is in ieder geval niet in overtreding, hij heeft betaald en staat geregistreerd!

Of dit nou wel of niet illegaal is, zal mij persoonlijk worst zijn, de hoteleigenaren/vergunning verstrekkers nemen het risico, wij maken alleen gebruik! ;)

Gr

Jan

Het is idd het geval dat de verstrekking van een vergunning niet volgens de gedrukte regels gaat.
Daar kun je als visser dus je voordeel mee doen.
Der ortsburgemeister van Kyllburg doet het ook, hij vraagd alleen waar je overnacht en schrijft uit.
Of je nu gewoon een dagje komt vissen of 7 dorpen verder zit maakt hem niets uit.
Maar hij moet er wel op toezien dat de hotels en de camping alleen aan gasten verkopen.
Dat je daar gebruik van maakt is toch normaal, die kans/ mogelijkheid word je geboden.
Dit staat volkomen los van de manier van vissen en de regels omtrent het vissen.





Quote from: Bone F on March 09, 2016, 15:08:22
Nou Marc als ik het zo lees zijner nogal wat "overtreders" van de door jou nagestreefde vliegvissers etiquette, dat wordt nog moeilijk :D

Grappig maar niet heus.





::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

Quote from: marc on March 09, 2016, 19:26:46
Zal in het vervolg mijn mond wel houden,jullie doen maar.
Weet alleen dat ik overal Probeer om de regelgeving na te leven,op die manier dan ook nog nooit geen problemen gehad.
Wat de rest doet zal mij in het vervolg een worst wezen .
Allen veel plezier bij jullie volgende vistrips.
Grt Marc

Waarom zou jij je mond houden? Dacht het niet he.
Daar waar de regelmaker zijn eigen regel overtreedt heeft geen visser schuld.
Ben het met je eens dat regels voor het vissen na geleefd moeten worden.
Type vlieg, aantal vliegen, verzwaard of niet verzwaard. En als je dan een vis mee neemt de minimum maat.

Kyllburg daar is het stuk voor de camping dus C&R en daar zou ik me dus echt aan houden.
::bbq:: ::proost:: ::proost::