losse delen tijdens vissen

Started by bij, August 14, 2012, 21:36:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bij

Als ik met mijn 4-tje vis gebeurt het weleens dat tijdens de worp een aantal delen los raken en in het water belanden. Tot nu heb ik de delen altijd nog uit het water kunnen halen. Maar eens zal dit niet meer lukken.
Ik heb zelf uiteraard geprobeerd om de delen goed in elkaar te duwen maar dat help niet. Hebben jullie nog tips om dit te vookomen.

Jaspero

Hoi Bij,

Ik heb een keer gelezen, dat je met kaarsvet de delen beter op elkaar houdt. Dit heb ik zelf echter nooit (hoeven) proberen.

Gert

Ja, klopt - insmeren met kaarsvet of paraffine.

Groet,
Gert

Christof van den Berge

Kaarsvet is idderdaad de oplossing, heb dit probleem ook een gehad bij mijn boothengel.
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

HappyFisherman

Niet altijd, want ik zwiep m'n 3 nog steeds uit elkaar...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Christof van den Berge

Nou is het natuurlijk ook zo dat een boothengel maar een aantal keer per sessie belast word, en de vliegenhengel  constant
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

vliegvisserdorian

Montage kit en duckt-tape doen wonderen ::spam02::

golddigger

Quote from: HappyFisherman on August 14, 2012, 21:57:25
Niet altijd, want ik zwiep m'n 3 nog steeds uit elkaar...
En da's nog een 1 delige hengel ook ::)
Bram.....je bent een beul voor je hengels
Als jij ze heel houdt, zijn ze echt "hufterproof"!!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Groeten uit Den Haag
Perry

BV


HappyFisherman

Dan had ik eigenlijk die hengeltest voor M&S moeten doen. Als een hengel mij een week overleeft kan iedereen er veilig mee vissen!

Ach, als ik af en toe maar een visje vang ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

bij

Ik zal de kaarsvet eens proberen. De optie van ducktape en montage kit zal wel werken, maar dit is niet de eleganste manier.

Team

Als j werpbeweging   1uur  11uur is dan gooi je ze echt niet los, bij 2 uur 9uur wel soms,

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

bij

Quote from: Team on August 15, 2012, 18:05:15
Als j werpbeweging   1uur  11uur is dan gooi je ze echt niet los, bij 2 uur 9uur wel soms,

Ton Team

Wat je hier schrijft zou kunnen als ik met mijn andere  hengel vis heb ik geen last van los zittende delen.

Team

Wat is het voor een hengel??? welk merk,

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

A{b}r{a}xa{s}

Volgens mij is het 'gewoon' een constructiefoutje, 1 op de zoveel hengels in een serie heeft er last van en als je net die hebt, heb je dus vette pech.
Beste is misschien om er eens met de leverancier van de hengel over te spreken en kijken of dat iets oplevert.

HappyFisherman

Ik kreeg al een mail van de heren van A&M dat ik deze hengel mag omruilen voor een nieuwe.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Team

Is het probleem van Bij nu ook opgelost????  is dit ook een A&M hengel??
Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

bij

Ik heb deze via marktplaats gekocht, omruilen/garantie wordt lastig. Het is een aftma 4 bestaande uit 7 delen. Het merk weet ik even niet. Ik zal morgen eens in de garage kijken.

A{b}r{a}xa{s}

hmz...dan was het losraken van de delen waarschijnlijk de reden van verkoop....en heeft de vorige eigenaar daar 'wijselijk' niets over gemeld... :(

bij

Bas,

ik weet niet of dat opzettelijk gebeurd is. Het platic zat nog om het handvat heen, en zag er nieuw uit.


A{b}r{a}xa{s}

Dan lijkt het inderdaad dat je net ongelukkigerwijs pech hebt met deze hengel.
Heb je al geprobeerd of flink kaarsvet er op 'smeren'  helpt ?

Henkie

Voor vaste hengels is er een soort smurrie waarmee je bussen kunt 'opdikken'. Zou je dat niet kunnen gebruiken om delen weer goed sluitend te krijgen?

harlin

Quote from: bij on August 17, 2012, 16:08:33
Bas,

Het platic zat nog om het handvat heen, en zag er nieuw uit.
Zegt niets, had zelf een hengel waar de top van gebroken is.
Zelfde hengel terug voor een prikkie, was de laatste.
Gebruik hem weinig meer,
maar kan ook als nieuw de deur uit met het niet gebruikte onderstuk.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

bij

Quote from: Henkie on August 17, 2012, 18:39:16
Voor vaste hengels is er een soort smurrie waarmee je bussen kunt 'opdikken'. Zou je dat niet kunnen gebruiken om delen weer goed sluitend te krijgen?

Henkie, bedankt voor de tip, maar wat bedoel je precies met smurrie en waar kun je dat kopen?

Henkie

Op het Nationaal Hengelsport forum kun je discussies vinden over het opdikken van hengelbussen van vaste hengels om delen weer passend in elkaar te krijgen.
Albatros heeft een flesje opdikker (zo heet het spul) in haar assortiment. Even Googlen levert al een paar hengelsportzaken die dit met plezier naar je toe zullen sturen.

Andere middeltjes: Maver Graphite Spray en superlijm (van Bison of Pattex). Dunne laagjes (filmpjes) aanbrengen, goed uit laten harden en met waterproof schuurpapier glad schuren.

Heb het zelf nooit nodig gehad, dus ik weet niet of het werkt.