nieuwe regels vergunning camping Kyllburg.

Started by maurice, June 26, 2015, 23:47:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Jh

Afgelopen week naar camping Kyllburg geweest. Samen met mijn vrouw en dan moet het voor beide leuk zijn, anders gaan we niet weer 😀. Fietsen mee want langs de Kyll kun je leuk fietsen. Van Kyllburg naar Trier is rond de 50 kilometer en dan met de trein, waar de fiets op mee mag, weer terug. Zo kun je ook naar Gerolstein en er zijn nog meer leuke fietstochten te doen in combinatie met het openbaar vervoer. Wandelen kun je er ook, maar dat is niet ons ding.
Uiteraard gevist want dat kwam ik voor. De vergunning halen was geen enkel probleem, want die kun je bij de camping kopen. Voor € 15 kun je een hele dag op 3 stekken vissen, die in het beheer zijn van de lokale visvereniging. Ik heb alleen het stuk bij de camping afgevist. 4 dagen lekker bezig geweest. De 1e dag 24 vissen, de 2e dag 26 vissen, de 3e dag meer dan 30 en de 4e dag 13. Niet de grootste vissen, maar ook geen kleine. De vis was mn gretig op de meivlieg. De kleur maakte daarbij niks uit. Overigens heb ik alleen met de droge vlieg gevist, maar met een nympf waren er meer te vangen. Iemand anders op de camping scoorde er meer dan 50 op een dag met de nympf. Ik ben de droge vlieg trouw gebleven. Persoonlijk vind ik dat het mooiste aan het vliegvissen.
Kortom prima vermaakt op een voor vliegvissers mooie camping. 10 passen vanuit je caravan en je staat in het water. Lekker vissen en af en toe een bakkie doen bij moeders de vrouw. Beide happy.

Morgen weer aan het werk, want er moet weer wat verdiend worden. Rutte had ons bij de verkiezingen nog € 1000 beloofd, maar ook die belofte zal wel niet nagekomen worden.




goswit

Als ik het goed begrijp kun je alleen dagvergunning kopen.  Dus 10 dagen camping kost het vissen 150,00 euro. Of kun je lid worden van de visclub en kost het 100,00 euro per jaar , dit heb ik in Frankrijk regelmatig ondervonden. Plus de belasting nog ,wordt wel duur volgens mijn bescheiden mening, ben tenslotte Hollander he. :-\
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

maurice

#3
::bbq:: ::proost:: ::proost::