A&M Draad

Started by tukkerrutger, March 04, 2013, 22:12:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tukkerrutger

hallo allemaal,

Nu de Lente echt weer is in geslagen, wil ik mijn vliegen doos weer een beetje opvullen, (wat al lang had moeten gebeuren :) ). NU is mijn bind draad op, en was ik benieuwd of dit draad goed is: http://www.amfishingtackle.nl/vliegbinden/poly-dub/-138, ik maak vooral kleine vliegjes, dus het moet goed dun zijn.  helaas kun je op het internet niets voelen en met eigen ogen zien.. De 'officiele' binddraad vind ik te dik, prima voor streamer etc ( en al helemaal voor die prijs)

Groeten Rutger

hilco

Het is beresterk  maar bind wel een beetje vreemd  .

Bij een whipfinish  kan je de boel niet echt lekker aantrekken .

je maakt er wel snel een lijfje mee door de dikte.

knip er een paar kleine stukjes van en je hebt een polydubbing.

het is een draad van heel veel vezels.

conclusie ,  totaal niet wat je zoekt.




gijsie20

Quote from: tukkerrutger on March 04, 2013, 22:12:21
hallo allemaal,

Nu de Lente echt weer is in geslagen, wil ik mijn vliegen doos weer een beetje opvullen, (wat al lang had moeten gebeuren :) ). NU is mijn bind draad op, en was ik benieuwd of dit draad goed is: http://www.amfishingtackle.nl/vliegbinden/poly-dub/-138, ik maak vooral kleine vliegjes, dus het moet goed dun zijn.  helaas kun je op het internet niets voelen en met eigen ogen zien.. De 'officiele' binddraad vind ik te dik, prima voor streamer etc ( en al helemaal voor die prijs)

Groeten Rutger

Wat vind je "officieel" binddraad? Ik heb hier oa Uni thread rolletjes liggen die prima geschikt zijn voor kleine droge vliegjes. Je hebt ook verschillende diktes?
Voor streamers gebruik ik oa Danville thread, prima spul, en kost niks in Polen.
Met de A&M geen ervaring.

Gr


Gert

Poly dub is helemaal geen binddraad....
Is dubbing, om lijfjes te maken.

tukkerrutger

Met het 'officiële' binddraad bedoel ik deze: http://www.amfishingtackle.nl/vliegbinden/tying-thread/, maar aangezien die poly niet goed is voor draad , kijk ik wel verder, bedankt iig!

hilco

uni thread 06 08  is prima maar wel 3 euro per klosje of zoiets


bij

Hilco,

3 euro voor uni thread is wel aan de hoge kant denk ik. Op de klosjes van AM zit 75 meter. 3 * 65 cent= € 1,95 dit benadert volgens mij al aardig de prijs van een klosje uni thread. Volgens mij zit hier 180 m1 op.


gijsie20

Klosje Uni thread is idd rond de 180 meter (200 yards) ik koop ze voor 1,85 per stuk.

hilco

waar dan? want ik heb het dubbele betaald bij Martens Vliegvisprodukten

gijsie20

Komen nog wel wat verzend kosten bij, maar goed, dat heb je met elke webshop/of naar een winkel rijden. Ik stuur je wel een PB ivm sponsoren etc  ;)

hilco

zeer elegant gijsie 8)

bij

Quote from: gijsie20 on March 05, 2013, 19:25:59
Komen nog wel wat verzend kosten bij, maar goed, dat heb je met elke webshop/of naar een winkel rijden. Ik stuur je wel een PB ivm sponsoren etc  ;)


Gijsie wil je mij ook de link eens mailen. De prijs staat mij wel aan.

jelle

#12
wanneer je alleen maar kleine vliegjes bind kun je het beste dunne draad kopen.
8/0 of bv 14/0
google maar is op binddraad of tying thread,
er is genoeg
ook bij de sponsors
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

tukkerrutger

Ik heb al gekeken bij een van onze sponsors, dankzij Maurice, dus bedankt voor de tips.

hilco

waar ben je uitgekomen?

Erwin

Quote from: tukkerrutger on March 05, 2013, 14:34:18
Met het 'officiële' binddraad bedoel ik deze: http://www.amfishingtackle.nl/vliegbinden/tying-thread/, maar aangezien die poly niet goed is voor draad , kijk ik wel verder, bedankt iig!

De binddraad die je via deze link laat zien is wel gewoon binddraad. Alleen op de foto komt ie mij wat dik over. Ik heb geen ervaringen met deze draad.
De polydub heb ik wel van A&M en is inderdaad prima voor lijfjes of om vleugeltjes (bunchwings) te maken.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

jelle

wanneer er niet meer informatie staat dan rode binddraad zou ik het niet kopen
mail eerst maar eens naar A&M wat voor draad het is
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

tukkerrutger

ik had deze gekocht, maar vond hem te dik en is ook ietwat rafelig zeg maar, maar voor 0.65 euro kun je er niets van zeggen.