weer 2 nieuwe vliegvissers erbij

Started by sebas-vh, November 30, 2011, 16:54:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sebas-vh

Hallo allemaal,

Een paar weken geleden ben ik met een groep kennissen op stap geweest. We hebben 2 nachtjes in een huisje aan het water gezeten.
Ik had natuurlijk mijn vliegvis hengel mee. Op een gegeven moment komen 2 kennissen(11 en 12 jaar oud) van mij naar me toe. Na een tijdje naar mij te hebben gekeken, vroeg er eentje wat ik nou aan het doen was met die dikke lijn. Het hele verhaal een beetje voorzichtig uit gelegd. En toen was de vraag er: mogen wij ook een keer?
Ik ben natuurlijk de beroerdste niet en heb ze een mini cursusje vliegvissen gegeven. totaal hebben ze 1.5 uur staan 'werpen' met mijn hengel. Ze hadden nog geen vis gevangen maar vonden het helemaal te gek. Nu is het bijna 5 december en vroeg de vader van de 2 jongetjes of ik mss een goedkope vliegbind set wist(hengel,reel,vliegenlijn) voor op de verlanglijst. ik kan wel wat vliegjes voor die gastjes binden, maar ik zou echt niet weten wat voor hengel of molen ik moest adviseren.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Nu is de volgende vraag natuurlijk van jullie kant: hoe duur mag de set zijn?
Die gastjes zijn 11 en 12 en hoeven geen topspul. Ik denk dat het bugdet rond de 80 euro ligt. Ik hoop dat jullie mss een leuke #5 reel+hengel weten en dan kopen we wel een lijntje voor 20 euro. hoop dat jullie me(eigenlijk hun ;)) kunnen helpen.
Gr Sebas

Herman

80 Euri......... wordt wel lastig denk ik zo. Moet er even over nadenken..... wie weet wordt vervolgd
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..


Arno

fly end spin heeft ook wel van die setjes staan ik weet alleen de prijs niet zijn helemaal compleet incl. een paar vliegen

Gr Arno

sebas-vh

bedankt voor alle reacties

Wist niet dat er zoveel sets waren rond die prijs
opties genoeg dus ga zelf nog even kijken en overleggen met de vader van de kids :)
Alle info is welkom :)
Gr Sebas

vliegvisserdorian

http://www.fishingmegastore.com/ron-thompson-steelhead-pro-fly-rod~6247.html deze heb ik met een reeltje en lijn erbij voor 120 eurie, vist lekker alleen de lijn van 20 euro is misschien wel wat aan de goekope kant, gaat namelijk nu na maar 1 seizoen al wat slecht worden

sebas-vh

Inmiddels is de pieterbaas langs gekomen.
Het is een Shakespeare professional fly geworden. 2,55m lang en geschikt voor een #5-6 lijn.
Als reel een Okuma S Series 380S waar een goedkoop lijntje is opgezet, WF #5 F van 20 euro.

Ook al is het iets anders geworden dan de setjes die hier boven worden genoemd. Heb ik toch veel aan de reacties gehad :D
Dus iedereen bedankt ;)

Gr Sebas

A{b}r{a}xa{s}

goed gedaan Sebas, nu nog een beetje ondersteunen en voor je het weet vangen ze hun eigen visjes :)

sebas-vh

Heb ze ook al hun tweede vliegvis les gegeven. De basis kunnen ze nu wel.
dus gewoon de lijn in de lucht houden en ook alle beginners foutjes een beetje behandelt.
Maar ik ben zeker niet te streng, moet wel leuk blijven natuurlijk ;)
Vind het les geven eigenlijk net zo leuk als het vissen zelf, je ziet ze namelijk echt genieten :D
Gr Sebas

Plantje

Bovendien heb je er dan al snel twee vismaatjes bij :)

Ik vond met mijn broer en oom en tante vissen ook altijd erg leuk. Met name mijn oom heeft me veel geleerd!