Noorwegentrip

Started by Jan Bruins, September 11, 2011, 23:02:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zeenimf

Ziet er ook lekker uit ,kartoffelsalade met rolbraten en groente ,als ik het goed heb.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

HappyFisherman

HAHA, geweldig! Begint met een prachtig verslag over vissen in Noorwegen en het grootste gedeelte van't topic gaat over dat bord met eten ;D

Deze ziet er wel lekker uit Jan!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

dat wat op drek lijkt op het bord.
dat zal zekers hoog van waarde zijn aan voeding :)

lijkt wel st.ont hahahaha,of is het ook  :o

johannes

zoute haring wordt inderdaat niet op waarde geschat. hier om de hoek in kalvåg komt een heel groot deel van de nederlandse haring vandaan worden hier verpakt met de nederlandse tekst op het etiket  :D

Het ziet er heerlijk uit en voor noorse begrippe redelijk veel vlees

@zeenimf: als ik je vlees mag aanbevelen "neergegraven lamspoot" zelden zo'n lekker stuk lam gehad als je de mogelijkheid hebt dan zeker proberen

HappyFisherman

Wat houdt dat "neergegraven" in als ik vragen mag?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

johannes

de precise bereiding moet ik je schuldig blijven ook heeft elke streek z'n eigen slinger gegeven aan het gerecht.

maar kort gezegt: de dag ervoor ga je ovale iets afgeplatte stenen zoeken uit de rivierbedding ongeveer 15-25 cm
deze liggen dan de hele nacht in de openhaard of ander vuur warm te worden de volgende dag graaf je een gat in de grond hier gaat een bodem van hete stenen in hierop komt de lammepoot te liggen en daarop weer een laag stenen en dan de grond er weer over.

de lammepoot wordt eerst gekruid en verpakt in alufolie met daarom heen een aantal lagen krantenpapier.

het geheel blijft dan een 6a7 uur onder de grond liggen en wordt dan opgegraven uitgepakt en opgedient.

HappyFisherman

MMMM  ::duim::

Wil ook altijd nog zoiets proberen :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

hoppa laten we een vliegvissers polka gaan houden.
dan kan ik jullie nog wel een inkuil feestje geven ;)

van beestjes dan hert vark en weet ik het.

met de nodige music als het wil en moet hahhaha

hendri

doe mij dat eerste bordje bruine prut mar, die doorgebakken varkenshaas van het 2e bord mag je van mij wel houden.
denk dat je een dag daar lekker buiten vissen zon bord eten er prima ingaat!
en wat is nou mooier (en vooral lekkerder), echte regionale gerechten eten of altijd maar patat met frikandellen!

mooi verslag jan, mooie omgeving, jammer van het vele regenwater. dat had wel iets minder gemogen geloof ik. hihi

Erik

En Dan wetende dat het van de afgelopen 33dagen , 32 dagen heeft geregend .
In het geval van waar Johannes en mijzelf wonen , heef het in de halve maand september
Al meer geregend als normaal in de hele maand .
Maar de rivieren stromen goed en de meren worden weer aangevuld . Dit beloofd wat voor het najaar .
Het is misschien raar om te zeggen , maar ik begin moeite te krijgen met Nederlands grammatika .
Het wordt moeilijker om zinnen te maken die er niet vreemd uitzien .

Useless

Leuk verslagje Jan en mooie plaatjes. Tja, het enige dat je nooit in de hand hebt met zo'n vistripje is het weer. Zelf vis ik ook alweer een aantal jaren in de Glomma. Meestal in juni of juli en tot op heden heb ik nog nooit een optimale waterstand meegemaakt en altijd kreeg ik te horen dat je het beste in september daar kon zijn en normaliter is dat ook zo. Dit jaar had ik mazzel; ik ben in de tweede week van juli geweest en de waterstand was werkelijk optimaal wat het vissen meteen een stuk eenvoudiger maakte. Soms zit het mee en soms......

@Erik, geneer je vooral niet voor schrijffouten. Ik zie wel ergere dingen langskomen van mensen die hun hele leven hier wonen. Geeft helemaal niets; het gaat er per slot van rekening om dat de boodschap over komt.

peter

Erik dat maakt toch geen re.t uit er zijn er zat op het forum die daar ook last van hebben,kijk maar naar het oosten des lands.HaHa
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Arno

Ha Peter.

Platwaffels is zeker een goed Nederlands woord????

Gr Arno uit het Noorden.

peter

Arno jij bent toch nie van 't noorden ?????
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Rossie69

hahaha

nou gaan we het krijgen .
gramatikaa was dat dan cijfers of letters of alle beide hahaha.

als we mekaar een beetje verstaan is dat toch oke ;)

mischien dat dit forum dan toch nog zo lang vol houd.

En wat eten betreft,als we een hele dag vissen dan lusten we alles bijna haha
maar dat is met alles zo.

en oosten noorden zuiden en westen,we moeten het er maar mee doen.

ik vindt het geweldig. :-*

erikdenoorman

Och, dat Elghakk was het ergste niet. Dat hoge water wel. Toch is het aan het hoge water te danken dat we zoveel andere mooie stekken hebben bezocht. Daar hadden we anders niet terecht gekomen!

erik

harlin

 ::badgrin:: En nu maar bidden dat het elke keer hoog water is zeker.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

johannes

of gewoon eens verder verkennen met laag water ;D ;D