droge reehuid

Started by Beertje, May 21, 2013, 11:31:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Ik heb een al droge en vrij schone reehuid van een jager gekregen.
Hij is niet gelooid,kan dat nu als nog of niet.


If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

hendri

hoe droog is een droge ree huid? vers van het dier gestript, en vervolgens niet nat geworden, of is de huid gedroogd?

Beertje

Hendri,Hij is echt droog als een plank.Ik had een verse van hem gekregen maar daar had ik niet veel aan omdat die al aan het verharen was (rui).Hij zei:"kijk maar wat je er mee doet, en anders gooi hem maar in het bos".Toen kreeg ik deze een huid van de winter (mooi donker dus).iK vraag mij dus af of ik nog iets kan doen om hem te conserveren.Op nieuw nat maken? en met zout en aluin bewerken?
Ik weet het niet.En wat gebeurt er als ik niets doe?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Bolle

naar mijn mening kunt u hem het beste in een goed looibad zetten, en dan de huid goed bewerken.
had hier ergens wat over gelezen op het forum.

succes er mee

Gerrit72


Beertje, ik ben geen kenner, maar als de huid droog is, zou ik er niets meer aan doen.
Je kan de haren die je wil gebruiken er toch gewoon van afknippen?
Ik verwacht dat er als er nu niets mis meegaat (haren loslaten) dit lange tijd goed gaat.

Mocht je wel met looimiddel aan de slag willen, dan zou ik eerst met een klein stuk experimenteren.
Je kan de delen selecteren op haar type/lengte. Kan je ook nog eens een stukkie weggeven ;)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

Ja,misschien heb je wel gelijk Gerrit.Ja,dat weggeven zal ook wel gebeuren,Maar ik denk niet dat jij iets nodig bent.Wel?? ;) ;D
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

hendri

als het al zo droog is, volgens mij hoef je er dan niets meer mee te doen. zou wel ff proberen om er iets van insecticide of zo op te spuiten, want je weet natuurlijk niet of er nog ongewenst gedierte inzit. en apart houden van je andere bindmateriaal.

Erwin

Ik zou hem hem toch weer goed uitwassen en de natte huid bewerken met zout en aluin. Dan weet je zeker dat het goed blijft.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

corvus corone

#9
Hallo, ik heb mooie zachte en soepele gelooide ree huiden te koop. Voor info graag een mailtje !




Plantje

Mod edit:
Corvus Corone: ik heb even je post aangepast, zodat het plaatje direct in de thread komt in plaats van als link

corvus corone

Ok, helemaal goed ! hoe krijg ik dit zelf voor elkaar ??

Plantje

#12
Als ik me niet vergis kun je de eerste drie posts geen plaatjes plaatsen. Nu zou het wel moeten kunnen.

In principe gewoon [img ] url naar je plaatje plakken [/img ] (en dan de spaties na het woordje img weghalen.)

Nootjez

Plantje, denk dat het beter werkt als je 2 maal img gebruikt, ipv één keer img en één keer url ;)

Plantje

Haha! Helemaal goed Nootjez! Ik was weer twee dingen half aan het doen: werken en hier op het forum bezig. En op het werk had ik een vergelijkbare fout.

Ik ga voor vandaag in ieder geval stoppen met werken! Bedankt voor de alerte reactie!