karper

Started by marcelvos, June 08, 2013, 10:00:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marcelvos

goedemorgen.

ben al een paar dagen bezig om een karper te haken echter dit lukt mij niet.
de vissen azen wel want dat zie je heel duidelijk echter negeren zij mijn vliegen.

wie zou mij verder kunnen helpen
groet

marcel

tukkerrutger

Gister heb ik nog gevist op karper, en 1 gevangen. Ik viste met een zalm eitje met 5 cm erboven een beet verklikker. Het is ook zo dat karper er gewoon geen zin in heeft..

jur606

Bij ons, zijn ze meer met elkaar bezig afgelopen week als aan het azen, en anders gewoon vele vissen aanwerpen, meestal toch wel 5 6 7 vissen aanwerpen voor 1 goede aanbeet (gemiddeld een beetje) en volhouden.

(ik vis ook dat idee broodkorst inmitatie ed. lelijk gebonden op haakje maar inmiddels al meerdere vissen verschalkt)

sjoerd

Dat zijn wel heel veel vissen Jurjen die je moet aanwerpen om er eentje te haken: 567 stuks ;D ;D ;D

Maar ik begrijp je wel niet ieder karper wil de vlieg, zo simpel is het.

Sjoerd

Gert

Mijn ervaring is dat 9 van de 10 karpers pas tegen de schemer interesse krijgen in mijn broodvlieg. Kan aan de slechte imitatie liggen natuurlijk. Maar ik ga tegenwoordig niet meer meteen na het avondeten de deur uit. Ook is de wind meestal wat gaan liggen later op de avond, en dat is ook wel prettig.
De slootjes waar ik vis zijn allemaal zooo troebel dat op zicht aanwerpen eigenlijk geen optie is als ze niet aan de oppervlakte azen, en daarom lok ik ze meestal met wat brood en/of kattenbrokjes. Het enige wat ik van een karper zie is de bovenlip die boven water uitsteekt als ie het aas pakt, en als ik mazzel heb, de hele vis als ie in m'n net ligt ;)

Groet,
Gert

marcelvos

super bedankt,

hoop dat het weer een beetje mee gaat zitten de komende week dan ga ik er op uit en hoop dat ik dan een foto kan laten zien hier op het forum

groetjes