Congo Hair

Started by FSCHAMP, March 01, 2013, 00:01:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Ik wil een pakketje Congo Hair bestellen bij Fly Tyers Dungeon (http://www.flytyersdungeon.com/Materials/synthetichair.htm), maar wat zijn nu de goede kleuren?

Graag jullie mening.

Grts,

Gino V.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Erwin

Het lijkt mij makkelijker dat je eerst uitzoekt wat je wilt binden. Want als je al weet op welke vis je wilt gaan vissen en met welke streamer, dan is het makkelijker om je bestelling te doen.
In de topics over snoeken en misschien ook wel in de topic "vis en vlieg". Staan vast wel voorbeelden van streamers die je kunt gaan gebruiken.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Team

En ik heb je gezegt  A&M onze sponsor heeft de verkoop voor de Benelux, komt eerdaags binnen.
Stuur ze toch eem mailtje.
Kleuren is precies wat Erwin zegt, het ligt eraan wat je maken wilt. kijk naar streamers die je wilt maken en stem daar je kleuren op af.
NUNC  AUT  NUNQUAM

catchem

Je kan ook alleen wit nemen en een set watervaste stiften  :P

Ik heb van streamermateriaal pas geleden geel, zwart, groen (olijf), wit en blauw gekocht. Van de geel, zwart, groene maak ik baars imitaties en van de blauw, witte voorn / speldaas imitaties. Verder kan ik dan nog wat combineren. Ik ga ze vooral gebruiken voor snoekbaars, baars en roofblei op de grotere rivier.

Het hangt er dus erg vanaf waar je op wilt vissen en wat je mooi vindt. Ik ben op internet gaan kijken naar plaatjes en bij sommige had ik het gevoel dat die het goed zouden doen voor mij en die kleuren heb ik besteld en die patronen probeer ik na te binden. Jij hebt vast ook wel een idee van wat je vertrouwen geeft en waar je op wilt gaan vissen.

Team

Watervaste stiften, een goed idee, Johan Put heeft me dat voorgedaan
NUNC  AUT  NUNQUAM

Gert

Alleen wit nemen en die in de gewenste kleur maken met watervaste viltstiften: wordt een duur geintje ben ik bang.
Ik zou voor een paar kleuren gaan, en 1 zwarte stift, om wat strepen te kunnen maken.

Welke kleuren ik zou nemen: geel, groen, wit, blauw en rood.
Maaruh, dan wel bij de sponsors he! ;)

Groet,
Gert

FSCHAMP

In eerste instantie zou ik het willen gebruiken voor snoekstreamers en later eventueel ook wel voor zeebaars vliegen en forelvliegen.

Zelf bind ik zeer veel snoekstreamer met bucktail en racoon en heb hier mijn vaste kleuren, dus ik heb zelf wel wat kleuren in mijn hoofd, maar er zijn zoveel verschillende kleuren en tinten in dat Congo Hair, dat ik niet echt meer kan kiezen.

@Team : Als A&M invoerder is voor de Benelux, waarom zetten ze het dan niet op hun website?  Ik zou daar direct mee uitpakken ook al moest het nog binnenkomen

Grts,

Gino V.



Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Team

Quote from: FSCHAMP on March 01, 2013, 21:04:18
In eerste instantie zou ik het willen gebruiken voor snoekstreamers en later eventueel ook wel voor zeebaars vliegen en forelvliegen.

Zelf bind ik zeer veel snoekstreamer met bucktail en racoon en heb hier mijn vaste kleuren, dus ik heb zelf wel wat kleuren in mijn hoofd, maar er zijn zoveel verschillende kleuren en tinten in dat Congo Hair, dat ik niet echt meer kan kiezen.

@Team : Als A&M invoerder is voor de Benelux, waarom zetten ze het dan niet op hun website?  Ik zou daar direct mee uitpakken ook al moest het nog binnenkomen

Het is nog maar zeer resent, bestellingen lopen en komen bij ze binnen eerdaags, geef ze een mail of bel ze .
Deze jongens zijn zeer aanspreekbaar, en zijn sponsor  van ons.

Grts,

Gino V.
NUNC  AUT  NUNQUAM

FSCHAMP

Ik heb ze een e-mailtje gestuurd.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

catchem

Quote from: FSCHAMP on March 01, 2013, 21:04:18
@Team : Als A&M invoerder is voor de Benelux, waarom zetten ze het dan niet op hun website?  Ik zou daar direct mee uitpakken ook al moest het nog binnenkomen

Dat vroeg ik mij ook al af

wouter veuger

Quote from: Gert on March 01, 2013, 12:46:34
Alleen wit nemen en die in de gewenste kleur maken met watervaste viltstiften: wordt een duur geintje ben ik bang.
Ik zou voor een paar kleuren gaan, en 1 zwarte stift, om wat strepen te kunnen maken.

Welke kleuren ik zou nemen: geel, groen, wit, blauw en rood.
Maaruh, dan wel bij de sponsors he! ;)

Groet,
Gert

watervaste stiften zijn niet zo duur hoor,gewoon bij de bruna een paar eddings halen,ik heb zwart/rood/geel/oranje/groen gehaald voor een paar euro,en het resultaat:


Gert

Inderdaad Wouter, zo kan het ook. Ik zat meer te denken aan die dure dunne stiften, maar die heb je dus niet nodig voor dit werk.

Groet,
Gert

wouter veuger

nee,met dunne stiften gaat het kleuren zelfs minder goed.

FSCHAMP

Wouter,

uit welk materiaal zijn de kopjes van deze vliegen gemaakt?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>