Al eens in de vijvers van de Ruigenhoek Utrecht geweest?

Started by erikdenoorman, January 07, 2013, 21:50:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erikdenoorman

Ze zijn in het najaar van 2012 open gegaan. Ik ben er al paar keer een paar uurtjes geweest. Twee mooie vijvers. De grootste is catch & release. Speciaal voor vliegvissers.



Team

Ben er wel eens geweest zit mooie vis in,  is trouwens onze sponsor op dit forum Erik
Mooie vis heb je daar ook.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Hilco

ik heb de vijver zien graven , ben nog voor dat Rik ziek werd met Pascal daar wezen praten .

en nog nooit gevist ,wegens gebrek aan deugdelijk  materiaal.

Maar wie weet...... ik ben vrijdag jarig  ::)

gijsie20

Er is op de grote vijver afgelopen vrijdag ook hele mooie forel in gegaan (veel grote) Ik heb er zondag morgen 2 van die mogen vangen.
Rik had nog wat foto's gemaakt en zou me die toe mailen, dus die houden jullie nog even tegoed.

Groet Gijsbert

Hilco


Canadian_Streamdance

mooie Forel Erik!
@Hilco pas maar op of je hebt een actie aan je been :D wat heb je nog nodig dan?

ben

mooi dat er weer goed wordt gevangen als ik de buurt ben kom ik langs ::goodjob::

pas

::wtf::

Erwin

Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Rossie69

Vindt dit een zeer mooie vis.
zekers voor mn rook oven en ton.

dus niks mis mee.

;)

wil wel zeggen,de kleur is heel mooi.
voor een put vis.




weerwolf

Ok Rob, jij je zin......voor een put een mooie vis.


maar na je verhaal te lezen de foto nog eens bekeken en idd de vis is niet ongeschonden. maar de gevangen vis is veelal voor een ander doel.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

Quote from: Rob van H. on January 07, 2013, 23:52:34
Met alle respect, het is natuurlijk heel leuk om dit soort putten te bevissen, ik ben zelf in de wintertijd ook regelmatig op de Eemhof te vinden, maar om nu te gaan zeggen dat het mooie vissen zijn, vind ik wat ver gaan, de staarten zijn vrijwel altijd zwaar beschadigt en de borstvinnen zien er bij 90% van de vissen al niet beter uit. Ook deze vis is aan de staart zwaar gehavend!!

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg NIET dat we die putten moeten boycotten, ik kom er zoals al gezegd ook!! Maar laten we nu eerlijk zijn, mooi is toch anders!!???

Edit: daarnaast geeft zo'n beschadigde vis lang niet zoveel sport als een vis van hetzelfde formaat in topconditie met alles er op en er aan!!

Zo zie je maar een échte kenner ziet meer.........

Het enige dat ik zag was dat Erik zijn stalen neuzen werklaarzen aan had  ;D

Troutbuster

Zondag 20 januari gaan Bas en ik ff kijken op de Ruigenhoek

Bas is uitgenodigd om te komen vissen en een recentie te schrijven, en.....
Iemand moet 'm brengen hè  ;)

Verslagje volgt uiteraard!

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Ruim 1,5 uur rijden voor een paar uurtjes vissen is mij te ver, anders was ik er de 20 ook ff geweest.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72

Quote from: Troutbuster on January 08, 2013, 09:09:56
Zondag 20 januari gaan Bas en ik ff kijken op de Ruigenhoek
Bas is uitgenodigd om te komen vissen en een recentie te schrijven, en.....
Iemand moet 'm brengen hè  ;)
Verslagje volgt uiteraard!
Gr Jan

Heeel vervelend 'klusje' Jan ;D  Wordt vast een mooie dag :)

Veel plezier daar, zie jullie verslag met belangstelling tegemoet!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Team

Quote from: Troutbuster on January 08, 2013, 09:09:56
Zondag 20 januari gaan Bas en ik ff kijken op de Ruigenhoek

Bas is uitgenodigd om te komen vissen en een recentie te schrijven, en.....
Iemand moet 'm brengen hè  ;)

Verslagje volgt uiteraard!

Gr

Jan

Hoe laat ??  kom ik een bakje drinken,
NUNC  AUT  NUNQUAM

pas

Ik ben er net weer geweest. was een gezellige middag. 3 vissen gehaakt en 2 geland helaas geen fotos.
::wtf::

Troutbuster

Quote from: Team on January 08, 2013, 17:12:21
Hoe laat ??  kom ik een bakje drinken,

Gelijk vanaf de openingstijd Ton!

We zien je wel!!
Tot dan!

Gr

Jan
"Petri Heil"


gijsie20

#18
Ik ben vandaag weer even geweest. Met het zonnetje was het prima te doen ondanks de lage temperaturen.
Hierbij de mooiste van vandaag en erg mooi gekleurd:


Ik kon gelijk mijn nieuwe afgebouwde hengel testen, en deze is goed bevonden!Zal in mijn ander topic van het weekend even foto's plaatsen.

Ook nog een collega forummer aan de telefoon gehad bij Rick. Ik denk jou Pas?

Groet Gijsbert

erikdenoorman

Het vissen in 'putten' is helemaal niet mijn favo ding. Toch ga ik er, een paar keer per jaar heen. Soms gewoon omdat het één minuut vanaf mijn werk is en dus heerlijk om een acuut opborrelend zwiepgevoel kunstmatig te bevredigen. Laf maar waar.

En ja, de Ronde Bleek en zelfs het OVM zijn feitelijk ook putten. Maar wel wat esthetischer verantwoord. Wat velen ook al memoreerden voelt het al beter aan als de kwaliteit van de vissen in elk geval ok is. De betonnen bak waar mismaakte en naar lauw arme bagger smakende forellenrompjes met een kruiwagen in gereden worden schuw ik als de neten. Maar het in de vette kwalm van het Botlek een forel vangen bekoord mij eigenlijk ook niet

Soms kom ik er gewoon om er een bakkie te doen en even bij te kletsen met de aanwezigen. Dikwijls ook vliegvissers. Zij hebben het vissen op kweekforel in putten tot een ware kunst verheven en gaan er helemaal in op.

Soms ben ik er met een aspirant vliegvisser om hem eens te confronteren met meerdere aanbeten, het pareren daarvan, het drillen van een flinke vis en de diverse methodes om een kunstvliegje aan te bieden.

Als vliegvisser wil je (ook) graag eens een forel vangen. Daar is het vliegvissen in aanleg toch ook voor bedacht. Als je je realiseert dat het vangen van een wilde beekforel in Nederland vrijwel uitgesloten is dan blijven er, als vanzelf, de uitgezette regenbogen over. Vervolgens is het een kwestie van keuzes maken. Of je richt je uitsluitend op die paar wilde NL vissen. Je bent er lekker druk mee en op een dag zul je er eentje vangen. De meeste kans heb je m.i. nog aan de kust.

Dan kun je je voornemen om de forel te laten wat ie is en je uitsluitend richten op typisch Vaderlandsche vischen zoals de ruisvoorn, de snoek, snoekbaars en de winde. Ook geen slechte keuze want daar zit uitdaging genoeg in. helemaal als je ook de roofblei erbij zet. Al is dat geen inheemse vis.

Wil je purist blijven dan dien je het buitenland op je repertoire te zetten. Let wel: Ook daar wordt op veel stromend water vis uitgezet. Ja ook op de Kyll, de Traun, de Glomma enz. En niet zelden betaal je er de hoofdprijs voor. Maar, als je je kwaad maakt, is zijn er ook nog steeds (wilde) forel achtigen te vangen.

Niet iedereen heeft de mogelijkheden, de centen, de instelling of de behoefte er over na te denken.

Ergo: Een PUT heeft NUT.

HappyFisherman

Vorige week vliegjes gebonden met Johan en ik vind ook dat een Put veel nut heeft :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

ook ik heb de put les gevolgd hahaha maar blijf een put  visser  ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob::

Hilco

ik hoop niet dat er een kalf verzuipt anders sta ik zondag voor lul daar aan die put.

gijsie20

Ik hoorde al dat je zou komen Hilco! Succes iig! Hoop dat het een beetje weer is dan!

erikdenoorman

Johan is morgen live aanwezig bij Traditional in Utrecht. Mooi te combineren met een bezoekje aan de forellenvijver.