Voor de roofblei?

Started by iMarco, January 29, 2016, 13:50:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iMarco

Quote from: Mike on February 03, 2016, 23:37:48
::agree::  Verhouding haak / vlieg ook goed.
Die gaat vis opleveren.

Check [emoji736]

Dat deed ie inderdaad. Eerste serieuze roofblei poging was vanmorgen raak. Een bescheiden 40-er op de ijssel onder het water oppervlakte. Mooie harde aanbeet. Dat smaakt naar meer...

Zweden1963

Mooi man dat het gelukt is👍......... Probeer eens een popper kleur waar ze gek op zijn is geel,waarom zou het niet weten baars trouwens ook geel/wit.
Bij een popper kwamen ze elke keer het water uitzetten mooi om tezien maar wel vaak een misser......... Maar super om tezien.
Die ik bij me had waren iets aan de grote kant bedoelt voor het tropische,maar had niks anders.
Misschien heb je hier wat aan alle kleuren en maten.
http://www.taimen.com/en/us/product/foam-popper-short_99930001/102414
Rein.

iMarco

Dat lijkt mij ook wel gaaf. Welke maat zou je adviseren?  Gebruik je dan een gele popper kop en wit haar voor het lijf je?

Zweden1963

Totaal geel,veren staart met gele tinsel............zou 12 of 14 mm nemen.
Heb ook andere kleuren geprobeerd maar geel sprong eruit.
Witte popper met wit en rode staart ving ook,geel was beter zwart,paars,roze geen aanbeten.

iMarco

Mooi, dank voor de tips. Ik heb inmiddels een variatie aan poppers en veren besteld. Later meer vangst berichten...[emoji3]

Zweden1963

Ook dat gaat vast lukken😉👍

iMarco

Zo, deze heb ik in elkaar geklust... Kijken wat ze doen...


Joost S.

Ik heb maar 2 roofbleien gevangen hier. Allebei hetzelfde formaat.




Die zou ik niet aan raden met 14 honderdste.

Heb met de vaste hengels wel heel veel kleine roofbleitjes gevangen, cm of 10. En nog een met de vliegenhengel.

Verder kan ik ze nergens vinden. Die 2 grote was ook 2 dagen achter elkaar op dezelfde stek. Verder nooit meer gezien.

Vreemd...